دسته‌بندی نشده

روغن طبیعی آرگان خالص چگونه بدست می آید؟

تهیه روغن آرگان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روغن آرگان که به نام طلای مایع نیز معروف است جزو روغن های گیاهی و از میوه های درخت آرگان گرفته می شود. هر میوه دارای ۲ یا ۳ هسته است که سرشار از روغن هستند. درخت آرگان زمانی در بسیاری از مناطق شمال آفریقا به طور گسترده رشد می کرد، اما امروزه معمولا در مناطق نیمه خشک مراکش فقط کاشت می گردد. مخصوصا، در دره سوس در جنوب غربی مراکش، بخاطر همین است که به این روغن “روغن مراکشی” نیز می گویند.

روغن طبیعی آرگان یک آنتی اکسیدان قوی بوده و دارای ویتامین هایی چون: ویتامینE، لینولئیک و اسیدهای اولئیک است که اسیدهای چرب اشباع نشده، اسکوالن، پلی فنول ها و دیگر آنتی اکسیدان های طبیعی تشکیل شده است. با افزایش علاقه و تقاضا برای روغن آرگان، در شمال آفریقا و مراکش شاهد جهش در کشت آن بودیم. به دلیل اینکه برداشت این درخت فقط در چند منطقه محدود می باشد، قیمت روغن خالص آن می تواند بسیار گران حساب شود.

این روغن خواص بسیاری دارد که از جمله خواص روغن آرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم کلسترول خون
  • جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • ضد سرطان
  • بهبود دیابت
  • تقویت ایمنی بدن
  • ضد پیری
  • رفع مشکلات مو
  • بهبود مشکلات پوستی

تهیه روغن آرگان

تاثیرات روغن آرگان خالص بر روی پوست و قسمت های مختلف بدن

این محصول تاثیرات زیادی بر روی پوست دارد. به دلیل وجود ویتامین E در این محصول برای کاهش چین و چروک پوست مناسب است.
همچنین وجود چربی و ویتامین E به رفع خشکی پوست کمک می کنند و برای درمان اگزما و پسوریازیس مناسب می باشد.

افرادی که از ترک های بارداری رنج می برند نیز می توانند از این روغن برای رفع ترک ها استفاده کنند.

خواص ضد التهابی کمک به سزایی در بهبود آکنه و جای جوش دارد.

تاثیر مستقیم بر روی موها

این روغن تاثیرات مثبت زیادی بر روی موها نیز دارد و سریعاً جذب موها می شود و مشکلات آن را برطرف می کند.

موها را درخشان و شاداب می کند زیرا حاوی لینولئیک و اولریک اسید است. همچنین موجب صاف شدن مو ها می شود و برای موهای فر مناسب می باشد.

برای افرادی که موهای آنها دچار آسیب شده است مناسب خواهد بود و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. تقویت کننده مو است و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند‌.

تهیه روغن آرگان

تهیه روغن آرگان

تقلب های زیادی در بازار وجود دارد و شما باید راهی برای تشخیص روغن خالص از روغن ناخالص پیدا کنید. فروشنده ها سعی می کنند روغن را با قیمت رقابتی بفروشند برای همین بایستی مراقب کلاهبرداران بود. روغن آرگان برای پخت و پز می تواند کمی ارزان تر از نسخه آرایشی آن باشد.

روغن آرگان باید خالص باشد تا شما بهترین مزایا را از آن به دست آورید. می توانید این روغن را به لوسیون ها یا شامپوهای خود اضافی کنید. بهترین محصول، محصولی است که ۱۰۰٪ از روغن آرگان تشکیل شده باشد. مثلا: بدون عطر، فاقد مواد نگهدارنده و آب باشد.

بطری روغن آرگان: روغن آرگان را با ظروف پلاستیکی یا شفاف نخرید، زیرا باعث خراب شدن روغن می شود. در عوض، مطمئن شوید که روغن در بطری های مات رنگ تیره ترجیحاً به رنگ آبی کبالت یا کهربا باشد.

رنگ و بافت

روغن آرگان باید صاف و به رنگ زرد طلایی باشد. نباید تیره و لزج یا آبکی نشان داده شود. هنگامی که روی پوست استفاده می شود، روغن باید به راحتی جذب گردد. روغن آرگان اصل باید کمی کدر باشد و در قسمت پایینی آن کمی رسوب وجود داشته باشد. اگر شفاف و بدون رسوب باشد به این معنی است که روغن بسیار تصفیه شده و فیلتر گشته است که مزایای زیادی را به همراه نخواهد داشت. همچنین می تواند تقلبی نیز باشد.

تهیه روغن آرگان

رایحه روغن آرگان خالص

روغن آرگان، دارای بوی معطر است. این روغن با بوی قوی می تواند فاسد شود. اگر روغن آرگان شما بویی نداشت هم باید مشکوک شوید. روغن آرگان معطر احتمالاً برای پخت و پز است، بنابراین در مورد نوع روغن خریداری شده و موارد استفاده از آن دقت کنید. برخی از کاربران می گویند روغن آرگان خالص بوی “پاپ کورن” یا “نوار لاستیکی” می دهد. اما، عطر روغن آرگان اصل که با دست فشرده می شود با دسته های مختلف دیگر روغن ها متفاوت است.

خرید روغن آرگان از فروشندگان ثابت که شرکت های ثبت شده ای هستند و دارای گواهینامه ها و مجوزهای مناسب برای واردات روغن آرگان از منابع مناسب می باشند، مناسب است. شرکت های ثبت شده در وزارت کشاورزی و دارای مجوز می توانند روغن آرگان اصل و با کیفیت خوب ارائه دهند. همچنین چیزی به نام روغن آرگان چینی وجود ندارد. این فقط نفت مراکش است که از طریق چین منتقل می شود.

بنابراین به این نکات توجه کنید تا روغن آرگان خالص را از انواع تقلبی تشخیص دهید.

تهیه روغن آرگان خارجی بهتر است یا ایرانی؟

روغن آرگان اصل را فقط می توان از کشور مراکش تهیه کرد. چرا که این دانه ها مختص این کشور هستند. و مژده ما به شما عزیزان همراه ارائه روغن آرگان اصل در مجموعه دکتر اویل است. این روغن وارداتی بوده و بسیار برای سلامت خواص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *