سبک زندگی

آیا سبک زندگی هر فرد با دیگری فرق دارد؟

آیا سبک زندگی هر فرد با دیگری فرق دارد؟
4/5 - (3 امتیاز)

اگر در یک دورهمی نشسته باشید امکان ندارد جمله سبک زندگیت رو تغییر بده، سبک زندگی درستی نداری یا سبک زندگی من اینه را نشنیده باشید. اما واقعٱ این کلمه چه معنایی دارد؟ آیا می توان این سبک را تغییر داد؟ برای رسیدن به جواب این سوالات توصیه می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

تعریف سبک زندکی

یک سری ارزش گذاری ها و باید و نبایدهایی که هر فردی در زندگی شخصی، گروهی و یا حتی اجتماعی با آن در ارتباط است. به زبان ساده تر روشی است که هر فردی برای خود به منظور زندگی مردن دارد و از آن پیروی می نماید. به عنوان مثال: نحوه خاص لباس پوشیدن، دوستدار یک نوع موسیقی خاص، نوع رفتار در خانواده، گروه دوستانه و اجتماع، ساعات خواب و … هر کدام از این موارد می توانند یکی از عوامل بوجود آمدن سبک باشند و بسته به تظر هر فرد می توان این موارد متغیر و کم و زیاد گردد.آیا سبک زندگی هر فرد با دیگری فرق دارد؟

سبک زندگی چگونه شکل می گیرد؟

هر شخصی در ابتدا از طریق خانواده سبک زندگیش شکل پیدا می کند و به مرور که در اجتماع قدم می گذارد این سبک تغییر کرده یا کاملتر می گردد. این که چگونه و به چه صورت می خواهید شخصٱ سبک خود را داشته باشید و آن را تغییر یا شکل دهید بسته به: ارزش ها، علایق تصورات و پیش فرض های ذهنی، تغذیه، نوع نگرش و … می باشد.

آیا سبک زندگی قابل تغییر است؟

هر فردی می تواند بهترین ها را نصیب خود کند اما اگر با فکر، تدبیر و بسته به اعتقادات و ارزش هایی که دارد جلو برود.
تغییرات سبک کمی ممکن است دشوار باشد چرا که این سبک طی چند سال و با انتخاب های شما شکل گرفته اند و به راحتی شاید قابل تغییر نباشد و باید برای آن وقت و حوصله خرج نمود چرا که ذهن ناخودآگاهتان در ابتدا این تغییرات را قبول نمی کند و بایستی زمان و تحنل بسیاری برای تغییرات به خرج داد.

بهترین نوع سبک زندگی

نمی توان هر سبکی را مناسب و موفق دانست، افرادی که در زندگی موفق هستند در ابتدا سبک زندگی‌خود را تغییر داده اند و بهترین سبک را برای زندگی خود انتخاب نموده و از آن پیروی نموده‌اند. بهترین نوع سبک آن است که هم به سلامت روان و هم سلامت جسمانی اهمیئت داده شود و برای برتری آن تلاش گردد.

برنامه ریزی

در ابتدا داشتن یک برنامه مناسب می تواند فرد را در داشتن یک زندگی سالم و درست رهنمود نماید. به عنوان نمونه می توانید: یک برنامه روزانه برای خود تهیه کنید و با آن برنامه پیش بروید. حتی داشتن برنامه غذایی نیز می تواند به داشتن سبک زندگی سالم کمک نماید.

الگو برداریالگو برداری

برای تغییر سبک زندگی خود می توانید از الگو استفاده کنید. منظور این است می توانید از یک فرد مشهور، آشنا که از نوع زندگی او خوشتان می آید پیروی کنید و ببینید چه کارهایی را انجام می دهند و شما هم همچون او عمل نمایید.

نکته

البته توجه نمایید با نظر و اعتقادات شما مغایرتی نداشته باشد و باعث ایجاد مشکل جدید در شما نگردد.

برداشتن گام کوچک

برای تغییر دادن سبک باید در ابتدا گام های کوچک برداشت از رویا پردازی و خواستن چیزهای عالی و بزرگ هراس نداشته باشید. اما باید توجه کنید که یک شبه و به یکبار نمی توان به کل آنها را تغییر داد و بایستی به مرور تغییرات را انجام داد.

روبه رو شدن با ترس ها

مهمترین مسئله‌ایی که باعث می شود تا فرد تغییر را نپذیرد ترس است. ترس باعث می شود تا بسیاری از کارهایی که دلمان می خواهد و باعث موفقیتمان می گردد را قبول نکنیم و از کنارش بگذریم.
اگر می خواهید سبک زندگی خود را تغییر دهید و یک زندگی موفق داشته باشید بایستی ترس و استرس را از خود دور نمایید.

در آخر سبک زندگی قابل تغییر است و خوب می باشد که بهترین سبک را برای زندگیمان انتخاب و از آن پیروی نماییم، اما به شرطی که با اعتقادات و روح و روان ما مغایرت نداشته باشد و خود اصلیتان را نابود نسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *