طب سنتی, مراقبت و سلامتی

بهترین گیاه برای دردهای قاعدگی (عادت ماهیانه)

بهترین گیاه برای دردهای قاعدگی (عادت ماهیانه)
این پست چقدر براتون مفید بود؟

گرفتگی های قاعدگی، دیسمنوره نیز نامیده می شود، درد و گرفتگی عضلانی است که به طور معمول در قسمت تحتانی شکم تأثیر می گذارد اما ممکن است به پایین کمر و ران نیز منتقل شود. ما در این مقاله سعی داریم بهترین گیاه دارویی برای دردهای قاعدگی را به شما بشناسانیم تا در صورت لزوم بتوانید از آنها برای تسکین درد خود از آنها کمک بگیرید.

درد و گرفتگی های قاعدگی اغلب دقیقاً قبل و در طی چند روز اول قاعدگی اتفاق می افتد. برخی از افراد همچنین: مدفوع شل، سردرد، حالت تهوع یا گیجی را نیز تجربه می نمایند.

برای بسیاری از افراد، گرفتگی های قاعدگی بدون هیچ گونه نشانه ایی رخ می دهد. اما اگر گرفتگی منظم یا شدیدی را تجربه می کنید، با پزشک خود مشورت نمایید تا ببینید آیا از یک مشکل اساسی بهداشتی که ممکن است باعث درد شود رنج می برید یا خیر.

انواع بهترین گیاه دارویی برای دردهای قاعدگی

تاکنون هیچ درمانی وجود نداشته که بتواند دردهای قاعدگی را به طور کلی درمان نماید. در اینجا نگاهی داریم به چند نوع داروی گیاهی که بعضی اوقات توسط پزشکان نیز توصیه می شوند.

بهترین گیاه برای دردهای قاعدگی (عادت ماهیانه)

گیاه زنجبیل

این گیاه گرم کننده بوده و تا حدودی می تواند به کاهش گرفتگی و تسکین مشکلات قاعدگی با کاهش سطح پروستاگلاندین های درد آور کمک کند. همچنین با خستگی که معمولاً با سندرم قبل از قاعدگی همراه است نیز کمک می نماید.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، تسکین درد افرادی که از شروع دوره قاعدگی خود ۴ بار در روز زنجبیل مصرف کردند، نسبت به افرادی که ایبوپروفن مصرف نموده اند، بیشتر است.

می توان برای بهره بردن از خواص تسکین دهندگی زنجبیل را به صورت دمنوش یا ادویه مصرف نمود.

گیاه رازیانه

گیاهی با طعم شیرین بیان و بافتی ترد، مانند کرفس دارد، رازیانه حاوی آنتول بوده و خواص ضد اسپاسم دارد و به تسکین گرفتگی قاعدگی کمک می کند.

گیاه بابونه

نوشیدن یک فنجان چای بابونه به دفع گلیسین کمک نموده و اسپاسم عضلانی را تا حد ممکن کاهش می دهد. فقط کافی است یک هفته قبل از شروع عادت ماهیانه، روزانه یک لیوان از این چای را بنوشید.

دارچین

دارچین به عنوان ادویه و دمنوش برای سلامت انسان کارایی فراوانی دارد و یکی از خواص دارویی و درمانیش تسکین درد و آرام بخشی می باشد. به عبارتی مصرف جوشانده یا دمنوش دارچین به تسکین درد، بهبود تهوع و استفراغ کمک می نماید.

گیلاس

 گیلاس برای کاهش دردهای قاعدگی

ترکیباتی که در گیلاس با نام: آنتوسیانین موجود است در اصل آنتی اکسیدان های قوی می باشند که می توانند به دو صورت دردهای قاعدگی را درمان نمایند.

همچون مسکن های ضد درد و ضد التهاب عمل نموده و باعث کاهش درد در افراد می گردد. اگر می خواهید از این درد راهی پیدا کنید کافی است هنگام صبحانه تعدادی گیلاس میل نمایید. خواهید دید که چگونه دردهای قاعدگی کاهش پیدا می نماید.

 فلفل قرمز

فلفل قرمز به عنوان یک ادویه تند دارای کاپسایسین بوده و می تواند اعصاب را تحریک و همچون یک مسکن درد را کاهش دهد.

 گوشت ماهی

وجود اسید چرب امگا ۳ در ماهی کمک می کند تا به عنوان یک ماده غذایی ضد درد شناخته شود. در واق این اسید به بهبود جریان خون کمک نموده و باعث کاهش رگ های التهابی در بدن می گردد و در نتیجه به تسکین دردهای زمان دوره ماهیانه کمک می نماید.

زردچوبه برای کاهش دردهای قاعدگی

زردچوبه به عنوان یک ادویه خوش رنگ دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و عملکرد سلولهای عصبی را بهبود می بخشد.

بهترین گیاه برای دردهای قاعدگی (عادت ماهیانه)

سویای سبز

سویا یک منبع غنی از پروتئین می باشد و به همین دلیل خاصیت تسکین دهندگی درد را دارا بوده و برای این دوران مناسب می باشد.

اگر قصد استفاده از گیاهان دارویی را برای درمان گرفتگی قاعدگی دارید، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت نمایید و در صورت تایید از گیاه مورد نظر خود استفاده نمایید. چرا که اگر گرفتگی شدیدی داشته باشید بایستی توسط خود پزشک درمان گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *