شربت و شیرینی گیاهی

نکات ضروری قبل از پخت کیک و شیرینی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

نکات ضروری قبل از پخت کیک و شیرینی

پخت کیک و شیرینی خوشمزه احتیاج به توجه کردن دارد. همچنین دارای مراحل زیادی می باشد که بهتر است اگر یک کیک یا شرینی خوشمزه می خواهید باید تمام نکات را رعایت کنید تا کیکی خوشمزه را در آخر داشته باشید.

پخت کیک و شیرینی با نکات ضروری آن

همیشه برای پختن کیک خوشمزه نیازمند ترفندهایی هستیم تا به یک کیک عالی برسیم.

نکات ضروری

همیشه به ازای هر یک پیمانه آرد لازم است که یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید. سپس هر دو را با هم الک کرده سپس اضافه شوند.
برای پخته شدن کیک با کیفیت عالی، بهتر است کیک را در طبقه متوسط فر قرار داد و قبل از اینکه کیک داخل فر گذاشته شود باید فر داغ باشد که همه این ها زمان های مختلف دارد.

پخت کیک و شیرینی

زمان هایی که برای پختن کیک و شیرینی لازم است فر داغ باشد

برای کیک : حدود نیم ساعت قبل

برای شیرینی :حدود ١٠ دقیقه قبل

توجه کنید تا قبل از داغ شدن فر سینی را داخل فر قرار ندهید.

شیرینی خشک را بهتر است حتما داخل ظرف در دار قرار دهید و بین کاغذ روغنی بگذارید.

تخم مرغی که مورد استفاده باید قرار بگیرد حداقل باید ٦٠ گرم باشد.

استفاده کردن همزمان پودر کاکائو و هل کار اشتباهی است.

هر زمان که از زرده تخم مرغ استفاده کردید لازم است که از اسانس وانیل هم استفاده کنید. تا کیک یا شیرینی بوی تخم مرغ ندهد. در هنگام هم زدن تخم مرغ درجه همزن را روی متوسط قرار دهید.

تمام مواد مورد استفاده در کیک را یک ساعت قبل از پخت کیک و شیرینی بیرون از یخچال قرار دهید تا همه ، با همدیگر هم دما شوند.

اگر خواستید سفیده تخم مرغ را هم بزنید حتما تیغه ها را کاملا خشک و تمیز کنید و حتما در یک جهت هم بزنید.

آرد سفید بهتر است همیشه ٣ بار الک شود و حتما از آرد نول قنادی استفاده شود و از قنادی فروشی ها آرد را تهیه کنید.

اگر می خواهید پف کیک عالی باشد و پف آن نخوابد قبل از اینکه سه چهارم زمان پخت کیک باقی مانده در فر را باز نکنید. چون با باز کردن فر، پف کیک هم می خوابد.

کیک و شیرینی

پخت کیک و شیرینی با کیفیت و خوشمزه چه شرایطی باید داشته باشد

مایه خمیر:

یکی از اصلی ترین مواد برای به عمل آمدن نان خمیر مایه است. توصیه می کنیم که از مایه خمیر خشک استفاده کنید. حتما به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشید تا تازه باشد می توانید مایه خمیر را هم از قنادی ها تهیه کنید.

آب :

مقدار آبی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد بسیار مهم است و نکته مهم دیگری که هست این است که حتما آب یا هر مایه ای که می خواهید به مایه نان‌تان اضافه کنید. کم کم و به تدریج اضافه کنید تا خمیر بافت خوبی را پیدا کند. به دمای آب حتما توجه کنید. معمولا دمای مناسب آب حدودأ بین ۴۳ تا ۴۸ درجه است (بستگی به استفاده از مایه خمیر دارد). اگر در مایه نان از مایه خمیر استفاده نمی کنید باید حتمأ دمای آب شما بین ۴۸ تا ۵۸ درجه باشد. تمام این درجه بندی ها بیشتر بر اساس تجربه است.

آرد:

شیرینی

آردی که استفاده می کنید حتما باید مناسب تهیه نان باشد. آرد های سفید و سبوس دار کامل مناسب نیست. زیرا که این دسته از آرد ها اجازه ورز آمدن آرد را نمی دهند و جلوگیری می کنند. پیشنهادی که ما این است که از نانوایی ها آرد مورد نیاز و مناسب را تهیه کنید.

چربی ها:

روغن ها و کره هایی که در نان استفاده می کنید باعث نرمی بیشتر نان می شود و در نتیجه طعم نان بهتر می شود. نان هایی که در آن ها از روغن استفاده شده است از رطوبت بیشتری برخورد دار هستند. بهتر است از کره هایی که کم چرب هستند استفاده نکنید چون باعث می شوند نان به خوبی پف نکند.

تخم مرغ :

تخم مرغ یکی از موثر ترین موادی است که باعث بهتر شدن طعم و رنگ نان می شود. در پخت کیک و شیرینی به هم زدن تخم مرغ بسیار دقت کنید.

کاپ کیک

شکر:

اگر در مایه نان از شکر کمی استفاده کنید باعث ورز آمدن کیک و پف کردن کیک و نان می شود. سعی کنید ظرف رو کاملا خشک کنید و ظرف مورد استفاده به هیچ وجه نباید خیس باشد و همزن هم نباید چرب باشد.

_ برای اینکه نان یا شیرینی از قالب به راحتی جدا شود، یک پارچه را کامل آغشته به آب کرده بعد دور قالب بپیچید، چند دقیقه صبر کنید تا نان از قالب جدا شود.

_ اگر از سفیده تخم مرغ هم استفاده می کنید به هیچ وجه بیش از حد هم نزنید چون باعث خشک شدن کیک می شود.

_ سعی کنید قالب کیک را از قبل گرم کنید تا بعد از پخت کیک و شیرینی  راحت تر از ظرف جدا شود.

_ برای اینکه کیک سفت نشود: روغن، شکر و یا زرده را زیاد هم نزنید.

_ بهتر است قبل از مصرف روغن اجازه دهید روغن آب شود.

_ برای اینکه پف کیک نخوابد بهتر است سفیده تخم مرغ را با یک قاشق پودر قند مخلوط کنید.

_ اگر همزن دستی دارید و می خواهید سفیده تخم مرغ را هم بزنید برای اینکه زودتر سفت شود کمی آرد و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. و بعد شروع به همزدن کنید.

_ موقع آماده کردن وسایل کیک حتما مقدار آرد بیشتر از شکر باشد.

کیک و شیرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *