سلامت مو, مو

راه حل های ساده برای مراقبت از موهای خشک

این پست چقدر براتون مفید بود؟

مو ها همچون پوست، انواع مختلفی دارند و به نسبت نوع آنها، باید مراقبت هایی را برای سلامت و زیبایی آنها در نظر گرفت. به طور کلی موها به چهار دسته: موهای چرب، موهای خشک، موهای ترکیبی یا مختلط و موهای معمولی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از انواع موهایی که نامشان را آورده ایم اگر مراقبتی درست برایش تعیین نگردد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری ببینند.

 مراقبت از موهای خشک که به عنوان یکی از انواع موها شناخته شده می باشد بسیار حساس است. موهای خشک به دلیل خشکی و حساس بودنی که دارند بسیار آسیب پذیرترند و همین هم باعث ایجاد سستی و ریزش مو در آنها می شود. اما اگر با چند راهکار ساده از موهای خشک مراقبت نمود به راحتی می توان باعث درمان موهای خشک شد.

در اصل لازم نیست کار سختی انجام دهید. با یک مدیریت و انجام چند نکته ساده می توان موهای سالم، نرم، با لطافت و کاملا زیبا داشت.

پس برای دانستن راهکارهای مراقبت از موهای خشک این مطلب را از دست ندهید.

نکات و مراحل مراقبت از موهای خشک

مراقبت از موهای خشک

_ محصولات مراقبتی

استفاده از محصولات مراقبتی که احتیاج به آبکشی نداشته باشد می تواند گزینه مناسبی برای مراقبت از موهای خشک باشد. این محصولات مراقبتی کمک می کنند تا موها در طول روز رطوبتشان حفظ گردد. استفاده از اسپری ها و سرم هایی که دارای روغن بادام و کراتین است می تواند برای موهای خشک گزینه مناسبی باشد.

_ شستن موها

یکی از راههای مراقبت از موهای خشک این است که موها را روزانه نشویید. شستن روزانه موها باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها شده و در نتیجه خشکی، شکنندگی و ریزش موها را بیشتر از قبل می نماید.

اگر عادت به شستن موها دارید می توانید موهای خود را هر روز بدون استفاده از مواد شوینده فقط آبکشی نمایید.

_ استفاده از شامپو

شامپو هایی که دارای عصاره های گیاهی همچون: رزماری، حنا و… هستند، بسیار برای آب رسانی و نرم کنندگی موها موثر هستند و بهتر است از شامپو های گیاهی که کراتین دار هستند استفاده نمود.

نکته

بهتر است از شامپو هاییکه دارای پارافین، روغن های معدنی و وازلین هستند استفاده نگردد. چرا که باعث تشدید خشکی پوست می شود.

_ آب سرد

استفاده از آب سرد در هنگام شستشوی موها باعث می شود تا فولیکول های مو بسته شود و رطوبت به راحتی از موها و پوست سر خارج نگردد.

جالب است بدانید حتی برای افرادی که موهای خود را رنگ نموده اند نیز این شیوه موثر می باشد. آبکشی موها با آب سرد باعث می شود تا رنگ مو ثابت بماند و دیرتر دچار تغییر رنگ گردد.

_ کوتاه کردن مو

یک راه موثر برای مراقبت، بهبود خشکی و همچنین زیبایی موها کوتاه کردن نوک موها می باشد. اینکار باعث می شود تا موها دچار موخره یا دوشاخه شدن نشود.

_ ماسک مو

استفاده از ماسک خانگی یا ماسک های آماده که در بازار موجود است می تواند برای سلامت موها مناسب باشد. البته بگوییم که هر ماسکی برای هر نوعی مناسب نیست. ماسک مناسب موهای خشک بایستی دارای عناصر مرطوب کننده همچون کراتین، روغن نارگیل و انواع دیگر روغن های مغذی باشد.

مراقبت از موهای خشک

_ استفاده از دستگاه های حرارتی

دستگاه های حرارتی همچون اتو مو و فر کننده باعث می شوند تا رطوبت مو کاهش پیدا کرده و به مرور از بین بروند. استفاده از این دستگاه ها بهتر است در مواقعی که می خواهید به مهمانی بروید و وقت کافی برای رسیدگی به موهای خود ندارید استفاده گردد. تا جایی که امکان دارد می گوییم استفاده نگردد. ولی اگر استفاده می کنید حتمٱ از قبل آن، محصولات مراقبتی بر روی موهای خود استفاده کنید.

با این گفته ها شما هم می توانید به راحتی در منزل و حتی با داشتن امکانات کم از موهای خشک خود مراقبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *