بیماری ها, درمان, درمان مشکلات استخوان, مفصلی و عضلانی

درمان طبیعی برای اسکولیوز | ۵ راه حل طبیعی برای اسکولیوز – نیازی به جراحی نیست!

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی طبیعی برای اسکولیوز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کانولا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن سویا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

افرادی که دارای انحنای جانبی ستون فقرات می باشند در واقع دچار به اسکولیوز می باشند. اسکولیوز در بزرگسالان و کودکان اتفاق می افتد. بسیاری از پزشکان در درمان با اسکولیوز کودکان منتظر اتفاقات بیماری می مانند تا در صورت بروز مشکل جدی مداخله کنند که این روش خطراتی را نیز به دنبال دارد. ما در این مطلب ۵ درمان طبیعی بدون نیاز به جراحی را به شما آموزش می دهیم با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آیا اسکولیوز بدون جراحی برطرف می شود؟

ابتدا باید بگوییم که تا هم اکنون هیچ درمان شناخته شده ای برای اسکولیوز وجود ندارد پس نمی توان گفت صد درصد این درمان برای بیماری اسکولیوز موثر می باشد. حتی جراحی نیز برای درمان اسکولیوز همیشه موثر نیست ولی در بعضی مواقع بهترین انتخاب می باشد. تعیین بهترین گزینه همیشه باید شامل مشاوره یک متخصص پزشکی باشد. روشهای ایمن و اثبات شده ای برای جلوگیری و معکوس کردن اثرات اسکولیوز وجود دارد.

درمان طبیعی برای اسکولیوز

درمان طبیعی برای اسکولیوز

اسکولیوز در کودکان گاهی اوقات با رشد کودک اصلاح می شود. موضوع مهم اینجاست در صورت عدم درمان و صبر کردن برای رشد کودک امکان از دست رفتن زمان درمان یا بدتر شدن انحنای ستون فقرات وجود دارد. شما می توانید به جای دست روی دست گذاشتن و انتظار کشیدن از روشهای زیر برای درمان کودک خود استفاده کنید.

۱-برای درمان طبیعی برای اسکولیوز ورزش کنید.

تمرینات خاص می تواند به طرق مختلف به بیماران مبتلا به اسکولیوز اعم از کودکان یا بزرگسالان کمک کند. ورزش منظم باعث: تسکین درد، بهبود روحیه، اعتماد به نفس، تقویت عضلات و کمک به صاف نگه داشتن ستون فقرات و جلوگیری از بدتر شدن انحنای ستون فقرات می شود.

باید توجه داشته باشید همه تمرینات برای کسانی که مبتلا به اسکولیوز هستند ایده آل نیست. در ادامه برخی از انواع ورزش ها که بی خطر و موثر تلقی می شوند بیان شده است.

شنا:

بی وزنی  در آب، محیطی ایده آل برای ستون فقرات ایجاد می کند. شنا همچنین یک تمرین کامل است که به رشد ماهیچه های کل بدن کمک می کند. اگر دچار اسکولیوز هستید باید از شنای رقابتی خودداری کنید.

دویدن و پیاده روی:

این فعالیت ها به شما کمک می کند تا سالم و درگیر باشید. بهتر است از دویدن طولانی مدت اجتناب کنید زیرا می تواند باعث فشرده شدن دیسک های ستون فقرات در طول زمان شود.

فوتبال: برای کودکان یا بزرگسالان مبتلا به اسکولیوز خفیف فوتبال گزینه مناسبی است. برای کودکان خوب است که سالم، فعال و استفاده از ماهیچه های خود را بیاموزند.

قایقرانی: قایقرانی به تقویت عضلات پشت کمک می کند و به نوبه خود به صاف نگه داشتن ستون فقرات کمک می نماید.

۲-یوگا و حرکات کششی

در حالی که یوگا و حرکات کششی هر ۲ نوعی از ورزش هستند اما برای مبتلایان به اسکولیوز عادت به فعالیت و کشش بهترین نتایج را به همراه دارند. در ادامه برخی از حرکات یوگا برای کسانی که مبتلا به اسکولیوز هستند بیان شده است که بسیار ایده آل می باشند.

تخته:

سعی کنید روی شکم روی زمین دراز بکشید و بدن خود را روی آرنج و انگشتان پا قرار دهید. سپس آرنج ها را زیر شانه ها و کف دست ها را صاف روی زمین قرار دهید. باسن را در راستای ستون فقرات نگه دارید و اجازه ندهید با خم شدن ماهیچه های اصلی و عضلات شکم باسن بالا یا پایین بیایند. تا یک دقیقه این موقعیت را نگه دارید و ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.

سگ رو به پایین:

اینبار در حالت تخته شروع کنید اما به جای آرنج روی دستان خود قرار بگیرید. از روی تخته باسن خود را بالا بیاورید و همانطور که سر خود را بین بازوهای خود پایین می آورید آنها را به عقب فشار دهید. بدن شما باید یک شکل هفت فارسی معکوس ایجاد کند.

با احساس کشش در امتداد ستون فقرات، همسترینگ و بازوها، قفسه سینه خود را به عقب فشار دهید و باسن خود را بلند کنید. سعی کنید ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و ۵ تا ۷ بار این کار را دنبال کنید.

گربه و گاو، کج لگن، اسکوات، ژست کودک، حالت کوهستانی، ایستادن معکوس بالا بردن پا و ۹۰/۹۰ مفصل ران

از سایر تمرینات برای اسکولیوز و تنظیم مجدد مفصل ران به شمار می آیند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن سویا اصل در دکتر اویل در عطاری انلاین[/info_box]

۳-تغذیه

رژیم غذایی درست یکی دیگر از راه های درمان طبیعی برای اسکولیوز می باشد. افرادی که به طور کلی سالم تر هستند در درمان اسکولیوز موفقیت بیشتری نسبت به افرادی که اینگونه نیستند دارند. تغذیه بخش بزرگی از سلامت کلی هر فردی است. در اینجا چند نکته تغذیه ای برای مبتلایان به اسکولیوز وجود دارد.

میوه ها و سبزیجات تازه هر روز، پروبیوتیک هایی مانند: ماست یونانی، کامبوچا و کفیر، غذاهای گیاهی که فیبر بالایی دارند، منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی آزاد و تخم مرغ و چربی های سالم مانند: روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل، دانه ها و آجیل، از مواد غذایی ایده آل برای اسکولیوز می باشند.

اما کربوهیدرات های فرآوری شده و تصفیه شده مانند: کیک، کلوچه، آب نبات و بیشتر غذاهای میان وعده، غذاهای سرخ شده یا آنهایی که حاوی چربی ترانس هستند، روغن های گیاهی تصفیه شده مانند: روغن کانولا، روغن پالم و روغن سویا، محصولات لبنی اضافی و گوشت قرمز ازغذاهایی هستند که نباید برای بیماران اسکولیوز استفاده شوند.

۴-داروهای گیاهی و مکمل ها

دانشمندان و پزشکان هنوز در حال تلاش برای شناسایی علل اسکولیوز هستند. حدود هشتاد درصد از موارد اسکولیوز برای پزشکان به صورت یک راز باقی مانده است به این معنی که آنها علت مستقیم آن را نمی دانند. ولی طبق شواهد به دست آمده افرادی که مبتلا به اسکولیوز می باشند اغلب دارای سطح پایینی از ویتامین ها و هورمون ها هستند. در اینجا لیستی از برخی گیاهان و مکمل هایی است که نشان داده شده است به جنبه های مختلف اسکولیوز کمک می کند.

  • ویتامین D – به ویژه ویتامین D3
  • امگا ۳ ، همانطور که در روغن ماهی یافت می شود.
  • مکمل های زردچوبه کورکومین – برای التهاب.
  • منیزیم – برای سلامت ماهیچه ها و استخوان ها.
  • کلاژن – برای مفاصل قوی.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن ماهی اصل در دکتر اویل در عطاری انلاین[/info_box]

۵-فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک در درمان طبیعی برای اسکولیوز

شاید مطمئن ترین درمان طبیعی برای اسکولیوز فیزیوتراپی یا مراقبت های کایروپراکتیک باشد. فیزیوتراپی در کمک به جنبه های خاصی از درمان اسکولیوز موثر است. هر دو نوع درمان از تاکتیک های مشابهی استفاده می کنند که به تقویت عضلات قسمت مرکزی و پشت، تمرین ستون فقرات و تسکین درد کمک می کند. البته چند تفاوت عمده بین مراقبت های کایروپراکتیک و فیزیوتراپی وجود دارد.

اگرچه هر کدام برنامه درمانی خود را برای فرد مناسب می کنند اما هنگام مراجعه به درمان اسکولیوز باید برخی تفاوت های کلی را در نظر گرفت. تفاوت اصلی بین این دو این است که پزشکان متخصص کایروپراکتیک از تکنیک های تنظیم کایروپراکتیک برای صاف شدن مستقیم ستون فقرات استفاده می کنند. درمانگران فیزیوتراپی با تمرکز بر روی ماهیچه هایی که به ستون فقرات کمک می کنند به طور غیر مستقیم روی ستون فقرات کار می کنند.

به طور واضح متخصصان کایروپراکتیک علاوه بر تنظیم ستون فقرات با دست یا ابزارهای خاص با تمرکز روی ماهیچه ها به طور غیر مستقیم روی ستون فقرات کار می کنند. فیزیوتراپی اغلب پس از جراحی یا آسیب استفاده می شود اما می تواند برای تقویت عضلات، افزایش تحرک و کاهش درد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شما می توانید از هر دو روش به طور همزمان استفاده کنید. تنظیمات ستون فقرات، ماساژ کایروپراکتیک، اشعه ایکس، سونوگرافی درمانی، لیزر درمانی، تجزیه و تحلیل وضعیت، نکات سبک زندگی و تغذیه، فیزیوتراپی حرکات کششی و تمرینات، دستکاری دستی، حرکات و حرکات خاص اسکولیوز، مسکن درد، تسکین التهاب و ارزیابی گام به گام ستون فقرات، لگن و پشت همه اینها از خدماتی است که مطب های کایروپراکتیک برای اسکولیوز ارائه می دهند.

کلام آخر درمان طبیعی برای اسکولیوز

گزینه های طبیعی زیادی برای درمان اسکولیوز وجود دارد که باید قبل از عمل مورد توجه قرار گیرد. قبل از شروع هر یک از این تکنیک ها همیشه باید با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. یک پزشک یا متخصص کایروپراکتیک می تواند به شما در تعیین روش صحیح درمان اسکولیوز کمک کند. در بسیاری از مواقع برنامه درمانی به احتمال زیاد شامل تمام اصلاحات طبیعی بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیماری ها, درمان, درمان مشکلات استخوان, مفصلی و عضلانی

درمان طبیعی برای اسکولیوز | ۵ راه حل طبیعی برای اسکولیوز – نیازی به جراحی نیست!

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی طبیعی برای اسکولیوز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کانولا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن سویا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

افرادی که دارای انحنای جانبی ستون فقرات می باشند در واقع دچار به اسکولیوز می باشند. اسکولیوز در بزرگسالان و کودکان اتفاق می افتد. بسیاری از پزشکان در درمان با اسکولیوز کودکان منتظر اتفاقات بیماری می مانند تا در صورت بروز مشکل جدی مداخله کنند که این روش خطراتی را نیز به دنبال دارد. ما در این مطلب ۵ درمان طبیعی بدون نیاز به جراحی را به شما آموزش می دهیم با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آیا اسکولیوز بدون جراحی برطرف می شود؟

ابتدا باید بگوییم که تا هم اکنون هیچ درمان شناخته شده ای برای اسکولیوز وجود ندارد پس نمی توان گفت صد درصد این درمان برای بیماری اسکولیوز موثر می باشد. حتی جراحی نیز برای درمان اسکولیوز همیشه موثر نیست ولی در بعضی مواقع بهترین انتخاب می باشد. تعیین بهترین گزینه همیشه باید شامل مشاوره یک متخصص پزشکی باشد. روشهای ایمن و اثبات شده ای برای جلوگیری و معکوس کردن اثرات اسکولیوز وجود دارد.

درمان طبیعی برای اسکولیوز

درمان طبیعی برای اسکولیوز

اسکولیوز در کودکان گاهی اوقات با رشد کودک اصلاح می شود. موضوع مهم اینجاست در صورت عدم درمان و صبر کردن برای رشد کودک امکان از دست رفتن زمان درمان یا بدتر شدن انحنای ستون فقرات وجود دارد. شما می توانید به جای دست روی دست گذاشتن و انتظار کشیدن از روشهای زیر برای درمان کودک خود استفاده کنید.

۱-برای درمان طبیعی برای اسکولیوز ورزش کنید.

تمرینات خاص می تواند به طرق مختلف به بیماران مبتلا به اسکولیوز اعم از کودکان یا بزرگسالان کمک کند. ورزش منظم باعث: تسکین درد، بهبود روحیه، اعتماد به نفس، تقویت عضلات و کمک به صاف نگه داشتن ستون فقرات و جلوگیری از بدتر شدن انحنای ستون فقرات می شود.

باید توجه داشته باشید همه تمرینات برای کسانی که مبتلا به اسکولیوز هستند ایده آل نیست. در ادامه برخی از انواع ورزش ها که بی خطر و موثر تلقی می شوند بیان شده است.

شنا:

بی وزنی  در آب، محیطی ایده آل برای ستون فقرات ایجاد می کند. شنا همچنین یک تمرین کامل است که به رشد ماهیچه های کل بدن کمک می کند. اگر دچار اسکولیوز هستید باید از شنای رقابتی خودداری کنید.

دویدن و پیاده روی:

این فعالیت ها به شما کمک می کند تا سالم و درگیر باشید. بهتر است از دویدن طولانی مدت اجتناب کنید زیرا می تواند باعث فشرده شدن دیسک های ستون فقرات در طول زمان شود.

فوتبال: برای کودکان یا بزرگسالان مبتلا به اسکولیوز خفیف فوتبال گزینه مناسبی است. برای کودکان خوب است که سالم، فعال و استفاده از ماهیچه های خود را بیاموزند.

قایقرانی: قایقرانی به تقویت عضلات پشت کمک می کند و به نوبه خود به صاف نگه داشتن ستون فقرات کمک می نماید.

۲-یوگا و حرکات کششی

در حالی که یوگا و حرکات کششی هر ۲ نوعی از ورزش هستند اما برای مبتلایان به اسکولیوز عادت به فعالیت و کشش بهترین نتایج را به همراه دارند. در ادامه برخی از حرکات یوگا برای کسانی که مبتلا به اسکولیوز هستند بیان شده است که بسیار ایده آل می باشند.

تخته:

سعی کنید روی شکم روی زمین دراز بکشید و بدن خود را روی آرنج و انگشتان پا قرار دهید. سپس آرنج ها را زیر شانه ها و کف دست ها را صاف روی زمین قرار دهید. باسن را در راستای ستون فقرات نگه دارید و اجازه ندهید با خم شدن ماهیچه های اصلی و عضلات شکم باسن بالا یا پایین بیایند. تا یک دقیقه این موقعیت را نگه دارید و ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.

سگ رو به پایین:

اینبار در حالت تخته شروع کنید اما به جای آرنج روی دستان خود قرار بگیرید. از روی تخته باسن خود را بالا بیاورید و همانطور که سر خود را بین بازوهای خود پایین می آورید آنها را به عقب فشار دهید. بدن شما باید یک شکل هفت فارسی معکوس ایجاد کند.

با احساس کشش در امتداد ستون فقرات، همسترینگ و بازوها، قفسه سینه خود را به عقب فشار دهید و باسن خود را بلند کنید. سعی کنید ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و ۵ تا ۷ بار این کار را دنبال کنید.

گربه و گاو، کج لگن، اسکوات، ژست کودک، حالت کوهستانی، ایستادن معکوس بالا بردن پا و ۹۰/۹۰ مفصل ران

از سایر تمرینات برای اسکولیوز و تنظیم مجدد مفصل ران به شمار می آیند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن سویا اصل در دکتر اویل در عطاری انلاین[/info_box]

۳-تغذیه

رژیم غذایی درست یکی دیگر از راه های درمان طبیعی برای اسکولیوز می باشد. افرادی که به طور کلی سالم تر هستند در درمان اسکولیوز موفقیت بیشتری نسبت به افرادی که اینگونه نیستند دارند. تغذیه بخش بزرگی از سلامت کلی هر فردی است. در اینجا چند نکته تغذیه ای برای مبتلایان به اسکولیوز وجود دارد.

میوه ها و سبزیجات تازه هر روز، پروبیوتیک هایی مانند: ماست یونانی، کامبوچا و کفیر، غذاهای گیاهی که فیبر بالایی دارند، منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی آزاد و تخم مرغ و چربی های سالم مانند: روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل، دانه ها و آجیل، از مواد غذایی ایده آل برای اسکولیوز می باشند.

اما کربوهیدرات های فرآوری شده و تصفیه شده مانند: کیک، کلوچه، آب نبات و بیشتر غذاهای میان وعده، غذاهای سرخ شده یا آنهایی که حاوی چربی ترانس هستند، روغن های گیاهی تصفیه شده مانند: روغن کانولا، روغن پالم و روغن سویا، محصولات لبنی اضافی و گوشت قرمز ازغذاهایی هستند که نباید برای بیماران اسکولیوز استفاده شوند.

۴-داروهای گیاهی و مکمل ها

دانشمندان و پزشکان هنوز در حال تلاش برای شناسایی علل اسکولیوز هستند. حدود هشتاد درصد از موارد اسکولیوز برای پزشکان به صورت یک راز باقی مانده است به این معنی که آنها علت مستقیم آن را نمی دانند. ولی طبق شواهد به دست آمده افرادی که مبتلا به اسکولیوز می باشند اغلب دارای سطح پایینی از ویتامین ها و هورمون ها هستند. در اینجا لیستی از برخی گیاهان و مکمل هایی است که نشان داده شده است به جنبه های مختلف اسکولیوز کمک می کند.

  • ویتامین D – به ویژه ویتامین D3
  • امگا ۳ ، همانطور که در روغن ماهی یافت می شود.
  • مکمل های زردچوبه کورکومین – برای التهاب.
  • منیزیم – برای سلامت ماهیچه ها و استخوان ها.
  • کلاژن – برای مفاصل قوی.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن ماهی اصل در دکتر اویل در عطاری انلاین[/info_box]

۵-فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک در درمان طبیعی برای اسکولیوز

شاید مطمئن ترین درمان طبیعی برای اسکولیوز فیزیوتراپی یا مراقبت های کایروپراکتیک باشد. فیزیوتراپی در کمک به جنبه های خاصی از درمان اسکولیوز موثر است. هر دو نوع درمان از تاکتیک های مشابهی استفاده می کنند که به تقویت عضلات قسمت مرکزی و پشت، تمرین ستون فقرات و تسکین درد کمک می کند. البته چند تفاوت عمده بین مراقبت های کایروپراکتیک و فیزیوتراپی وجود دارد.

اگرچه هر کدام برنامه درمانی خود را برای فرد مناسب می کنند اما هنگام مراجعه به درمان اسکولیوز باید برخی تفاوت های کلی را در نظر گرفت. تفاوت اصلی بین این دو این است که پزشکان متخصص کایروپراکتیک از تکنیک های تنظیم کایروپراکتیک برای صاف شدن مستقیم ستون فقرات استفاده می کنند. درمانگران فیزیوتراپی با تمرکز بر روی ماهیچه هایی که به ستون فقرات کمک می کنند به طور غیر مستقیم روی ستون فقرات کار می کنند.

به طور واضح متخصصان کایروپراکتیک علاوه بر تنظیم ستون فقرات با دست یا ابزارهای خاص با تمرکز روی ماهیچه ها به طور غیر مستقیم روی ستون فقرات کار می کنند. فیزیوتراپی اغلب پس از جراحی یا آسیب استفاده می شود اما می تواند برای تقویت عضلات، افزایش تحرک و کاهش درد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شما می توانید از هر دو روش به طور همزمان استفاده کنید. تنظیمات ستون فقرات، ماساژ کایروپراکتیک، اشعه ایکس، سونوگرافی درمانی، لیزر درمانی، تجزیه و تحلیل وضعیت، نکات سبک زندگی و تغذیه، فیزیوتراپی حرکات کششی و تمرینات، دستکاری دستی، حرکات و حرکات خاص اسکولیوز، مسکن درد، تسکین التهاب و ارزیابی گام به گام ستون فقرات، لگن و پشت همه اینها از خدماتی است که مطب های کایروپراکتیک برای اسکولیوز ارائه می دهند.

کلام آخر درمان طبیعی برای اسکولیوز

گزینه های طبیعی زیادی برای درمان اسکولیوز وجود دارد که باید قبل از عمل مورد توجه قرار گیرد. قبل از شروع هر یک از این تکنیک ها همیشه باید با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. یک پزشک یا متخصص کایروپراکتیک می تواند به شما در تعیین روش صحیح درمان اسکولیوز کمک کند. در بسیاری از مواقع برنامه درمانی به احتمال زیاد شامل تمام اصلاحات طبیعی بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *