پوست و مو

داشتن پوستی زیبا با ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

داشتن پوستی زیبا با ماسک سیب زمینی

سیب زمینی را می توان به عنوان یک ماده ی خوراکی پرمصرف دانست. چون دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و همچنین به عنوان چهارمین محصول غذایی پرمصرف هم شناخته شده است. سیب زمینی به جز اینکه ارزش غذایی بالایی دارد، نقش مهمی هم در مراقبت از پوست صورت و بدن نیز دارد و به دلیل داشتن ویتامین C و نشاسته ایی که در خود جای داده است. برای سلامت پوست بسیار پر فایده و مفید است. همچنین مناسب برای از بین بردن لک های پوست می باشد و همچنین می توان سیب زمینی را به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان ریزش موها دانست. شما می توانید با استفاده از سیب زمینی دوباره موهای خود را زیبا کنید و با ماسک سیب زمینی پوستتان را مجدد احیا کنید.

ماسک سیب زمینی

خاصیت های ماسک سیب زمینی برای پوست

۱_ به وسیله سیب زمینی می توان از شر لکه ها و جوش هایی که در پوست بوجود آمده است، راحت شد. یعنی هیچ لک و جوشی را بر روی صورت باقی نمی گذارد.

۲_ التهاباتی که حاصل کبودی ها، خارش ها و زخم ها بر روی پوست است را می تواند کاهش دهد.

۳_ برای چشمانی که پف دارند و دور آنها تیره است مناسب است. پف آنها را کاهش داده و تیرگی چشم را بر طرف می کند.

۴_ علائمی که باعث پیری زود هنگام پوست می شوند را به تعویق می اندازد و از پیری پوست زودرس جلو گیری می کند.

۵_ دارای آنتی اکسیدان هایی است که پوست را در برابر آسیب های محیطی که از آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بوجود آمده است، محافظت می کند.

معرفی چند نوع ماسک طبیعی صورت

جوان شدن پوست

۱_ماسک سیب زمینی با آبلیمو و گلاب؛

آب سیب زمینی را با کمی آب لیمو و گلاب مخلوط کنید و روی پوست صورتتان اسپری کنید. این تونر در مدت کوتاهی باعث می شود تا: التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی در پوست صورت شما کاهش پیدا کند.

 ۲_ ماسک سیب زمینی به همراه شیر و روغن زیتون:

این ماسک به علت این موثر است که، باعث می شود خشکی پوست صورت شما و جوش های موجود در صورت از بین بروند.

مواد لازم و طرز تهیه ماسک:

سیب زمینی کوچک : ۲ عدد،   لیمو ترش : ۱ قاشق چای خوری،   روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری،   شیر پاستوریزه ۴ قاشق غذا خوری

برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی اول سیب زمینی ها را آب پز کنید بعد سیب زمینی ها را پوست بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را خوب بکوبید تا له شوند. در مرحله بعد مقداری آب لیمو و روغن زیتون را به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و خوب این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با شیر مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید.

جوان شدن پوست

۳_ ماسک سیب زمینی و ماست مخصوص ضد پیری و چروک پوست

علت موثر بودن این ماسک این است که، ماست دارای خاصیت ضد باکتریایی است. سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و منافذ پوست را سفت می کند. همچنین از آسیب پوست توسط رادیکال های آزاد هم پیشگیری می کند.

مواد لازم و طرز تهیه ماسک ضد پیری

نصف سیب زمینی رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده ،زمان ماندن ماسک روی صورت حدود۲۰ – ۱۵ دقیقه
سیب زمینی رنده شده را به ماست اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد از ترکیب کردن آن را به صورتتان بزنید. فقط مراقب باشید مواد با چشم هایتان تماس پیدا نکند.

اجازه دهید ماسک برای مدت زمانی که گفته شده است بر روی پوست بماند تا خشک شود و بعد آن را با آب بشویید.
بهتر است برای نتیجه ذیدن از این ماسک هفته ای دو مرتبه از آن استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی

۴ _ ماسک سیب زمینی و سفیده تخم مرغ

علت موثر بودن این ماسک این است که تخم مرغ و سیب زمینی منابع عالی پروتئینی هستند که به باعث سفت شدن پوست و همچنین به شفافیت و درخشان شدن پوست کمک می کنند.

مواد لازم و طرز تهیه ماسک:

آب نصف یک سیب زمینی، یک عدد سفیده تخم مرغ، زمان ماندن ماسک روی صورت ۱۵ دقیقه.
آب سیب زمینی را با سفیده تخم مرغ ترکیب کرده سپس ماسک را به صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود سپس آن را بشویید. برای تاثیر گذاری بیشتر بهتر است این ماسک را دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *