درمان, گوش

درمان وزوز گوش | وزوز گوش را در منزل درمان کنید.

سنگ نمک آبی ایرانی
2.7/5 - (3 امتیاز)

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی وزوز گوش را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”نمک” link=”https://attarchian.com/product-category/%d9%86%d9%85%da%a9-%d9%87%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن میکس وز وز گوش” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b3-%d8%b6%d8%af-%d9%88%d8%b2%d9%88%d8%b2-%da%af%d9%88%d8%b4-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b1-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن پیاز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

کاهش تمرکز، مشکلات خواب و کاهش شنوایی اینها تاثیرات وزوز گوش بر روی زندگی روزمره شما می باشد. وزوز گوش دارای درمان های بسیاری مانند: استفاده از سمعک، کاشت حلزون گوش و درمان های رفتاری از جمله: درمان باز آموزی وزوز گوش و درمان رفتار شناختی می باشد.

البته اگر از این روش های سنتی نخواهیم استفاده کنیم می توانیم از داروهای که شامل ویتامین ها و مکمل ها مانند B12 و روی می باشند استفاده کنیم. ما در این مقاله درباره تمام این گزینه ها با شما صحبت می کنیم تا شما تصمیم بگیرید کدام روش برای درمان وز وز گوشتان مفید تر می باشد. البته تحقیقات درباره داروهای گیاهی تا اکنون بی ثمر بوده است و بهتر است قبل از هر کاری با یک مشاوره شنوایی شناس ارتباط برقرار کنید.

درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش

جینکو بیلوبا

یکی از مکمل هایی که برای درمان گوش مفید است جینکو بیلوبا می باشد. جینکو بیلوبا برای درمان مشکلات سلامتی مانند: اضطراب، افسردگی و زوال عقل مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و باعث بهبود جریان خون و عروق می شود. یکی از علت های اصلی وزوز گوش مشکلات عروقی می باشد.

ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 یکی از علل احتمالی وزوز گوش است. سطوح پایین فولات و ویتامین B12 می تواند منجر به آسیب رگ های خونی کوچک به حلزون گوش شود. در صورتی که حلزون گوش آسیب دیده باشد ممکن است وزوز گوش ایجاد شود.

مطالعه ایی که بر کمبود ویتامین B12 در بیماران وزوز گوش متمرکز بود نشان داد که مکمل ویتامین B12 در واقع علائم وزوز گوش را برطرف می کند. یکی دیگر از مطالعات اخیر نشان داد که وزوز گوش بعد از تزریق ویتامین B12 در افرادی که وزوز گوش داشتند درمان یافت. البته مطالعاتی نیز وجود دارد که ویتامین B12 هیچ تاثیری بر درمان این عارضه وجود ندارد.

ملاتونین در درمان وزوز گوش

ملاتونین به طور سنتی فقط یک مکمل تجویزی است که برای درمان مشکل خواب استفاده می شود و مشابه جینکو بیلوبا، دارای خواص آنتی اکسیدانی است و ظاهراً ممکن است به بهبود سلامت عروق کمک کند. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را که عمدتاً توسط غده صنوبری ترشح می شود تنظیم می کند.

ملاتونین یک بهبود دهنده موثر برای وزوز گوش است به ویژه در افرادی که از مشکلات خواب و همچنین وزوز گوش مزمن رنج می برند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن میکس وزوز گوش در دکتر اویل[/info_box]

فلز روی

روی یک عنصر فلزی است که در بدن وجود دارد و برای حفظ تعادل بسیاری از واکنش های بدن از جمله: حمایت از سیستم عصبی و حلزون مهم است. کمبود روی می تواند تأثیرات متعددی از جمله: ریزش مو، اسهال و بثورات بر بدن بگذارد ولی مکمل روی به طور کلی عوارض جانبی کمتری مانند: درد شکم، تهوع و استفراغ دارد.

وز وز گوش با کمبود روی ارتباط دارد: برخی از مطالعات نقش مکمل های روی را در افرادی که از وزوز گوش رنج می برند ارزیابی کرده اند و نشان داده است که روی برای علائم وزوز گوش مفید است.

منیزیم برای درمان وزوز گوش

منیزیم یک عنصر کلیدی در حمایت از بسیاری از عملکردهای بدن مانند مسیر شنوایی است. کمبود منیزیم می تواند علائمی مانند: لرزش، اسپاسم عضلانی، هماهنگی ضعیف، تشنج و حتی ایست قلبی ایجاد کند. برخی از مطالعات حتی نشان داده اند که کاهش سطح منیزیم خون می تواند منجر به وزوز گوش شود و مکمل منیزیم می تواند علائم وزوز گوش را کاهش دهد.

روغن میکس وزوز گوش

روغن های طبیعی نیز یکی از فوق العاده ترین درمانها برای سلامت انسان شناخته می شوند. یکی از روغن هایی که می توان برای بهبود وز وز گوش استفاده نمود روغن میکس وز وز گوش می باشد که از ترکیب چند روغن طبیعی بدست آمده است. البته می توانید از روغن هایی همچون: روغن سیر، روغن بابونه، روغن پیاز و … نیز به تنهایی استفاده نمایید.

یوگا

یکی از راه های درمانهای وزوز گوش استفاده از ورزش یوگا می باشد. یوگا عملی است که ترکیبی از ورزش، تکنیک های تنفس و مدیتیشن است. این می تواند به کاهش بسیاری از علائم روانی مانند: استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند و برخی از مزایای فیزیکی یوگا شامل افزایش انعطاف پذیری، افزایش تن و قدرت عضلات، بهبود سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش وزن است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]انواع و اقسام نمک ها در عطاری انلاین[/info_box]

حرف آخر

در هر صورت با وجود برخی تحقیقات ولی همچنان نیاز به تحقیقات و مطالعات بیشتری برای پی بردن به تاثیر گذاری این درمانها بر روی گوش نیاز است. اگر دچار وز وز گوش هستید و می خواهید از این درمان ها استفاده کنید بهتر است از کمی نمک در کنار آنها استفاده کنید.

تمام این درمان ها را به عنوان یک مکمل درمان قرار دهید و از آنها به عنوان یک جایگزین برای سمعک یا درمان رفتار شناختی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *