پوست, درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت

روغن آرگان برای سلامت پوست | روغن آرگان چه خواص درمانی برای پوست به همراه دارد؟

خواص نارگیل در زمان بارداری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه روغن آرگان برای سلامت و زیبایی پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن آرگان مراکش خالص” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b7%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آرگان سفید مراکش ” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b4-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در کشور مراکش درختی به نام آرگان وجود دارد که روغن آرگان از این درخت گرفته می شود. شما می توانید روغن آرگان را به صورت مستقیم بر روی پوست اعمال کنید و یا بصورت مکمل که به شکل کپسول می باشد از آن استفاده نمایید.

شما می توانید روغن آرگان را پس از مخلوط کردن با محصولات آرایشی مانند: شامپو، صابون و نرم کننده از خواص درمانی و زیباییش بهره ببرید. روغن آرگان حاوی تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست ایجاد می کند. در ادامه این مقاله فوائد روغن آرگان برای سلامت پوست را برای شما بیان می کنیم.

روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان برای سلامت پوست

  1. از آسیب خورشید محافظت می کند.

روغن آرگان برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید بسیار موثر است. فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می کند و همچنین این امر از سوختگی و هیپرپیگ مانتاسیون جلوگیری می کند. نکته قابل توجه اینجاست که در دراز مدت حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست از جمله ملانوم کمک کند.

  1. پوست را مرطوب می کند.

روغن آرگان اغلب در: لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود و بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود. روغن آرگان را می توان به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کرد. ویتامین E موجود در روغن آرگان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

  1. روغن آرگان برای سلامت و درمان بیماری پوست

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بیماری های التهابی پوستی مختلف مانند: پسوریازیس و روزاسه را درمان می کند. همچنین روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که تحت تأثیر پسوریازیس قرار گرفته بمالید و برای درمان روزاسه از مکمل های خوراکی روغن آرگان برای درمان استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] درمان پوست | ۵ مورد از بهترین روغن ها برای پوست را بشناسید.[/info_box]

  1. آکنه را درمان می کند.

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون ها ایجاد می شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است و می تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. حداقل ۲ بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را مستقیماً روی پوست خود بمالید و بعد از ۴ هفته اثرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

  1. عفونت های پوستی را درمان می کند.

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوست است. روغن آرگان هم خاصیت ضد باکتریایی و هم ضد قارچی داشته و همین موضوع به درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست کمک می کند. روغن آرگان را حداقل ۲ بار در روز به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

  1. بهبود زخم از خواص روغن آرگان برای سلامت پوست

روغن آرگان دارای انتی اکسیدان می باشد و همانطور که می دانید آنتی اکسیدان به وضوح یک نیروی قدرتمند است. ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می تواند برای کمک به بهبود سریع تر زخم ها و بریدگی ها استفاده شود. می توانید به طور منظم مکمل های روغن آرگان را مصرف کنید تا این مزیت را در سراسر بدن خود تجربه نمایید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]مصرف روغن های طبیعی | نکات مهم در مورد مصرف روغن های طبیعی[/info_box]

  1. درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد.

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش و قرمزی پوست است. استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به درمان علائم درماتیت آتوپیک کمک کند. ویتامین E و خواص التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می توانند به این اثر تسکین دهنده منجر شوند.

  1. اثرات ضد پیری دارد.

روغن آرگان از دیرباز به عنوان یک درمان ضد پیری مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در انعطاف پذیری پوست می شود و این یک درمان موثر ضد پیری می باشد. می توانید با استفاده مستقیم از روغن آرگان روی پوست یا مصرف منظم مکمل های خوراکی یا هر دو از این فواید بهره مند شوید.

  1. چربی پوست را کاهش می دهد.

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم. روغن آرگان به لطف قابلیت‌های کاهش سبوم می‌تواند به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست کمک کند. استفاده ۲ بار در روز از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن در عرض تنها ۴ هفته می شود.

  1. از ترک های پوستی جلوگیری و یا کاهش می دهد.

ترک‌های پوستی به ویژه در دوران بارداری شایع هستند اما هر کسی می‌تواند آن را تجربه کند. روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و همین موضوع به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک های پوستی کمک می کند. شما می توانید حداقل ۲ بار در روز روغن آرگان را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید و نتیجه مثبت آن را در کوتاه مدت ببینید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]رژیم غذایی مناسب افراد چهل سال | با این خوراکی ها سلامت بمانیم. [/info_box]

عوارض و خطرات مصرف روغن آرگان

روغن آرگان عموماً برای اکثر مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. برخی افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را در نتیجه استفاده از آن تجربه کنند و در صورت استفاده موضعی روغن آرگان ممکن است پوست آنها تحریک شود. همین موضوع می تواند باعث ایجاد بثورات یا آکنه شود.

برای جلوگیری از این امر باید ابتدا روغن آرگان را روی یک تکه کوچک از پوست که به راحتی پنهان می شود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که پوست شما را تحریک نمی کند. زمانی که روغن آرگان به صورت خوراکی مصرف شود ممکن است باعث ناراحتی گوارشی از جمله: حالت تهوع، گاز یا اسهال شود.

همچنین ممکن است باعث از دست دادن اشتها یا نفخ شود و برخی از افراد ممکن است واکنش های پوستی مانند بثورات یا جوش های آکنه را تجربه کنند. در موارد بسیار نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را نسبت به مکمل خوراکی روغن آرگان تجربه کنند. اینها شامل: گیجی، مشکل در خوابیدن، کسالت عمومی، هیجان بیش از حد، افسردگی و بی قراری است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فورا مصرف روغن آرگان را قطع کنید.

کلام آخر

استفاده ازروغن آرگان برای اکثر افراد بی خطر است چه به صورت موضعی و چه به صورت خوراکی قابل مصرف می باشد. روغن آرگان با داشتن چندین خواص درمانی و ویتامین های موجود فواید پوستی قدرتمندی دارد. اگر چندین هفته از روغن آرگان استفاده کردید و هیچ تغییری در وضعیتی که می‌خواهید مشاهده نکردید. می‌توانید یک قرار ملاقات با متخصص پوست داشته باشید. متخصص پوست ممکن است گزینه های درمانی دیگری از جمله داروهای تجویزی را برای کمک به رفع هر گونه شرایطی که تجربه می کنید توصیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *