خواص گیاهان دارویی, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

مصرف روغن های طبیعی | نکات مهم در مورد مصرف روغن های طبیعی

عرق شش گیاه ترکیبی فشارخون
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه نکات مهم در مورد مصرف روغن های طبیعی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما با مقاله نحوه استفاده از روغن های ضروری همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن رازیانه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن جوز هندی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%ac%d9%88%d8%b2-%d9%87%d9%86%d8%af%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

عوارض جانبی عمومی و خطرات مرتبط با مصرف روغن های طبیعی

هنوز چیزهای زیادی در مورد اثرات طولانی مدت رایحه درمانی نمی دانیم. در ادامه این مقاله چند نمونه را بررسی می کنیم.

انواع روغن ها

مصرف روغن های طبیعی

رازیانه

هنگامی که انیسون به صورت داخلی استفاده می شود اثرات ضد افسردگی برخی از داروها را کاهش می دهد و اثرات داروهایی را که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارند افزایش می دهد.

ترنج

این روغن در صورت استفاده با غلظت موضعی بالا قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث حساسیت پوست و سوزش شود.

دارچین

اگر بدون رقیق شدن یا بلعیده شدن استفاده شود می تواند باعث تحریک غشای مخاطی، درماتیت تماسی، گرگرفتگی صورت، دوبینی، حالت تهوع و استفراغ شود.

اکالیپتوس

اگر این روغن بلعیده شود می تواند باعث تشنج شود.

اسطوخودوس

نشان داده شده است که استفاده موضعی بر هورمون ها در مردانی که به بلوغ نرسیده اند تأثیر می گذارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن اسطوخدوس اصل در دکتر اویل[/info_box]

سرمه لیمویی

اگر به صورت موضعی قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده شود می تواند باعث حساسیت به نور شود و ممکن است منجر به سوزش شود.

جوز هندی

این روغن در صورت استفاده موضعی ممکن است باعث ایجاد بثورات یا سوختگی شود. همچنین در صورت مصرف در غلظت های بالا می تواند باعث توهم و حتی کما شود.

نعناع تند

این روغن در صورت استفاده بر روی پوست می تواند باعث ایجاد بثورات و سایر تحریکات شود. همچنین در صورت مصرف داخلی می تواند باعث سوزش سر دل شود.

حکیم

اگر مقدار زیادی مصرف شود می تواند باعث: بی قراری، استفراغ، سرگیجه، ضربان قلب سریع، لرزش، تشنج و آسیب کلیوی شود.

درخت چای

هنگامی که این روغن به صورت موضعی استفاده شود می تواند باعث ایجاد بثورات یا تحریک شود. اگر بلعیده شود می تواند باعث از دست دادن هماهنگی عضلات و گیجی شود. بلع ممکن است بر هورمون ها در مردانی که به بلوغ نرسیده اند نیز تأثیر بگذارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن درخت چای اصل در دکتر اویل[/info_box]

چه نکاتی را باید قبل از استفاده از روغن های ضروری در نظر بگیرید؟

روغن های ضروری طبیعی هستند اما این بدان معنا نیست که می توان آنها را بدون رعایت اقدامات احتیاطی استفاده کرد. قبل از استفاده از هر روغن ضروری باید موارد زیر را رعایت کنید.

از چه روشی برای مصرف روغن های طبیعی می خواهید استفاده کنید؟

روشی که استفاده می کنید بر اساس اثر مورد نظر است. آیا به دنبال اثرات تغییر دهنده خلق و خو یا رایحه درمانی هستید؟ آیا به دنبال درمان یک بیماری پوستی یا تسکین درد هستید؟ یا آیا به دنبال درمان یک بیماری پزشکی خوراکی یا رایحه درمانی هستید؟

در نحوه استفاده از روغن های ضروری آیا روغن نیاز به رقیق شدن دارد؟

بیشتر اسانس‌ها باید رقیق شوند و همیشه دستورالعمل های رقیق سازی را بررسی کنید.

آیا روغن باعث افزایش حساسیت به نور می شود؟

به طور کلی اسانس مرکبات باعث افزایش حساسیت به نور می شود. استفاده از آنها قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث سوختگی جدی پوست شود.

آیا روغن تداخلات بالینی دارد؟

برخی از روغن‌های ضروری که از طریق آروماتراپی جذب بدن می‌شوند، در صورت استفاده با سایر داروها یا مکمل‌ها می‌توانند باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوب شوند. آنها همچنین ممکن است باعث تحریک یا بدتر شدن علائم یک بیماری زمینه ای شوند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع روغن های طبیعی خوارکی و موضعی در دکتر اویل[/info_box]

آیا روغن برای استفاده در اطراف نوزادان، کودکان یا حیوانات خانگی بی خطر است؟

به خاطر داشته باشید که آنچه ممکن است برای سگ ها بی خطر باشد ممکن است برای گربه ها سمی باشد. گربه ها نسبت به سایر حیوانات خانگی به روغن های ضروری حساس تر هستند. از استفاده از رایحه درمانی در اماکن عمومی خودداری کنید.

آیا مصرف روغن های طبیعی بی خطر است؟

روغن‌های ضروری که در صورت استفاده موضعی یا رایحه‌درمانی کاملاً ایمن هستند ممکن است هنگام مصرف سمی باشند. برخی از روغن ها مانند زمستان سبز می توانند کشنده باشند.

اقدامات احتیاطی عمومی که باید انجام شود.

به طور کلی شما باید اسانس ها را مانند سایر داروها، مکمل ها یا مواد مضر درمان کنید. این بدان معنی است که هنگام خرید، ذخیره و استفاده از آنها احتیاط کنید.

اسانس ها را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

این کافی نیست که روغن های ضروری خود را از دید دور نگه دارید. به منظور اطمینان از ایمنی باید تمام اسانس ها را در یک جعبه قفل دار قرار دهید و آنها را در یک کمد دور از دسترس قرار دهید. از طرف دیگرآنها را در یک کابینت بلند نگه دارید و یک قفل کودک اضافه کنید.

هنگام پخش اسانس ها از فواصل سی  تا شست دقیقه تجاوز نکنید. تجاوز از زمان ایده آل، مزایای روغن را تقویت نمی کند. در واقع می تواند استرس را بر بدن شمابه خصوص سیستم عصبی ایجاد کند.تهویهمناسب به ویژه در حضور حیوانات خانگی مهم استو شامل باز گذاشتن درها برای حیوانات خانگی می شود تا خود را خارج کنند.

در صورت شک داشتن حتما روغن را رقیق کنید.

هنگام استفاده موضعی روغن های حامل را نباید نادیده گرفت. آنها نه تنها در پخش اسانس روی سطح بزرگتری مفید هستند بلکه از پوست شما در برابر جوش و سوزش محافظت می کنند.هرگز قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از روغن های حساس به نور استفاده نکنید.

همیشه پس از استفاده از روغن های ضروری دست های خود را بشویید.

اگر بقایای روغن‌های ضروری روی دست‌هایتان دارید و چشم‌هایتان را می‌مالیدیا داخل گوش‌هایتان را می‌خراشیدممکن است یک واکنش نامطلوب جدی را تجربه کنید. روغن های ضروری نباید با چشم و گوش تماس داشته باشند.

همه اسانس ها را دور از شعله نگه دارید.

در نحوه استفاده از روغن های ضروری دقت داشته باشید که روغن های ضروری بسیار قابل اشتعال هستند. آنها را نباید در نزدیکی شمع، اجاق گاز، سیگار روشن یا شومینه باز استفاده کرد یا نگهداری کرد.

در صورت بروز عوارض جانبی هنگام مصرف روغن های طبیعی چه باید کرد.

رعایت احتیاط و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که تجربه شما در استفاده از روغن‌های ضروری مثبت است. با این حال واکنش های نامطلوب هنوز هم ممکن است رخ دهد. بخشی از استفاده مسئولانه از روغن های ضروری این است که بدانید در صورت بروز عوارض جانبی چه باید کرد.

در بیشتر موارد عوارض جانبی جزئی را می توان در خانه درمان کرد.

اگر روغن‌های ضروری وارد چشم‌تان شد می‌توانیدیک سواب پنبه ای را در روغن های چرب مناسب غذایی مانند کنجد یا زیتون خیس کنید و سپس سواب را روی پلک بسته خود پاک کنید. ویا فوراً محل را با آب خنک و تمیز بشویید.

اگر دچار سوزش پوستی هستید: از روغن یا کرم چرب برای جذب و پاک کردن اسانس استفاده کنید.

اگر به طور تصادفی روغنی را بلعیدیدیا بیش از حد مصرف کردید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید و سپس این اقدامات احتیاطی را انجام دهید مانند:شیر پر چرب بنوشید، اجتناب از استفراغ وبطری اسانس را در دسترس داشته باشید تا به پزشک نشان دهید. نحوه استفاده از روغن های ضروری بسیار مهم است و حتما به تذکرها و نوشته های نوشته شده بر روی قوطی محصولات دقت کنید. همچنین می توانید با پزشک خود نیز مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *