صابون, صابون های ویژه

صابون زردچوبه برای لک صورت

صابون زردچوبه برای لک صورت
4.5/5 - (2 امتیاز)

صابون زردچوبه چیست؟ آیا از فواید این صابون خبر دارید؟ چگونگی مصرف و خواص صابون زردچوبه برای لک صورت را چطور؟ آیا تا به حال از آن استفاده کرده اید؟ از خواص صابون زردچوبه چه می دانید؟

شاید بهتر باشد در همین ابتدا کمی در مورد صابون دستساز زردچوبه صحبت کنیم. صابون طبیعی زردچوبه اصل از زردچوبه اصل تهیه میشود و به همین علت موجب زردی پوست نمی شود. به تازگی این موضوع که صابون زردچوبه برای لک صورت بسیار مناسب است، بسیار پرطرفدار شده است و افرادی زیادی به دنبال تهیه صابون زردچوبه اصل هستند. اما ما این صابون اصل را از چه فروشگاهی تهیه کنیم؟

صابون زردچوبه برای لک صورت

خرید اینترنتی صابون زردچوبه اصل از فروشگاه صابونچی، با قدمتی ۵۰ ساله می تواند یک گزینه عالی برای شمایی که به دنبال این صابون هستید باشد. پس فرصت را از دست ندهید و برای خرید صابون زردچوبه اصل کلیک کنید.

زردچوبه در مراقبت از پوست چه می کند؟

اول، زردچوبه از جمع شدن سلول های پوست و مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. از آنجایی که این ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتری است، ممکن است به طور موثر رشد باکتری های مولد آکنه را متوقف کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن با آرام کردن نواحی ملتهب شده باعث بهبود سریع تر می شود.

متخصصان پوست در مورد زردچوبه چه می گویند؟

اگرچه زردچوبه می تواند یک درمان کلیدی برای مبارزه با آکنه باشد، اما متخصصان پوست می گویند که استفاده از آن برای تمامی نواحی پوست بدن خوب است. دکتر پاتل می گوید: “فقط توجه داشته باشید که در خالص ترین شکل خود، ممکن است لکه ای از خود به جای بگذارد، بنابراین بهتر است از محصولات مراقبت پوستی حاوی زردچوبه استفاده کنین.

آیا زردچوبه پوست را برای همیشه لکه دار می کند؟

زردچوبه خالص و ارگانیک لکه زرد دائمی باقی نمی گذارد. بلکه رنگ های مصنوعی اضافه شده به سوپرمارکت ها هستند که پوست را با رنگ های نامطلوب لکه دار می کنند.

صابون زردچوبه

آیا زردچوبه می تواند لکه های تیره را پاک کند؟

صابون زردچوبه به طرز شگفت انگیزی برای درمان لکه ها و لکه های تیره عمل می کند. در ترکیب با سایر مواد روشن کننده قوی پوست، می تواند بسیار سریع برای محو کردن جای آکنه و لکه های تیره عمل کند. جالب اینجاست که عصاره ای از زردچوبه به نام تتراهیدروکورکومین، اکنون جزء اصلی کرم های پاک کننده لکه های تیره است.

آیا زردچوبه می تواند منافذ باز پوست را کاهش دهد؟

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی زردچوبه باکتری ها را از بین می برد و التهاب را درمان می کند و منافذ باز را کاهش می دهد.

آیا می توانید هر روز از زردچوبه برای لک صورت استفاده کنید؟

از ماندن در طول شب خودداری کنید، زیرا زردچوبه تمایل به لک شدن دارد (به خصوص اگر پوست روشن تری دارید). اگر مقداری لکه از این ادویه زرد وجود دارد، می توانید سعی کنید صورت خود را با شیر بشویید. شما می توانید حداکثر دو تا سه بار در هفته از ماسک استفاده کنید.

بهترین راه برای زدن زردچوبه به صورت چیست؟

ماسک صورت زردچوبه برای شفافیت پوست

  1. ۱ قاشق غذاخوری عسل خام را با ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید.
  2. در صورت تمایل چند قطره آب لیمو اضافه کنید.
  3. به صورت خمیر غلیظی مخلوط کنید و روی پوست بمالید.
  4. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

چه مدت صابون زردچوبه برای لک صورت را روی صورتم بگذارم؟

اگر قراراست ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت شما بماند بهتر است  از ¼ قاشق غذاخوری زردچوبه درماسک های صورت برای جلوگیری از رنگ زرد روی صورت استفاده کنین. زردچوبه یک ماده بی خطر است و می تواند به عنوان ماسک صورت از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استفاده شود. بیش از ۳۰ دقیقه به شما بستگی دارد، اما اصلاً لازم نیست

آیا می توانیم بعد از زدن زردچوبه صورت را با صابون بشوییم؟

پس از پاک کردن ماسک زردچوبه باید از استفاده از صابون برای پوست یا صورت خودداری کنیم. با عجله، پک صورت زردچوبه را به صورت ناهموار می زنیم و این نیز یک اشتباه رایج است که باید از آن اجتناب کنیم. اگر زردچوبه به طور ناموزون استفاده شود، زردچوبه به درستی عمل نمی کند زیرا روی کل صورت شما اعمال نمی شود.

طرز تهیه ماسک صورت

برای ساخت ماسک صورت زردچوبه ترکیب پودر یا عصاره زردچوبه با یک عامل غلیظ کننده برای ایجاد خمیر است.

  • برای مشکلات آکنه و ضد باکتریایی، زردچوبه را با آب گرم و عسل ترکیب کنید.
  • برای پرپیگمانتاسیون و چین و چروک، زردچوبه را با ماست و آب لیمو ترکیب کنید تا اثرات مغذی و روشن کنندگی بیشتری داشته باشد.
  • برای تحریک، عصاره زردچوبه را با ژل آلوئه ورا برای اثرات تسکین دهنده طبیعی مخلوط کنید.
  • برای قدرت آنتی اکسیدانی، به سادگی زردچوبه را با آب ترکیب کنید (می توانید مقدار کمی آرد بادام یا برنج به آن اضافه کنید تا این ماسک غلیظ تر و راحت تر استفاده شود).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *