تناسب اندام و تغذیه, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

فواید بی نظیر و منحصر به فرد سیب زمینی آب‌پز

فواید بی نظیر و منحصر به فرد سیب زمینی آب‌پز
4.8/5 - (29 امتیاز)

سیب زمینی یکی از محصولات خوراکی نسبتاً ارزان و مفید می باشد که سالها در بین خانواده ها قابل استفاده بوده است. خواص سیب زمینی آب پز آنقدر فراوان است که غنی و ضعیف نداشته و همه از این خوراکی خوش طعم و پر از خاصیت استفاده می کنند.
راه های مختلفی برای استفاده از سیب زمینی وجود دارد. می توان در تهیه: انواع خوارک ها، خورشت ها، سوپ، غذاهای فست فودی، سرخ شده، سالاد و آب‌پز استفاده نمود.
سیب زمینی آب پز منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون: پتاسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و کربوهیدرات می‌باشد.
طبع معتدل سیب زمینی پخته باعث شده هر فردی با هر مزاجی بتواند از آن استفاده نماید.
به طور کلی سیب زمینی منبع غنی ویتامین B۶ بوده و به همین دلیل سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. همچنین استفاده از سیب زمینی باعث استحکام استخوان ها می گردد.

خواص سیب زمینی آب پز

شناخت سیب زمینی

سیب‌ زمینی گیاهی است از تیرهٔ سیب زمینیان که برگ‌های مرکب و بریده با گل‌های سفید یا بنفش دارد. میوهٔ گیاه سیب زمینی: کوچک، قرمز، سته و سمی می باشد. اما ریشه آن خوارکی اس و قابل استفاده است.

در جهان بعد از گندم، ذرت و برنج چهارمین محصول کشاورزی می باشد. سیب زمینی منبع غنی از نشاسته بوده و در مصارف آشپزی استفاده فراوانی از آن می شود.

در گیاه شناسی با نام علمی سولانوم تیوبروزوم شناخته می شود و نوع های مختلفی دارد.

می توان به وسیله آن محصولات متنوعی همچون: پودر سیب زمینی و در مصارف صنعتی نیز از آن استفاده نمود.

کشت سیب زمینی توسط جوانه سیب زمینی انجام می پذیرد. بهترین منطقه برای پرورش سیب زمینی منطقه ایی است که زمستانش سرمای شدید داشته باشد تا آفات را ازبین ببرد و تابستانش که گرمای بلندی داشته باشد تا پرورش سیب زمینی بهتر شود.

خواص سیب زمینی آب پز

خواص سیب زمینی آب پز

کاهش وزن

سیب زمینی آب پز بدون هیچ افزودنی به دلیل اینکه دارای کالری پایین است از پرخوری جلوگیری نموده و اشتها را در افراد کاهش می دهد.

افزایش وزن و چاقی

استفاده از سیب زمینی پخته به همراه کره و نمک باعث افزایش وزن شده و افرادی که خواهان اضافه کردن وزن خود یا چاق نمودن صورت خود هستند کمک می نماید.

خواص سیب زمینی آب پز برای کودکان

یکی دیگر از خواص سیب زمینی این است که به رشد کودکان و نوزادان کمک می نماید. به عبارتی از آسیب های شیمیایی به کبد کودکان جلوگیری می نماید و در درمان آنفولانزا کودکان موثر می باشد.

سلامت زنان باردار و جنین

سیب زمینی آب پز شده برعکس سرخ کرده دارای مقادیر بالای فولات بوده و به سلامت مادر و جنین کمک می کند. در واقع فولات موجود در ییب زمینی از ایجاد نقایص عصبی در جنین جلوگیری نموده و از جنین محافظت می نماید.

مناسب ورزشکاران

این سیب زمینی به دلیل اینکه دارای ویتامین های غنی و مواد معدنی می باشد به تناسب اندام کمک بسزایی می نماید.

سیب زمینی

بهبود سلامت مغز

از خواص دیگر سیب زمینی آبپز می توان به تقویت و سلامت مغز اشاره نمود. سیب زمینی دارای اسید آلفا لیپویک بوده و به همین جهت به سلامت مغز کمک می کند. همچنین این اسید به بهبود یافتن حافظه در افراد آلزایمری کمک شایانی می نماید.

درمان افسردگی یکی از فواید سیب زمینی

بر روی سیستم عصبی مغز تاثیر گذاشته و باعث بهبود مدیریت روحی مغز می گردد. در نتیجه از بروز افسردگی جلوگیری کرده و افسردگی و استرس را درمان می نماید.
بهترین انتخاب برای زمانی است که استرس دارید و نمی توانید بخوابید.

تقویت استخوان ها

منیزیم و پتاسیم موجود در سیب زمینی به سلامت و لهبود استخوان ها کمک نمودن و از بروز پوکی استخوان چه در مردان و چه در زنان جلوگیری می نماید.

شما می توانید ادویه سیب زمینی تنوری را بصورت انلاین از عطارچیان تهیه کنید. کلیک کنید

خرید ادویه سیب زمینی تنوری

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *