زیبایی و بهداشتی, صابون, لوازم بهداشتی

صابون صندل برای چی خوبه؟

سلامت پوست
4.3/5 - (3 امتیاز)

روغن چوب صندل از نظرعلمی فواید زیادی برای پوست دارد، مانند درمان آکنه، اگزما، مبارزه با علائم پیری. این باعث می شود که آن را به یک اسانس روغنی با ارزش در محصولات زیبایی و آرایشی و صابون تبدیل کند . . در ادامه قصد داریم تا در مورد صابون صندل که یکی از این محصولات بهداشتی است صحبت کنید. پس در مقاله صابون صندل برای چی خوبه همراه صابونچی باشید.

اما صابون روغن صندل برای چی خوبه؟

قبل از اینکه بیرون بروید و یک بطری اسانس چوب صندل ، یا اولین صابون با برچسب “صابون چوب صندل” را بخرید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید.

بسیاری از صابون ها از روغن های معطر چوب صندل استفاده می کنند و نه روغن خالص درخت صندل. اسانس های مصنوعی ((FOمزایای درمانی مشابه اسانس های طبیعی( EO ) را ندارند. یک بطری چوب صندل خالص با کیفیت خوب EO با برچسب قیمت بالایی عرضه می شود. این به این دلیل است که درختان چوب صندل در سراسر جهان به دلیل برداشت بیش از حد از بین رفته اند.

بیایید به این اسانس گرانبها در ادامه مقاله صابون صندل برای چی خوبه نگاهی بیندازیم:

نگاهی دقیق تر به چوب صندل و روغن چوب صندل

چوب صندل متعلق به جنس Santalum از خانواده Santalaceae است.

در حالی که انواع بسیاری از درختان چوب صندل وجود دارد، با ارزش ترین آنها آلبوم Santalum، چوب صندل واقعی است که به عنوان چوب صندل سفید یا روغن چوب صندل هند شرقی (EISO) نیز شناخته می شود. به این درختان در هند درختان چاندان نیز گفته می شود.

یکی دیگر از گونه های بسیار مورد توجه Santalum spicatum است که به آن چوب صندل استرالیای غربی نیز می گویند.

همچنین درختان صندل هاوایی را در جزایر و سایر مناطق جنوب شرقی آسیا و جزایر جنوبی اقیانوس آرام خواهید دید.

نوع دیگری از درخت به نام چوب صندل قرمز (Pterocarpus santalinus) وجود دارد که به خاطر چوب قرمز رنگ آن نامگذاری شده است. این درخت یک چوب صندل واقعی نیست. عضوی از خانواده نخود فرنگی (Fabaceae) است.¹

درخت صندل از دیرباز هم به خاطر چوب با ارزشش و هم به خاطر روغن معطر و کهربایی رنگش که در ریشه ها و درخت یافت می شود، برداشت شده است.

مزایای صابون روغن صندل

صابون صندل

سرشار از آنتی اکسیدان ها

حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با علائم پیری مانند چین و چروک عالی است. همچنین به صاف کردن و مرطوب کردن پوست خشک کمک می کند.

خواص ضد التهابی

علائم التهاب پوست شامل قرمزی، خارش یا تورم پوست است. استفاده از صابون چوب صندل برای آکنه یکی از مهمترین نکات فروش آن است. خواص درمانی صابون روغن صندل همچنین به تسکین انواع بیماری های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

خواص ضد میکروبی صابون صندل

روغن چوب صندل با توانایی خود در مهار رشد باکتری ها برای درمان زگیل و مولوسکوم کونتاژیوزوم (برجستگی های سفید عفونی کوچک روی پوست) استفاده می شود.²

صابون صندل رنگ پوست را یکدست تر می کند

هایپرپیگمانتاسیون یا رنگ ناهموار پوست، یک بیماری پوستی است که به اشکال مختلف ظاهر می شود: کک و مک، اسکار، و لکه های پیری. هایپرپیگمانتاسیون زمانی رخ می دهد که ملانین اضافی در پوست وجود داشته باشد. تیروزیناز آنزیمی است که ملانین تولید می کند تولید تیروزیناز را محدود می کند، که ممکن است از علائم هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری کند و ممکن است به روشن شدن پوست کمک کند.

خواص روشن کنندگی

روغن چوب صندل دارای بسیاری از عوامل روشن کننده طبیعی پوست است که به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. به دلیل همین خاصیت است که از این اسانس در بسته بندی ها و کرم ها استفاده می شود.

جای زخم

دیگه روغن صندل برای چی خوبه؟ برای درمان جای زخم!! روغن چوب صندل به تغذیه پوست کمک می کند، خاصیت ارتجاعی سلول های پوست را بهبود می بخشد و رنگ پوست را یکدست می کند. به دلیل این ویژگی ها، می تواند در کاهش ظاهر اسکار مفید باشد.

خواص ضد عفونی کننده چوب صندل می تواند به مراقبت و بهبود زخم کمک کند. در هند، پودر چوب صندل اغلب با گلاب ترکیب می شود تا خمیری آرام بخش و شفابخش ایجاد کند.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، چوب صندل و عسل از ایجاد اسکار هیپرتروفیک یا ضخیم و برجسته جلوگیری کرده یا آن را به حداقل می‌رسانند.

صابون کاهش چین و چروک پوست

رفع چین و چروک با صابون صندل

روغن چوب صندل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به حفظ شادابی سلول های پوست کمک می کند. همچنین خشکی را کاهش می دهد و رطوبت پوست را جبران می کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. روغن چوب صندل با توجه به ترکیبات آنتی اکسیدانی غنی می تواند با مبارزه با رادیکال های آزاد از چین و چروک جلوگیری کند.

التهاب، اگزما، پسوریازیس و زخم

به دلیل خواص ضدالتهابی، روغن چوب صندل دارای نتایج امیدوارکننده‌ای برای درمان آکنه، پسوریازیس، اگزما، زگیل‌های معمولی، و مولوسکوم کونتاژیوزوم، نوعی عفونت پوستی بوده است.

 

آکنه

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ که درمان‌های خانگی مادربزرگ‌های هندی را مستند کرد، اشاره کرد که چوب صندل برای آکنه و عفونت‌های قارچی توصیه می‌شود.

افراد زیادی را خواهید دید که صابون های دست ساز معطر با چوب صندل را می فروشند.

بیشتر صابون سازها از اسانس مصنوعی چوب صندل استفاده می کنند – نه اسانس روغنی چوب صندل. (شما باید مراقب هر تولید کننده ای باشید که از مزایای روغن چوب صندل حمایت می کند و ازاسانس روغنی به جای اسانس مصنوعی استفاده می کند).

راه های استفاده از اسانس روغنی چوب صندل (علاوه بر صابون)

اگر یک بطری اسانس روغنی چوب صندل در دست خود دارید، باید آن را گرامی بدارید و از این روغن گرانبها حداکثر بهره را ببرید. اطمینان حاصل کنید که روغن خود را از یک تامین کننده معتبر خریداری می کنید. در ادامه مطلب صابون صندل برای چی خوبه؟ به شما روش های دیگه استفاده از روغن صندل را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چند قطره اسانس روغنی چوب صندل را به لوسیون یا کرم بدن مورد علاقه خود اضافه کنید:

مقدار کمی از آن بسیار زیاد است—فقط چند قطره برای افزودن عطر عجیب و غریب کافی است و از خواص مغذی پوست آن لذت ببرید.

از آن در رایحه درمانی استفاده کنید:

یک محلول رقیق شده از آب مقطر و چند قطره اسانس روغنی چوب صندل درست کنید و درون بطری اسپری بریزین. اعتقاد بر این است که روغن چوب صندل خاصیت نشاط بخشی دارد.

با روغن حامل روی پوست بمالید:

برای بهره مندی از مزایای خواص درمانی چوب صندل، چند قطره آن را با روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن گل رز رقیق کنید و مستقیماً روی پوست بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *