پوست, درمان, درمان زگیل

درمان زگیل تناسلی | آیا راههای درمان زگیل تناسلی در منزل را می دانید؟

گرانول سیر و نمک
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی زگیل تناسلی  را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

درمان زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی دارید، بدانید بسیار شایع است و تنها نیستید. پس نگران نباشید که یک بیماری نادر است. زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. حدوداً ۱۲۰ گونه HPV وجود دارد، اما انواع ۶ و ۱۱ آن باعث زگیل تناسلی می شوند. گونه HPV معمولاً باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند، اما منجر به زگیل تناسلی می گردد.

درمان خانگی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی آنقدر دردناک است که معمولاً نیاز دارید به پزشک مراجعه کنید. اما شاید هم آنقدر درناک نباشد و بخواهید زگیل تناسلی خود را در خانه مداوا کنید. برای آشنایی با ۷ درمان خانگی زگیل تناسلی، ادامه مطلب را بخوانید.

روغن درخت چای

علاوه بر مزایای سلامتی روغن های ضروری مثل: درخت چای، برای استفاده به عنوان عوامل ضد قارچ هم بررسی شده است. یک روغن ضروری به عنوان روغن درخت چای، برای درمان قارچ و دیگر بخش های بدن و رفع شپش سر، بسیار مفید است.

یک قطره روغن از درخت چای رقیق شده (یک قطره روغن را با یک یا دو قطره روغن حامل، مانند روغن نارگیل مخلوط کنید) و مستقیماً روی زگیل بمالید.

افراد هم هستند که به روغن درخت چای آلرژی داشته اند، پس برای استفاده لازم است اول با مقداری روغن درخت چای رقیق شده بر بازو، آزمایشی انجام دهید. اگر واکنشی پس از ۲۴ ساعت نشان نداد، برای استفاده از آن نگران نباشد.

روغن درخت چای با تحریک و سوزش یا ایجاد التهاب در زگیل می تواندآن را کاهش دهد. بخاطر سوزش و تحریک این روغن، بهتر است به صورت خوراکی یا از طریق واژن مصرف نشود. چندین هفته روغن را به طور پی در پی بمالید. اگر تحریک بیش از حد بود، مصرف را متوقف کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن درخت چای در دکتر اویل [/info_box]

چای سبز

اثر مفید چای سبز در رفع زگیل تناسلی، موثر شناخته شده است. همچنین شما با عصاره چای سبز در خانه به راحتی می توانید، با اضافه کردن یک یا دو قطره روغن نارگیل، بر روی زگیل استفاده کنید.

سیر

شواهدی معتبر نشان داده است که استفاده از سیر بر روی زگیل ها می تواند، آنها را پاکسازی کند. عصاره سیر را بخرید و مستقیماً روی زگیل ها بمالید یا مقداری پد گاز را در مخلوط سیر و روغن خیس کنید و روی زگیل بگذارید تا اثر کند.

سرکه سیب در درمان زگیل تناسلی

سرکه سیب حاوی موادی است که شما را به درمان زگیل تناسلی در منزل امیدوار می کند. این سرکه مثل داروهای اسیدی است که برای از بین بردن ویروس استفاده می کند. گوش پاک کن، پنبه یا گاز را در سرکه سیب فرو کنید و روی زگیل ها قرار دهید.

سبزیجات

سبزیجات مختلف برای همه چیز در بدن مفید اند. سبزیجات ترد میل کنید. مثلاً:

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه بروکسل
  • گل کلم
  • کلم پیچ

این سبزیجات حاوی Indole-3-carbinol (I3C) هستند. اگر در روز ۴ تا ۵ وعده سبزیجات بخورید، زگیل های تناسلی را پاکسازی می کنید.

فولات و B-12

رابطه ای معکوس بین کمبود فولات و B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV وجود دارد. با مصرف مولتی ویتامین یا فولات و مکمل های B-12، به بدن خود در مبارزه با عفونت HPV و پاکسازی زگیل کمک می کنید.

حمایت از رژیم غذایی و سبک زندگی در درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بسیار دردناک است و به بدن آسیب بسیاری می رساند، مقابله با زگیل برای بدن، مشکل است؛ پس برای کمک به بهبود وضع بدن، باید عواملی که موجب استرس می شود و سیستم ایمنی رو به خطر می اندازد را کنار بگذارید. سیگار نکشید یا غذاهای سنگین و آماده نخورید و مواد فرآوری شده یا ناسالم را حذف کنید.

این غذاها را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان
  • (بلوبری، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو)
  • سبزیجات برگ تیره مانند: اسفناج و کلم پیچ
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت صاف – گوشت کم چرب

این گونه موادغذایی، سیستم ایمنی را تقویت و عود کردن ویروس HPV را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها دوری کرد عبارتند از:

  • غذا های حساسیت زا (لبنیات، سویا، ذرت، افزودنی های غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس.
  • کافئین و مواد محرک

خطرات و هشدارها برای درمان زگیل تناسلی در منزل

زگیل تناسلی خارجی، به عنوان یک عفونت ویروسی، ممکن است رفع شود ولی به این معنی نابودی کامل عفونت نیست. ویروس HPV بسیار کمیاب است، اما حتی باعث زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم نیز می شود. البته امکان دارد که بیش از یک نوع HPV در بدن شما وجود داشته باشد. اگر درمان در خانه انجام داده اید. مراجعه به پزشک برای معاینه بسیار اهمیت دارد.

ویروس هایی که در دستگاه تناسلی به وجود می آید، برای مدت های طولانی ممکن است در بدن شما خاموش بمانند. به همین خاطر است که اگر زگیل درمان شده باشد، ممکن است دوباره برگردند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه سیر در عطاری انلاین[/info_box]

زگیل تناسلی به طور سنتی چگونه درمان می شود؟

هیچ درمان استاندارد و قطعی برای درمان زگیل تناسلی وجود ندارد. بستگی به نوع یا مدت زمان وجود زگیل، پزشکان به نتیجه یکسانی در معالجه نرسیده اند. پزشکان از روش های مختلف برای مداوای زگیل تناسلی استفاده می کنند. از دارو گرفته تا “انجماد” و حتی قطع و برداشتن زگیل با لیزر، این کار انجام‌ می شود.

نتیجه گیری در مورد زگیل تناسلی

هر چند ممکن است که بتوانید در خانه درمان زگیل تناسلی را انجام دهید. اما قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید تا عفونت های مقاربتی (STIs) را که ممکن است باعث ایجاد زگیل شوند، معالجه و درمان کند. اگر بیماری مقاربتی باعث ایجاد زگیل شده باشد، به داروهایی برای درمان عفونت و جلوگیری از انتقال به شریک جنسی نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *