درمان, زنان, سرطان, سلامت

درمان سرطان پستان | درمان های سنتی چگونه می تواند به سرطان سینه کمک کند؟

پودر نارگیل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی و سنتی سرطان پستان  را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”لوبیا قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%d9%84%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-%da%a9%d9%be%d8%b3%d9%88%d9%84%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاهان دارویی” link=”https://attarchian.com” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن های طبیعی” link=”https://attarchian.com” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

با کمک و استفاده از طب سنتی مانند: طب سوزنی، رژیم های سم زدایی، طب سنتی چینی، آنتی اکسیدان ها و سایر گزینه ها تا حدودی می توان سرطان سینه را درمان نمود. افراد زیادی در دنیا از طب سنتی برای: تسکین درد، کاهش عوارض جانبی و بهبود کیفیت زندگی استفاده می کنند. البته تمام درمان های طب سنتی بی خطر نیستند و نباید آنها را به جای برنامه درمانی مورد تأیید پزشک استفاده کنید.

تغییر در شیوه و سبک زندگی و از همه مهمتر رژیم غذایی سالم، بخش مهمی از درمان سرطان می باشد. شما باید از غذاهای سنتی خوب استفاده کنید. با این حال برخی از افراد مبتلا به سرطان سینه ممکن است به جای استفاده از داروهای ضد سرطان رژیم خاصی را شروع کنند.

شما باید از غذاهایی که دارای: چربی بالا، نمک بالا، دودی و ترشی هستند دوری کنید. همچنین باید میوه ها، سبزیجات و غذاهای گیاهی را ۲ برابر نمایید. قبل از تغییر رژیم غذایی حتما با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند با شما همکاری نماید تا برنامه تغذیه ای درست را انتخاب و به شما در ایجاد قدرت و حفظ دفاع طبیعی بدن کمک کند.

درمان های سنتی برای سرطان پستان

درمان های سنتی برای سرطان پستان

مکمل های آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها با محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند.

برخی غلات مانند میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های غذایی از جمله: بتاکاروتن، لیکوپن، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E هستند.

گوجی بری، بلوبری وحشی، شکلات تلخ، گردو و لوبیا قرمز سرشار از این آنتی اکسیدان ها می باشند. آنها همچنین از طریق مکمل های غذایی در دسترس هستند. مکمل های غذایی ممکن است باعث تعامل با داروهای تجویزی، حاوی داروهای تجویزی مصنوعی آلوده و یا حاوی آلاینده های ناشناخته باشند. همه اینها امکان عوارض غیر منتظره را دارا می باشند و افراد مبتلا به سرطان سینه باید از آنها با احتیاط استفاده کنند. قبل از استفاده از این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

درمان ذهن، بدن و روح

منظور از تمرینات بدن و ذهن این است که تأثیر مثبت ذهن شما را بر بقیه بدن بهبود بخشد. هنر درمانی، موزیک درمانی، رایحه درمانی، مراقبه، یوگا، راه رفتن در هزار تو، ریکی و تایچی همه اینها نمونه هایی از تمرین ذهن می باشند. هر درمان ذهنی، بدن و روح شما را با استفاده از تکنیک های مراقبه و فعالیت های خلاقانه که به افزایش کیفیت زندگی شما کمک می کند هدف قرار می دهد.

برخی از درمان ها مانند: هنر درمانی و موسیقی درمانی در هنگام کار با یک پزشک بیشتر موثر هستند. تحقیقات ثابت کرده است که این نوع درمان های ذهن، بدن و روح در تسکین استرس، اضطراب و درد موثر است اما نباید از آنها به جای برنامه درمانی توصیه شده توسط پزشک استفاده کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع غلات در عطاری انلاین[/info_box]

ماساژ درمانی از درمان های سنتی سرطان پستان

ماساژ درمانی برای تقویت ایمنی و کاهش اضطراب، درد و خستگی شناخته شده است. ماساژ درمانی نه تنها اضطراب و درد را کاهش می دهد بلکه نیاز به داروهای ضد درد را نیز کاهش می دهد. ماساژ درمانی و آرام سازی پیشرونده ماهیچه ها به افزایش گلبول های سفید محافظ در زنان مبتلا به مرحله یک و دو سرطان سینه کمک می کند. اگر می خواهید ماساژ درمانی را در برنامه معمول خود قرار دهید حتما با یک پزشک وارد به ماساژ درمانی مشورت کنید.

طب سوزنی

طب سوزنی بخش مرکزی طب سنتی چینی است که ممکن است به تسکین علائم سرطان سینه و عوارض جانبی درمان کمک کند. طب سوزنی به یک متخصص نیاز دارد تا سوزنهای استریل و نازک مو را در نقاط طب سوزنی و نقاط خاصی روی پوست شما قرار دهد و سپس آنها را به آرامی حرکت دهد تا سیستم عصبی شما تحریک شود.
طب سوزنی می تواند به: رفع خستگی، کنترل گر گرفتگی، کاهش استفراغ، کاهش درد و به کاهش حالت تهوع کمک کند.

با این حال برخی خطرات مانند: عفونت، خون ریزی و لنف ادم که تورم ناشی از مایع اضافی است در بازوی شما ایجاد می شود را شامل می گردد. گاهی پزشکان مکمل های گیاهی را در درمان طب سوزنی استفاده می کنند.

افرادی که تحت شیمی درمانی هستند نباید از مکمل های گیاهی استفاده کنند زیرا اثر شیمی درمانی را کاهش می دهند. حتماً با پزشک خود در مورد نیازهای خود و تکنیک هایی که ممکن است برای شما استفاده کنند صحبت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع گیاهان دارویی در عطاری انلاین[/info_box]

بیوفیدبک

آموزش بیوفیدبک برای درمان عوارض جانبی شیمی درمانی استفاده می شود. در طول بیوفیدبک شما به سنسورهای الکتریکی وصل هستید که تغییرات ظریف در بدن شما را کنترل می کنند. این روش ممکن است به شما کمک کند قدرت آگاهانه ای بر بدن خود بدست آورید تا بتوانید عملکردهایی را که معمولاً خود مختار یا غیر ارادی هستند مانند: تنش عضلانی، ضربان قلب و فشار خون را کنترل کنید. پزشک تعیین می کند که کدام نوع تکنیک بیوفیدبک برای درمان علائم شما بهتر است.

عمل جراحي، پرتو درمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و درمان هدفمند ۵ نوع مراقبت استاندارد برای درمان سرطان سینه می باشند. جراحی و پرتو درمانی به عنوان درمان های موضعی در نظر گرفته می شوند زیرا سلول های سرطانی را بدون تأثیر بر بقیه بدن شما درمان می کنند. درمان های موضعی در مراحل اولیه سرطان سینه موثرتر هستند.

شیمی درمانی، هورمون درمانی و درمان هدفمند به عنوان درمان های سیستم یک شناخته می شوند. در درمان های سیستمیک از داروها برای درمان سرطان سینه استفاده می شود. این داروها با استفاده از طریق خوراکی یا تزریق وارد جریان خون شما می شوند و به تومورهایی که در بدن شما گسترش یافته اند می رسند.

درمان های سیستمیک در مراحل پیشرفته سرطان سینه موثرتر است. برخی از درمان های سرطان سینه مانند شیمی درمانی ممکن است باعث عوارض جانبی شود که ماهها یا حتی سالها پس از پایان درمان ادامه می یابد. برخی از برنامه های درمانی ممکن است به چندین درمان همزمان یا یکی پس از دیگری نیاز داشته باشند.

مرحله و نوع سرطان پستان نوع برنامه درمانی شما را تعیین می کند. مراحل پیشرفته سرطان سینه معمولاً به ترکیبی از درمان های موضعی و سیستمیک نیاز دارد. در مراحل اولیه سرطان پستان موضعی یا قابل انجام فقط ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

با این حال پزشک شما ممکن است از شما بخواهد در درمان بعد از عمل احتمال بروز مجدد تومورها را کاهش دهید.

با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از شروع هر یک از این درمان های جایگزین حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند به شما بگوید که آیا درمان های مکمل یا جایگزین برای مرحله سرطان سینه شما موثر است یا خیر و شما را از محصولات تقلبی دور می کند.

کلام آخر در درمان سرطان سینه

درمان سنتی نباید به جای برنامه درمانی توصیه شده توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرد. درمان های سنتی جایگزین موثری برای درمان خط اول بیماری سرطان سینه در نظر گرفته نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *