مراقبت و سلامتی

درمان دیابت با مواد طبیعی | دیابت را با طبیعت درمان کنیم

درمان دیابت با مواد طبیعی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

دیابت یا قند خون یک نوع بیماری است که اگر فرد مراقب سلامت خود نباشد ممکن است دچار این بیماری گردد. افرادی که دچار بیماری دیابت می گردند بایستی بسیار به تغذیه و خورد و خوراک خود توجه نمایند به طور مثال از خوردن غذاهایی که باعث بالا رفتن قند خون می شوند همچون شیرینی جات‌ها پرهیز نمایند. البته بگوییم که می توان درمان دیابت با مواد طبیعی را تا حدودی کنترل نمود.

در این مطلب هم سعی ما این است که مواد طبیعی که باعث کنترل بیماری دیابت می شوند را بازگو نماییم اگر شما یا یکی از عزیزانتان از این بیماری رنج می برند بهتر است حتمٱ یک نگاه کوتاه به این مطلب داشته باشید.

 انواع مواد طبیعی برای درمان دیابت

بسیاری از گیاهان و مواد طبیعی وجود دارند که بسیار هم برای سلامت بدن و درمان نمودن بیماریهایی همچون دیابت مفید و پر فایده می باشند.

گیاهانی که در پایین برایتان ذکر خواهیم نمود دارای خواص ضد دیابتی و درمانن کنندگی دارند و بسیار می توانند به جلوگیری از دیابت و قند خون کمک کنند.

۱_ بیل بری

از نژاد بلوبری بوده ولی با کیفیت بهتر و بالاتر. رنگ آبی بیلی بری دارای آنتی اکسیدان ها و آنتی سیانین سالم می باشد که بسیار برای بیماری دیابت مناسب است. همچنین باعث کاهش چربی خون و تقویت کننده قلب نیز می شود.

درمان دیابت با مواد طبیعی

۲_ ریحان

گیاه ریحان را بیشتر افراد می شناسند و در سفره های ایرانی همیشه وجود دارد. این گیاه معطر و خوش طعم به کاهش قند خون کمک بسزایی می نماید.

۳_ دارچین

به هر عنوان یک ادوپه خوش بو که در بسیاری از غذاها استفاده می گردد می تواند باعث کاهش قند خون بدن گردد. اما بهتر است آن را بر روی لوبیا، عدس، گوشت قرمز پخته شده و برنج قهوه ایی بریزید و فواید موثر آن را ببینید.

۴_ زیره سبز

یک نوع ادویه از خانواده جعفری می باشد. این ادویه باعث کاهش کلسترول و قند خون فرد می گردد و تاثیر مثبتی هم روی بیماریهایی که بر اثر دیابت بر فرد پدیدار شده نشان می دهد.

۵_ بابونه

درمان دیابت با مواد طبیعی همچون بابونه بسیار برای افرادی که دچار دیابت هستند مفید می باشد. بابونه باعث کاهش قند خون شده و از عوارض دیابت هم پیشگیری می نماید.

دم نوش بابونه به طور روزانه می تواند هم قند خون را کنترل نماید و هم  یک آرامش دهنده برای یک روز پرتنش برای فرد به حساب بیاید.

۶_ شیرین برگ (سرده)‏‎‎

یک شیرین کننده طبیعی که هیچ مشکل و عوارضی را برای افراد دیابتی به همراه ندارد. باعث افزایش میزان ترشح انسولین در بدن می گردد و تاثیرات مثبت دیگری نیز برای قند خون دارد.

درمان دیابت با مواد طبیعی

۷_ ترخون

گیاهی خوش بو است که در سفره و در بین سبزی خوردن خود می توان مشاهده نمود. خواصی که ترخون دارد این است که از پرخوری کردن افراد دیابتی جلو گیری می نماید و در برابر انسولین هم مقاوم می باشد.

۸_ آویشن‎‎

آیگی دیگر از مواد طبیعی است که دارای عطر دل انگیز و بسیار برای درمان دیابت مفید می باشد. این گیاه دارای ۷۵ نوع ماده‌ی گیاهی شیمیایی ضد دیابت است و همچنین می تواند التهابات را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *