پیشگیری و درمان آلزایمر و زوال عقل, تغذیه, سلامت, سلامت مغز, محصولات طبیعی

نوشیدنی های تقویت کننده مغز | برای تقویت مغز چه نوشیدنی های را می توان مصرف نمود؟

بذر زوفا
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه نوشیدنی های طبیعی تقویت کننده برای مغز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه جینسینگ” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%b3%d9%86%da%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه ناکوب” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

نوشیدنی های تقویت کننده مغز

قهوه

یکی از نوشیدنی هایی که به تمرکز مغز کمک می کند قهوه می باشد. کافئینی که در قهوه موجود است باعث هوشیاری در فرد می شود و نوشیدن یک فنجان از آن می تواند تمرکز زیادی برای افراد به وجود آورد و باعث تقویت خلق و خوی شود. کسانی که در تمام عمر خود قهوه مصرف می کنند از سکته مغزی و بیماری آلزایمر تا حدودی در امان خواهند مانند.

چای سبز

یکی دیگر از نوشیدنی هایی که برای تقویت مغز بسیار مفید می باشد چای سبز است. کسانی که نمی توانند قهوه بنوشند چای سبز گزینه مناسبی می باشد چون، طعم آجیلی دارد و راهی عالی برای دریافت کافئین به بدن است. چای نیز مانند قهوه هوشیاری فرد را تحت الشعاع قرار می دهد، حواس پرتی را از بین برده و تنظیم می کند و به دلیل سبزی که دارد حافظه را تقویت و باعث توجه زیاد می شود. دانشمندان هنوز به طور کلی نتوانسته اند به اهمیت آن بر سلامت مغز بپردازند ولی ترکیبات شیمیایی که در چای وجود دارد بر مغز اثر گذار خواهد بود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص جینسینگ برای سلامتی | ۷ فایده ثابت شده جینسینگ برای سلامتی(در تب جدید مرورگر باز می شود )[/info_box]

آب توت از نوشیدنی های تقویت کننده مغز

شاه توت، توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را با هم میکس نموده و در اسموتی مخلوط نمایید و یا آب آن را گرفته و میل کنید توت ها را غذای مغز می نامند. به دلیل آنتی اکسیدانی که در این توت ها وجود دارد از آسیب سلول ها جلوگیری می شود. همچنین دارای مواد شیمیایی آنتوسیانین می باشد و باعث حافظه سالم در فرد می شود.
البته آبمیوه هایی که در بازار خریداری می کنید امکان دارد قند فراوانی داشته باشد و کسانی که دیابت دارند باید در مصرف آن احتیاط نمایند.

کومبوجا

یک نوع نوشیدنی گازدار که برای درمان فشارخون بالا تا دیابت و سرطان مفید می باشد کومبوجا نام دارد که مخلوطی از: چای سیاه، شکر، باکتری و مخمر می باشد که ایمنی مغز را تقویت و باعث کاهش التهاب می شود اگر این نوشیدنی درست تهیه نشود و در یخچال نگهداری نگردد امکان دارد به بدن آسیب برساند.

شربت های میوه ای سبز

اگر حداقل یک وعده سبزی در روز استفاده شود زوال ذهنی را کند می کند و باعث افزایش سن می شود: کلم پیچ، سبزی کولارد و اسفناج مواد مغذی فراوانی در خود دارند که برای مغز مفید است و مانند: فولات و لوتئین عمل می کنند. ولی نباید حتما در سالاد استفاده شود تا از فواید آن بهره مند شد بلکه مقداری سبزی را با انواع توت و یک موز و یخ ترکیب نمایید تا خوراکی مفیدی بدست آید و ویتامین های A و C نیز در خود دارد و یک نوشیدنی مفید برای مغز محسوب می شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان و تقویت حافظه | گیاهان و ادویجاتی که برای سلامتی مغز مفید هستند.[/info_box]

چای زردچوبه از نوشیدنی های تقویت کننده مغز

این ادویه زرد که از اجزای کاری می باشد اگر به چای اضافه شود طعمی خاکی به آن می دهد این ادویه که در هند و چین به عنوان طب سنتی محسوب می شود چون خواص ضد التهابی دارد برای مشکلاتی که در پوست، مفاصل و گوارش ایجاد می شود بسیار موثر است.

محققان نوشیدنی زردچوبه را برای درمان و حفاظت مغز و حافظه و همچنین پیشرفت آلزایمر مورد بررسی قرار داده اند.

آب چغندر

یکی از سبزی های ریشه ای چغندر می باشد که آنتی اکسیدان سرشاری در خود دارد و کار آن حفاظت از رادیکال های آزاد می باشد. چغندر حاوی نیترات هایی می باشد که باعث شل شدن رگ های خونی و همچنین کاهش فشارخون بالا می شود. این نوشیدنی شیرین با خستگی مبارزه می کند و باعث آرامش مغز می شود.

چای جینسینگ

در طب چینی از قرن ها پیش مورد استفاده بوده است. چای جینسینگ استقامت را افزایش داده، برای درمان حافظه و افزایش تمرکز نیز مفید است.

دانشمندان در حال تحقیق این چای را برای درمان افسردگی و پارکینسون و بیماری آلزایمر هستند. جینسینگ آسیایی ممکن است که عوارضی مانند: مشکلات خواب را ایجاد نماید و به دلیل آنکه قند خون را کاهش می دهد بیمارانی که دیابت دارند برای مصرف باید با پزشک مشورت نمایند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]سالم ترین سبزیجات سبز برگ | چه سبزیجاتی برای سلامتی ما مفید هستند؟[/info_box]

شکلات داغ از نوشیدنی های تقویت کننده مغز

کاکائو مواد گیاهی و فلاوانول فراوانی در خود دارد و برای تقویت حافظه مفید است اگر دمنوش شکلات تلخ را مصرف نمایید از زوال ذهنی در امان خواهید بود. کسانی هم که از این بیماری در عذاب هستند این نوشیدنی را هر روز بنوشند ولی نباید زیادروی نمایند چون سرشار از چربی، کالری و قند می باشد.

آب لیمو

بدن هرفردی احتیاج به آب دارد و مغز شما از این امر مستثنی نمی باشد اگر آب کمی مصرف نمایید عملکرد ذهن دچار آسیب می شود ۷۵ درصد از حجم مغز را آب تشکیل می دهد و نوعی ضربه گیر می باشد برای طعم دادن به آب و مزه دار نمودن آن می توان از لیمو استفاده نمود. مواد مغذی گیاهی زیادی در لیمو موجود است که از آسیب دیدن به سلول ها محافظت می کند و همچنین رایحه خوشی که دارد برای بهبود خلق و خوی موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *