پوست و مو

ماسک سیاهی دور چشم یک ماسک عالی برای رفع سیاهی دور چشم

این پست چقدر براتون مفید بود؟

سیاهی دور چشمماسک خانگی فوق العاده عالی برای دور چشم

برای اینکه از استرس و نگرانی بابت سیاهی دور چشم خود بیرون بیاید ما مطلبی را برایتان آماده کرده ایم که دانستنش خالی از لطف نیست و می توانید با دانستن و استفاده کردن از این ماسک هایی که برایتان شرح می دهیم. نگران سیاهی دور چشم خود نباشید.

می توان گفت حساس ترین قسمت های صورت مربوط به چشم ها و پوست دور چشم ها است. نگهداری کردن از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید به وسیله انتخاب کردن از یک نوع ماسک که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد جوانی و شادابی را به پوست خود، آن هم در منزل و بدون هیچ هزینه گزافی باز گردانید.

 انواع ماسک های خانگی برای دور چشم

تیرگی دور چشم

 ماسک دور چشم نعناع و عسل

باید گفت برگ های نعناع دارای ویژگی خنک کنندگی بسیار خوبی هستند که باعث از بین رفتن خستگی چشم های  شما می شود. به حز این ها نعناع دارای ویژگی های دیگری نیز است، مثل: ضد تورمی و آنتی اکسیدانی که می تواند به راحتی سیاهی و یا گودی زیر چشم را کم کرده و از بین ببرد.

  مواد لازم و طرز تهیه ماسک نعناع و عسل

یک مشت برگ نعناع خشک شده_  یک قاشق غذاخوری عسل

برگ های نعناع را برداشته تمیز کرده و سپس خورد کنید و به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل به آن بیافزایید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس ماسک آماده شده را دور چشم های خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه آنجا بمانند. در آخر با آب سرد به خوبی بشویید. شما می توانید این ماسک را هر شب قبل از خوابیدن به دور چشم خود بمالید تا سیاهی های دور چشمتان به مرور از بین برود.

 

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

كلٱ گوجه فرنگی ها ویژگی مرطوب کننده‌گی بالایی دارند و می توانند برای از بین رفتن گودی چشم موثر باشند. گوجه فرنگی ها غنی از ویتامینA ,B, و همچنین مواد معدنی می باشند و به همین خاطر است که می توانند باعث بازسازی سلول ها شود. همچنین لیمو را هم می توان یک ضد عفونی کننده بسیار طبیعی دانست که از حساسیت های پوستی جلو گیری می کند و حتی برای منافذ پوستی که باز هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. باید گفت این میوه با ارزش می تواند لک و پیس را نیز ازبین ببرد.

سیاهی

مواد لازم و طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و لیمو

۱ عدد گوجه فرنگی_  ۱ عدد لیمو_

اول آب گوجه فرنگی و لیمو را گرفته و درون کاسه ای بریزید. سپس آن ها را با هم به خوبی ترکیب کنید. بعد ماسک آماده شده را دور چشم خود با دقت بمالید تا داخل چشم خود نریزید. اجازه دهید یک ساعت بر روی پوست چشم‌تان باقی بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک روغن بادام و آبلیمو

بوجود آمدن گودی زیر چشم انواع مختلفی دارد یکی از آنها بسته به خوابیدن شما دارد. یعنی اگر خواب کافی نداشته و استرس داشته باشید رنگ زیر چشم شما تغییر می کند. موارد دیگری نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شوند مثل: الکل ، سیگار کشیدن، قهوه و کم آبی.

باید گفت لیموها دارای مواد غنی و ویتامین ها هستند. مثل:  B , C , ریبوفلاوین، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات. وجود ویتامین C که در میوه های زرد رنگ وجود دارند باعث می شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود. روغن بادام هم دارای  ویتامین E ، D  و  دارای مواد معدنی همچون: منیزیم، کلسیم و سطوح بسیار زیاد چربی می باشد.

 

مواد لازم و طرز تهیه  ماسک روغن بادام و آبلیمو

۱قاشق غذاخوری روغن بادام_  ۱قاشق چای خوری آبلیمو

کمپرس گرم و سرد را آماده کنید و حدود ده دقیقه روی پوست زیر چشم خود قرار دهید.

یک قاشق چای خوری آبلیمو را با یک قاشق غذا خوری روغن بادام مخلوط کرده و به صورت هر شب قبل از خوابیدن از آن استفاده کنید. این ماسک دور چشم می تواند تاثیر خوبی در رفع گودی زیر چشم داشته باشد.

چشم

ماسک سیب زمینی، عسل و روغن زیتون

سیب زمینی می تواند برای پوست شما بسیار عالی باشد. برای برطرف کردن اکثر مشکلات پوستی که ما با آن ها گاهی اوقات به مشکل بر می خوریم می تواند شبیه به معجزه باشد. باعث تصفیه خون می شود، موها و ناخن ها را بهبود می بخشد و همچنین چروک های زیر چشم را نیز بر طرف می کند. سیب زمینی ها دارای منبع غنی از ویتامین A، بتاکاروتین و آنتی اکسیدان ها است. اینها منبع غذایی مهمی هستند که پوست شما به آن نیاز دارد.

روغن زیتون به جز اینکه برای موها مفید است باعث بر طرف شدن گودی زیر چشم نیز می شود. روغن زیتون به نوبه خود می تواند به عنوان یک ماسک عالی برای رفع چروک دور چشم، درمان آکنه، مرطوب سازی پوست، تصفیه پوست و همچنین مرطوب سازی لب های خشکیده باشد.

مواد لازم و طرز تهیه سیب زمینی، عسل و زیتون

۱ عدد سیب زمینی متوسط_  ۱ قاشق غذاخوری عسل_   مقدار کمی روغن زیتون

سیب زمینی را پوست کرده و رنده کنید، سپس به سیب زمینی رنده شده مقداری روغن به همراه یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید تا شبیه به خمیر شود. خمیر بدست آمده را زیر چشم خود بمالید و حدود نیم ساعت اجازه دهید بر روی پوست باقی بماند. سپس با آب گرم بخوبی بشویید.

این ماسک را می توان در هفته دو بار استفاده کرد. این ماسک باعث می شود تا گودی و یا پف زیر چشم شما بر طرف شود. و همچنین چروک های دور چشم هم از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *