پوست, زیبایی و بهداشتی, صابون

انواع صابون های گیاهی

انواع صابون های گیاهی
3.6/5 - (5 امتیاز)

بیشتر صابون های تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند برای پوست مضر باشند و استفاده از انواع صابون های گیاهی و طبیعی می تواند جایگزین خوبی باشد. صابون‌های گیاهی با استفاده از گیاهان و مواد طبیعی که برای پوست مفیدتر و سالم‌تر هستند و کمتر ممکن است باعث تاثیرات مضر باشد، ساخته می‌شوند. برخی از تولیدکنندگان صابون های طبیعی نیز از اسانس های درمانی و گیاهان دارویی استفاده می کنند تا بهترین راه حل درمان پوست را برای پوست شما ارائه دهند.

انواع صابون های گیاهی

صابون های گیاهی که از گیاهان کمیاب و مواد ۱۰۰% طبیعی ساخته شده اند، برای پوست بسیار مفید هستند. گیاهان استفاده شده در این صابون ها دارای ویژگی های درمانی و شفابخشی هستند که فواید خاصی مانند تغذیه، تقویت، التیام بخشی و مرطوب کنندگی را برای پوست به ارمغان می آورند. این صابون ها همچنین حاوی روغن های فوق چرب، ویتامین E، آلوئه ورا و روغن های ضروری هستند که همگی به سلامت پوست کمک می کنند.

انواع صابون های گیاهی در بهبود انواع مختلف مشکلات پوستی موثر هستند. این صابون ها همچنین حاوی گلیسیرین هستند که معمولاً در صابون های تجاری استفاده نمی شود. گلیسیرین به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و در نتیجه این صابون ها را برای پوست های خشک مناسب هستند.

ترکیبات انواع صابون های گیاهی

صابون های گیاهی با کیفیت خوب با استفاده از گیاهان طبیعی، روغن های گیاهی با کیفیت بالا، اسانس های روغنی و سایر مواد طبیعی ساخته می شوند. برخی از ترکیبات رایجی که در ساخت این صابون‌ها استفاده می‌شود عبارتند از: روغن‌های ارگانیک زیتون، نارگیل، نخل، سویا، کرچک و بادام با افزودن کره کاکائو، کره شی، آلوئه ورا، ویتامین E و اسانس های روغنی ،این صابون ها حاوی هیچ گونه افزودنی، مصنوعی، پرکننده، تقطیر نفتی، مواد شیمیایی، رنگ یا فلز نیستند.

 

انواع مختلفی از گیاهانی که در ساخت این صابون های گیاهی استفاده می شود عبارتند از: اسطخدوس ، بابونه ، گل ختمی ، جودوسر ، پنیرک ، گل انارو …….. .

انواع مختلف روغن هایی که در ساخت صابون های گیاهی استفاده می شود عبارتند از:

روغن زیتون – سرشار از ویتامین E و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند.

روغن نارگیل – سرشار از خاصیت مرطوب کنندگی است و به ایجاد یک صابون سخت کمک می کند.

روغن پالم – برای نرمی پوست مفید است و به سفتی صابون کمک می کند

روغن سویا – سرشار از ویتامین های A، E و K. دارای خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی طبیعی خوبی است.

کره کاکائو – پوست خشک و ترک خورده را نرم و محافظت می کند. این یک نرم کننده فوق العاده است .

نکات خرید انواع صابون های گیاهی

هنگام انتخاب صابون گیاهی، مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید. برخی از تولیدکنندگان صابون نیز ممکن است ادعا کنند که از مواد تشکیل دهنده مانند روغن اسطوخدوس استفاده می کنند، در حالی که آنها در واقع از اسانس مصنوعی اسطوخدوس استفاده می کنند که با اسانس روغنی فرق دارد و همان تاثیرگذاری را ندارد. اسانس های مصنوعی با اسانس های روغنی یکسان نیست و اثر مشابهی نخواهد داشت. بسته به شرایط و حساسیت پوست شما می توان صابون های گیاهی مناسبی را انتخاب کرد. یک صابون مرطوب کننده با مواد طبیعی و گیاهی را می توان انتخاب کرد تا بهترین نتیجه را بدست آورد.

اگر پوست خشکی دارید، می توانید صابون گیاهی را انتخاب کنید که با استفاده از بلغور جو دوسر و یا عصاره آووکادو تهیه شده باشد. صابون های گیاهی ساخته شده برای پوست های خشک عموماً حاوی روغن های اسطخدوس و نعناع هستند زیرا این مواد به خلاص شدن از شرآلودگی های پوست کمک می کنند. اگر پوست چرب دارید، به دنبال صابون گیاهی با روغن بادام یا صابون‌هایی باشید که از روغن گل همیشه بهار تهیه شده باشد. صابون های حاوی روغن چای نیز در درمان بیماری های پوستی چرب موثر هستند.

صابون های گیاهی ۱۰۰ درصد طبیعی هستند و عصاره های گیاهی حاوی روغن های مهم را ارائه می دهند. آنها برای رایحه درمانی نیز مناسب هستند – بنابراین، بدن و ذهن را آرام می کنند.

انواع صابون های گیاهی

فواید انواع صابون های گیاهی

تغذیه پوست

صابون های گیاهی حاوی خوبی های طبیعی طبیعت هستند و این باعث می شود پوست شما تغذیه شود. همچنین آرامش، درمان و تسکین استرس را به همراه دارند.

خاصیت درمانی

به دلیل خواصی مانند التیام بخشی و قدرت شفابخش صابون های گیاهی، فواید زیادی برای کسانی که به دنبال جوان سازی پوست هستند، وجود دارد.

رایحه صابون های گیاهی

صابون های گیاهی عطری دارند که آنها را بسیار خاص می کند. مجموعه ای از عناصر منحصر به فرد و عاری از رنگ و عطر مصنوعی است که عطر طبیعی و مطبوع می دهد.

بهبود بیماری های پوستی

صابون های گیاهی دست ساز خاصیت درمانی نیز دارند. کسانی که پوست حساس یا بیماری هایی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند می توانند از صابون های دست ساز طبیعی کمک بگیرند. صابون گلیسیرین از پوست حساس و لطیف نیز محافظت می‌کند و در صورت استفاده از صابون‌های گیاهی، می‌توانید مطمئن باشید که محتوای گلیسیرین دارای قدرت جذب آب زیاد است و باعث می‌شود پوست نرم و سالم بماند.

آنها از پوست شما محافظت می کنند

تحقیقات نشان داده است که شستن مکرر و صحیح دست ها کارآمدترین راه برای کاهش انتشار میکروب ها و بیماری ها است. استفاده از یک صابون دست ساز طبیعی ،برای پوست شما ملایم خواهد بود و پوست شما را از چربی طبیعی پاک نمی کند.

 آنها برای پاکسازی پوست ایده آل هستند

بیشتر کثیفی ها و میکروب های روی پوست شما توسط چربی پوست به دام می افتند. صابون‌های پایدار کشش سطحی آب را می‌شکنند و اجازه می‌دهند آب آن را تمیز کند بدون اینکه پوست شما را تحریک کند و آن را خشک نکند.

صابون های تهیه شده به روش سرد

صابون دست ساز در مقادیر کم و با استفاده از روش سنتی سرد تولید می شود. همانطور که می دانید، این روش از تجهیزات کمی استفاده می کند و به صابون اجازه می دهد گلیسیرین طبیعی را که نرم کننده های طبیعی پوست شما را فراهم می کند، حفظ کند.

 آنها شگفت آور هستند.

صابون هایی که با دست ساخته می شوند کف کرمی و معطر مجلل دارند. با روغن ها و گیاهان دارویی که به صابون های گیاهی اضافه می شوند به افزایش نرمی وحس ابریشمی کف کمک می کند. صابون های دست ساز با ترکیب سفارشی اسانس های روغنی ،معطر می شوند که عطری نرم و ملایم برای شما به ارمغان می اورد.

 

 با پوست شما مهربان هستند.

صابون های دست ساز حاوی ماده ای است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند: گلیسیرین که با صابون های تجاری که باعث خشکی و خارش پوست بسیاری از افراد می شود متفاوت است. اکثر صابون های تجاری دارای گلیسیرین از ترکیب خود هستند.

 سازگارتر با محیط زیست

دلایل زیادی برای نگرانی در مورد زندگی در سیاره ما وجود دارد.

محصولات مراقبت زیبایی شیمیایی پوست را خشک می کند. آنها همچنین به  راحتی تجزیه نشده و به محیط زیست آسیب می رسانند در مقابل صابون های طبیعی گیاهی بدون مواد نگهدارنده شیمیایی مضرر وحاوی مواد طبیعی هستند در محیط زیست به راحتی تجزیه می شوند و برای حیوانات هم مضر نیستند.

جمع بندی انواع صابون های گیاهی

گیاهان منبع بزرگی از منابع خدادای هستند که می توانند به راحتی به ما در گذران زندگی و داشتن یک زندگی سالم کمک کنند. اگر به دنبال زیبایی طبیعی و داشتن پوست زیبا و شفاف هستید بهتر است که از صابون های طبیعی بهره ببرید و یک زندگی سالم با محصولات طبیعی را تجربه کنید. صابونچی با چند قرن تجربه بر آن شده تا محصولات طبیعی و ارگانیگ را تولید کند و با فروش اینترنتی صابون طبیعی به دوستداران صابون های طبیعی برای خرید راحت تر، کمک کند. بهترین ها اینجا در صابونچی منتظر شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *