پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست

طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست
4.2/5 - (28 امتیاز)

طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست چیست؟ استفاده از لوازم آرایشی و محصولات شیمیایی و در کنار آنها تخریب پوست و مو به واسطه این موارد باعث شده که برخی افراد از مصرف این مواد خوداری نموده و همچون نیاکان خود به استفاده از محصولات طبیعی روی بیاورند. محصولات طبیعی به نسبت محصولات شیمیایی برتری بالاتری از خود نشان داده اند و توانسته اند با حفظ خاصیت هایی که برای پوست و مو دارند طرفداران خود را بیشتر از قبل نمایند.

درست است که محصولات شیمیایی کارایی بالاتر و اثرپذیری بیشتری دارند. اما در دراز مدت این اثر ازبین رفته و مشکلات پوست و مو را دو چندان می نماید. ما در این مقاله به سراغ بهترین محصول طبیعی یعنی روغن رزماری رفته ایم. می خواهیم طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست را به شما آموزش دهیم تا شما نیز زیبایی طبیعی خود را با این محصول حفظ و تقویت نمایید. با ما همراه باشید…

روغن رزماری

طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست

روغن طبیعی رزماری را می توان بسته به نیاز خود به هر روشی که مایل بودیم استفاده نماییم. فقط باید توجه کنیم که با یکبار یا دو بار استفاده از این روغن درمان حاصل نمی گردد. برای بهره بردن از خواص روغن رزماری حداقل باید ۶ ماه از آن استفاده شود.

شما می توانید برای درمان و بهبود موهای خود روغن رزماری را در محصولات آرایشی و بهداشتی خود اضافه کرده و مصرف نمایید. مثلا در شامپو یا نرم کننده خود اضافه کرده و از این طریق از خواص روغن برای موهای خود بهرمند شوید.

یا اینکه بدون اینکه به محصولات بهداشتی خود اضافه کنید می توانید آن را تنها روی موها و پوست خود اعمال نمایید. البته ترکیب روغن رزماری با سایر روغن های حامل همچون: روغن بادام و روغن کرچک بسیار برای سلامت و زیبایی مو و پوست کارساز و مفید می باشد.

استفاده موضعی آن به عنوان یک نرم کننده یا مرطوب کننده برای پوست می تواند کارساز باشد. کافی است این روغن را بسته به آب و هوایی که در آن زندگی می کنید به اندازه کافی استفاده نمایید. مثلا برای آب و هوای خشک بهتر است هر روز و در آب و هوای مرطوب ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده شود.

بهترین زمان برای استفاده روغن رزماری، پس از آنکه از حمام خارج شده اید و موها و پوستتان هنوز مرطوب می باشد، است.

 روغن رزماری

روغن رزماری از برگ و سرگل گیاهی با همین نام استخراج می گردد. گیاه رزماری بومی مدیترانه بوده و در دوران باستان و در فرهنگ: یونان، مصر و روم استفاده فراوانی از آن برای سلامتی و زیبایی می شده است. گیاه رزماری دارای خواص خوراکی و زیبایی بوده و می توان از طرق مختلف از خواص آن بهره برد. یکی از این طرق استفاده از محصول روغن رزماری دکتر اویل می باشد.

به این دلیل می گوییم این روغن فوق العاده است که در بیشتر محصولات بهداشتی، زیبایی و درمانی از این گیاه و عصاره آن استفاده می گردد. به عبارتی یک پای ثابت در تمام این محصولات می باشد.

از خواص گیاه یا خود روغن رزماری به طور خلاصه می توانیم به: تقویت و پرپشتی مو، تقویت ریش و سبیل، آبرسانی به پوست و مو، درمان آکنه، ضد سرطان، بهبود گردش خون، بهبود مشکلات ریوی، تقویت عضلات و … اشاره نمود. در ادامه به طرز استفاده از روغن رزماری برای مو و پوست نیز خواهیم پرداخت.

روغن رزماری

خواص روغن رزماری

تقویت و رشد مو

روغن رزماری به دلیل بهبود گردش خون به بهبود فولیکول های مو کمک کرده و باعث آبرسانی به ریشه موها و پوست می شود. در نتیجه از ریزش مو جلوگیری نموده و باعث شفاف و جوانسازی پوست می گردد.

جلوگیری از سرطان پوست

روغن رزماری به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی از آسیب های رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری نموده و از ایجاد سرطان پوست پیشگیری می نماید. البته این روغن از بروز سایر سرطان ها به بدن نیز جلوگیری می کند.

جوان سازی پوست

یکی دیگر از خواص روغن طبیعی رزماری جوانسازی پوست می باشد. این روغن باعث افزایش گردش خون در پوست می شود. همچنین سلولهای مرده پوست را ازبین برده و سلولهای تازه را جایگزین آنان می نماید. اگر به دنبال این هستید که پوستی شفاف و جوان داشته باشید پیشنهاد ما روغن رزماری می باشد. همچنین از ایجاد چین و چروک پوست نیز جلوگیری نموده و باعث کاهش آن و در نتیجه انعطاف پذیری پوست می گردد.

درمان جوش

خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی که در روغن رزماری موجود است باعث کاهش عفونت و در نتیجه از بروز جوش آکنه جلوگیری و باعث درمان آنها می گردد. همچنین یک درمان طبیعی برای قرمزی و التهاب پوست نیز می باشد.

مناسب موهای خشک

یکی از دلایلی که کف سر دچار خارش می گردد به خشکی پوست بر می گردد. خشکی پوست اگر درمان گردد به مرور به ساقه موها سرایت کرده و باعث خشکی آنها نیز می گردد. روغن رزماری با خاصیت آبرسانی که دارد برای پوست و موهای خشک مناسب می باشد و باعث ایجاد رطوبت در این نواحی می گردد.

خواص روغن رزماری

روغن رزماری برای ریش

یکی از راهکارهایی که می توانید برای بهبود و تقویت ریش و سبیل استفاده کنید و از بروز عوارض بعد از مصرف محصول نگران نباشید روغن رزماری می باشد. این روغن با تاثیر بر روی فولیکول های مو باعث پرپشتی و رشد موها شده و یک حالت دهنده طبیعی برای ریش و سبیل آقایان به حساب می آید.

 روغن رزماری برای مژه و ابرو

یکی از عواملی که باعث زیبایی دوچندان چهره می شود، ابرو و مژه است. زمانی که مژه یا ابرو به دلیل: تغییرات هورمونی، شرایط روحی و استرس، تغییرات آب و هوایی و … دچار ریزش شده و یا ضعیف می گردند. زیبایی چهره نیز کاهش پیدا کرده و حس اعتماد به نفس نیز در فرد به اینگونه متزلزل می شود.

روغن رزماری با خواص دارویی و درمانی که در خود دارد همچون: اکسیژن رسانی، دارا بودن آنتی اکسیدان و … به بهبود و تقویت ریشه ابرو و مژه کمک نموده و از ریزش آنها جلوگیری می نماید. برای اثرپذیری بهتر مناسب می باشد که با یک روغن حامل ترکیب و به مژه و ابروها مالیده شود. فقط توجه کنید وارد چشم نگردد.

شما می توانید این روغن را بصورت انلاین از عطارچیان تهیه کنید. کلیک کنید

خرید روغن رزماری خالص

منابع:

2 دیدگاه در “طرز استفاده روغن رزماری برای مو و پوست

  1. سیمین گفت:

    سلام وقت بخیر توضیحاتتون درموردمطالب خیلی طولانی باچندجمله هم میش اصل مطلب رورسوندلازم به توضیح زیادنیست

  2. ناشناس گفت:

    اطلاعات بسیار مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *