پوست و مو

درمان خانگی برای کچلی و ریزش مو خانمها و آقایان

تره خشک
این پست چقدر براتون مفید بود؟

مشکل کم مویی

طاسی و ریزش مو بیماری است که مشترک بین خانم‌ها و آقایان است. ‎ریزش مو را می توان یکی از ناراحت کننده ترین مسائل و مشکلاتی دانست که ممکن است یک فرد در دوران زندگی خود با آن روبه رو شده باشد، زیرا وجود مو بر روی سر از نظر زیبایی ظاهری بسیار موثر و مفید است.

دلیل بوجود آمدن این عارضه بسیار متفاوت است و عوامل زیادی در پشت پرده این مشکل بزرگ نهفته اند. البته که آقایان راحت تر با این موضوع کنار می ایند. اما این مشکل برای بانوان بسیار سخت و نگران کننده است. عوامل موثر بر کچلی مثل: فاکتورهای ژنتیکی، حاملگی، سو تغذیه، و حتی می توان گفت استرس نیز می تواند باشد. اما خوب است بدانید که بدون اینکه نیاز باشد به صرف هزینه و فقط تنها با توسل به عناصر طبیعی که در اطرافتان است و به راحتی قابل دسترس همه هستند، این افرادی که از این ناراحتی رنج می برند می توانند به وسیله این ترکیبات طبیعی بر این مشکل نسبتٱ بزرگ غلبه کنند.

کم مویی

انواع گیاهان طبیعی موثر در درمان کچلی

  ۱_ برگ چغندر و حنا برای طاسی و کچلی یک معجزه است

مواد مورد نیاز و طرز تهیه و استفاده کردن

برگ چغندر _  حنا

ابتدا برگ‌های چغندر را در آب خوب بجوشانید، سپس آن‌ها را برداشته و له کنید و بعد از آن حنا را به برگ‌های له‌شده چغندر اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا زمانی که  بتوان یک خمیر ضخیم از آن آماده کرد، خوب هم بزنید. سپس آن را روی سر خود بگذارید و اجازه دهید حدود  ۱۰ دقیقه بر روی سرتان باقی بماند، در آخر آن را با آب گرم خوب بشویید و آبکشی کنید. این محلول به خوبی به شما در کنترل ریزش مو سر کمک می کند.

۲_  روغن زیتون را برای رفع ریزش مو استفاده کنید

مواد مورد نیاز طرز تهیه و چگونگی استفاده کردن از آن

۵ قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر

برای کنترل ریزش مو و تقویت مو خود، کمی از روغن زیتون که از خالصی آن مطمئن هستید را دو بار در روز روی پوست سر خود بریزید و شروع به ماساژ دادن کنید. شما همچنین می‌توانید روغن زیتون را نیز بخورید، اما بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که روغن زیتون دارای کالری زیادی است. پس کمی مراقب باشید در موقع خوردن که زیاده روی نشود.

طاسی و کچلی

۳_  روغن نارگیل  و رفع ریزش مو

مواد مورد نیاز و طرز استفاده از آن

روغن نارگیل

شما می توانید به مقدار کافی روغن نارگیل را تهیه کرده و بر روی قسمتهای که ریزش مو پیدا کرده و یا اصلٱ مو ندارد بمالید. روغن را به طور مستقیم به ریشه و پوست سر خود بمالید. و به آرامی پوست سر خود را شروع به ماساژ دادن کنید، اجازه دهید که تمام شب روی سر وموهایتان باقی بماند و صبح سر خود را با آب گرم به خوبی بشویید. این روش را بهتر است به مدت ۴ بار در هفته انجام دهید تا به راحتی شاهد تفاوت در رشد موی سر خود باشید.

۴_ رزماری مناسب برای طاسی و کچلی

مواد مورد نیاز و طرز تهیه و استفاده کردن از آن

۵۰ گرم رزماری خشک– ۲۰۰ میلی‌لیتر آب– چند قطره آب لیمو و روغن کافور

گیاه رزماری را به مدت پنج دقیقه درون آب بگذارید تا خوب بجوشد، بعد ترکیب بدست آمده را صاف کنید و حداقل یک بار در روز  را برای شستشوی پوست سر خود اختصاص دهید و این عمل را انجام دهید. رزماری باعث می شود که گردش خون بهبود پیدا کند، به همین خاطر است که برای جلوگیری  کردن از پیدا شدن نقاط کچلی و طاسی بسیار موثر و مفید است.

کچلی و طاسی

شما می‌توانید چند قطره از آب لیمو و همچنین روغن کافور را به آب اضافه کرده، بعد یک تکه پنبه را برداشته درون این محلول قرار دهید و خیس کنید و بعد آن را روی نقاطی که طاسی و کچلی نمایان است بمالید. این محلول برای ریزش مو هم بسیار موثر است.

همچنین شما می‌توانید از روغن رزماری هم برای تحریک کردن رشد مو نیز مورد استفاده قرار دهید. روغن رزماری را برداشته و به آرامی روی پوست سر خود بمالید و آرام ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه همان گونه باقی بماند و بعد آن را آب بکشید.

۵_ فلفل سیاه و تخم شنبلیله برای ریزش مو

مواد مورد نیاز و طرز تهیه و استفاده کردن از آن

دانه‌های خردشده‌ی فلفل سیاه– تخم له‌شده‌ی لیمو– پودر تخم شنبلیله

این سه ماده ایی که در بالا ذکر شد را با هم مخلوط کنید تا بتوانید یک خمیر صاف و یکدست آماده کنید. خمیر به درست شده را به طور مستقیم روی پوست سر خود بمالید و آن را به طور یکسان به همه نقاط سر خود بمالید و پخش کنید. اجازه دهید حداقل یک ساعت بر روی سرتان باقی بماند، بعد آن را با آب خوب شستشو دهید.

خاصیت حنا

۶_  عسل و رفع ریزش مو

مواد مورد نیاز و طرز تهیه و استفاده کردن از آن

– یک قاشق غذاخوری عسل– یک لیوان آب گرم

به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل را با حدود یک لیوان آب گرم (نه آن‌قدر داغ که قابل تحمل نباشد) ترکیب کنید و ترکیب بوجود آمده را چند بار در روز حداقل بر روی سرتان بمالید. بهتر است هر بار که این کار را انجام می‌دهید، کمی صبر داشته باشید تا ترکیب بر روی سر‌تان خشک شود و بتواند تاثیر خود را به خوبی بگذارد.۲۰ دقیقه برای تحمل کردن کافی است و بعد سر خود را با آب شستشو دهید. اینکار نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند بلکه برای طاسی و کچلی مو هم بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *