درمان, درمان و رفع رفلکس اسید, مشکلات معده

درمان سوزش معده | سوزش معده خود را به روش خانگی درمان کنید.

پودر جاوتری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی سوزش معده را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اگر با مشکل سوزش معده مواجه شده باشید، می دانید از چه صحبت می کنیم: سکسکه خفیف و به ناگهان احساس سوزش در قفسه سینه و گلو. این مشکل شاید بخاطر مصرف برخی از غذاهایی است که می خورید، مخصوصاً غذاهای تند، چرب یا ترش. یا ممکن است اصلاً دچار بیماری رفلاکس معده (GERD)، یک بیماری مزمن با علت های نامشخص زیاد است، باشید.

درمان سوزش معده

آیا می دانید برای درمان معده چه باید کرد؟

برخی نکات فوری، برای رفع سوزش معده را بیان می کنیم با ما همچنان همراله باشید.

لباس گشاد بپوشید.

وقتی محتویات معده به طرف داخل مری بالا می رود، موجب سوزش معده فرد می شود. به این ترتیب، اسیدهای معده، بافت را می سوزاند.

گاهی پوشیدن لباس تنگ، می تواند شما را دچار سوزش سر دل کند. زیرا لباس تنگ معده را تحت فشار قرار می دهد. اگر حدس می زنید مشکل این است، اول کمربند خود را باز کنید. یعنی لباس یا هر چیزی که محکم به شما چسبیده است را محکم نکنید.

صاف بایستید.

سوزش معده به وضعیت شما هم بستگی دارد. نشسته یا دراز کش بودن شما، موجب مشکل در معده می شود. سعی کنید بعد از غذا، ایستاده باشید. اگر هم در حالت ایستاده اید، پس خودتان را صاف نگه دارید.

اگر بایستید، فشار کمتری به قسمت اسفناک تر تحتانی مری (LES) وارد می شود. این قسمت از معده شما، از جنس ماهیچه و حلقه ای شکل است که مانع از رسیدن اسید معده زیاد به مری می شود.

برای درمان سوزش معده بالاتنه خود را بالا ببرید.

دراز کشیدن می تواند سوزش معده را بدتر کند. در موقع خوابیدن، متکای خوابتان را طوری تنظیم کنید که قسمت بالایی بدنتان بالاتر قرار بگیرد.

طبق بررسی های انجام شده، تنها بالا بردن تخت کفایت نمی کند و هدف برای درمان سوزش معده، بالا بردن بدن از کمر به بالا است.

اگر تختخواب قابل تنظیم دارید، با ایجاد زاویه مناسب، درد خود را تسکین دهید. اگر اینکار برای شما ممکن نیست، با استفاده از بالش، زاویه سطح خواب خود را تغییر دهید.

برای درمان سوزش معده از مخلوط جوش شیرین با آب استفاده کنید.

این ترکیب را در هر آشپز خانه ای به راحتی می توان تهیه کرد، جوش شیرین، اسید معده را خنثی می کند و برخی از قسمت های معده که دچار سوزش معده شده را آرام می کند.

برای حل این مشکل، کافی است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و به آرامی بنوشید. مناسبتر است، شمایی که دارای مشکل سوزش معده هستید، همه چیز را آرام بنوشید.

زنجبیل را امتحان کنید.

از صدها سال پیش، زنجبیل را به عنوان داروی عامه پسند، برای سوزش معده استفاده می کردند. زنجبیل، یک تسکین برای حالت تهوع نیز است.

شما می توانید، ریشه زنجبیل رنده شده یا خرد شده را در سوپ ها و غذاهای مورد علاقه بریزید تا از خواص آن بهره مند شوید. چای زنجبیل را با ریشه زنجبیل خام تند، ریشه خشک شده زنجبیل یا کیسه های چای زنجبیل در آب جوش درست می کنند.

البته نوشیدنی های آماده گازدار توصیه نمی شود؛ چون دارای یک محرک سوزش معده هستند و بیشتر مارک های زنجبیل، گاز دار و طعم مصنوعی زنجبیل را دارند.

شیرین بیان مصرف کنید.

یک ریشه مردم‌ پسند دیگر، شیرین بیان است که برای درمان سوزش سر دل، استفاده می شود. این گیاه به افزایش پوشش مخاط مری کمک می کند و مری نیز از شما، در برابر آسیبهای اسید معده مراقبت می کند.

شیرین بیان: Deglycyrrhizinated (DGL) این مکمل که دارای شیرین بیان است، برای از بین بردن مقدار زیاد گلیسیرین، فرآوری شده است. گلیسیرین، ترکیبی است که عوارض جانبی منفی بسیاری ایجاد می کند.

استفاده بی رویه از شیرین بیان یاDGL، باعث زیاد شدن فشار خون و کم شدن پتاسیم و یا تداخل با بعضی از داروها مصرفی شما می شود. مناسبتر است که همیشه برای استفاده از شیرین بیان یا مکمل های DGL با پزشک مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید پودر شیرین بیان در عطاری انلاین[/info_box]

سرکه سیب میل کنید.

سرکه سیب از داروهای خانگی مفید، برای درمان سوزش معده است، زیرا اسید معده را خنثی می کند.

در این زمینه به پیشنهاد یک محقق، سرکه سیب رقیق را اگر بعد از غذا میل کنید، سوزش معده کمتر می شود. اما این تأثیرات موقتی، مورد تایید آماری قرار نگرفت و به تحقیقات بیشتری احتیاج دارد. برای امتحان این روش، سرکه سیب را با آب حل کنید و بعد از غذا میل کنید.

جویدن آدامس برای درمان سوزش معده

منابع تحقیقاتی از سال ۲۰۱۴، جویدن آدامس به مدت نیم ساعت بعد از غذا را سفارش می کند. این امر به کاهش سوزش سر دل کمک می کند.

با عمل جویدن، بزاق بیشتر می شود و عمل بلع، تحریک می شود. این کار می تواند به رقیق شدن و پاکسازی اسید معده از مری کمک کند.

از دود سیگار پرهیز کنید.

یقیناً از مضرات سیگار کشیدن آگاهی دارید. اما آیا می دانستید که دود سیگار، حتی می تواند بر سوزش معده شما هم اثر بگذارد؟ اگر جزو افراد سیگاری هستید و با این مشکل مواجه اید، سیکار را کنار بگذارید.
شاید با سیگار کشیدن در لحظه به آرامش برسید یا با تنش مقابله کنید، اما این ضرر بزرگی برای شماست که هیچ اهمیتی برای بدن شما ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *