سبک زندگی

۸ راهکار مناسب برای بالا رفتن سرعت عمل

ادویه مرغ و ماهی
3.6/5 - (5 امتیاز)

۸ راهکار مناسب برای بالا رفتن سرعت عمل

در این دوره زمانه سرعت داشتن از اهمئیت زیادی برخوردار است. حتی در طراحی و تکنولوژی روز دنیا هم اهمئیت به سزایی داشته است.
امروزه سرعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این در طراحی و تکنولوژی‌های روز نیز تاثیر بسزایی داشته است. مثلا: دوست داریم تا سریع به مقصد برسیم و مهندسان هواپیماهای مافوق صوت را طراحی کرده و ساختند. و هر روز نتایج جدیدی را به خاطر علاقه داشتن به سرعت بدست می آوریم. همچنین مغز ما هم سرعت را دوست دارد، چون می‌خواهد انرژی کمتری را برای کارها صرف کند. سرعت عمل داشتن و انجام دادن به موقع کارهای روزانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهتر است بدانید هرچه قدر بتوانیم سریع تر کارهای روزانه خود را انجام دهیم موفق تر خواهیم شد؛ البته این را هم در نظر بگیرید که سرعت عمل در کارها اگر با کیفیت باشد ارزش دارد ولی فقط سرعت عمل باشد و به کاری که انجام می دهید اهمئیت ندهید کار درست از آب در نمی آید.

حالا در مورد راه کارهای مناسب برای داشتن سرعت عمل بالا صحبت می کنیم.

تند بودن

۱_ توجه داشتن به ماهیت کارها در سرعت عمل بالا

اول باید بدانیم که کدام کارها را باید در دسته کارهای مورد لزوم، قرار بدهیم تا به آنها سرعت ببخشیم، تا زودتر تمام شود، یا اگر احتیاج به اینکه زودتر آماده شدن ندارند در یک گروه دیگر قرار گیرد. تا به موقع انجام شود، یا اینکه آیا سریع انجام شدن آن کار باعث می‌شود که در زمان و منابع‌مان صرفه‌جویی کنیم یا خیر؟ می توان از این نوع سوالات در ضمیر ناخود آگاه مان هم شکل بگیرد.

۲_ تقویت کردن مهارت‌ها در سرعت عمل داشتن

یک سری کار وجود دارد که ارتباط مستقیمی می تواند با مهارتهای ما داشته باشند. هرچه قدر مهارت‌مان بیشتر باشد، همان قدر هم سرعت عمل بهتری در انجام دادن کارها داریم. برای مثال می توان گفت: من که تجربه کافی در کار نجاری ندارم، پس نمی توانم قطعه چوبی که یک نجار در ۱ دقیقه و به طرز عالی برش و آماده می کند را انجام دهم. شاید در ده دقیقه، آن هم با کیفیت نه چندان خوبی برش و آماده کنم، چون مهارت کافی و مناسب را ندارم. مهارتهایی در جامعه وجود دارد که یادگیری آنها برای همه افراد می تواند لازم باشد. مثلأ مدیریت در زمان، مدیریت در انرژی، مدیریت در مراحل مالی و … . اینها را هر کسی باید بداند و هرچه بیشتر در روزمرگی خود بکار بگیرد.

سریع عمل کردن

۳_ مشخص کردن اهداف برای بالا بردن سرعت عمل

تا زمانی که هدف دقیق و مشخصی وجود نداشته باشد بی خود و بی جهت وقت خود را از دست خواهیم داد. از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن نشانه آن است که هدفی درست و مشخص وجود ندارد، به همین منظور وقت شما بیهوده تلف می شود. برای کارهای خود بهتر است: اهداف روزانه، ماهانه و سالانه مناسب مشخص کنید، می توانید این اهداف را در دفترچه روزانه خود یادداشت کنید. اهدافی که مشخص کرده اید باید دارای یک سری ویژگی ها باشد.

۴_ زمان بندی کنید.

برای اینکه بتوانید کارها را سریع تر انجام دهید بهتر است زمان را تقسیم بندی کنید. برای هرکاری که می خواهید انجام دهید یک زمان مشخص را تعیین کنید و خود را متعهد کنید که در همان زمان معین آن را انجام دهید. بعد از مدتی هم می توانید برای افزایش دادن سرعت کم کم از زمانی که برای یک کار آماده کرده اید کم کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که یک دفعه زمان را کم نکنید چون باعث می شود کیفیت آن کار کم شود یا باعث می شود که اصلا موفقیتی در انجام کار رخ ندهد.

کیفیت کار

۵_ اولویت بندی کارها بهترین کار برای بالا بردن سرعت عمل

لیست کارهای خود را نگاه کنید و ببینید که کدام مهم است و در الویت کارهای خود قرار دهید. مواردی هم مثل قرار های کاری و تماس با مشتریان را در نیمه های روز قرار داده و انجام دهید.

۶_ بین کارها، کار دیگری انجام ندهید.

شاید برای همه فراوان پیش آمده باشد که چندین کار را باهم بخواهند انجام دهند به این خیال که می توانند همه را همزمان به درستی پیش ببرند. درست است که در ظاهر می توان چندین کار را با هم انجام داد، ولی در عمل سرعت انجام تمام این کارها باعث می شود که حتی نتوانید یک کار را هم به صورت کامل به اتمام برسانید. و همچنین باعث می شود که تمرکز کافی را از دست داده و استرس به سراغتان بیاید.

انگیزه

۷_ انگیزه خود را تقویت کنید.

هرچه قدر انگیزه انسان قوی تر شود، سرعت عمل او نیز مطمئنأ بیشتر می شود. بهتر است از خود بپرسید که چرا این کار را می خواهید انجام دهید؟ و چه امتیازاتی برای شما بوجود می آید؟ برای کارهای کسل کننده هم می توانید طرح های خلاقانه داشته باشید و عمل کنید.

۸_ استفاده از ابزارها برای سرعت عمل داشتن بهتر

بعضی از اوقات استفاده کردن از نرم افزار و ابزارهای مختلف می تواند در تسریع انجام دادن کارها به شما بسیار کمک کند. حتی می توانید با ارتقا دادن ابزارهای درحال استفاده سرعت عمل آن را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *