دهان و دندان

رفع بوی بد سیر و پیاز | ۸ نکته برای خلاص شدن از بوی بد سیر و پیاز

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه رفع نمودن بوی بد سیر و پیاز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نعنا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7-30-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون فرا بکر با بو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

رفع بوی بد سیر و پیاز

 

رفع بوی بد سیر و پیاز با ۸ راه حل

عوامل زیادی باعث بوی بد دهان می شوند اما ۲ علت بیشتر از بقیه در بوی بد دهان نقش دارند. سیر و پیاز باعث بوی بد دهان می شوند مخصوصا اگر به طور خام خورده شوند. پیاز و سیر دارای ترکیبات گوگردی مشابه ای هستند و هر ۲ از خانواده آللیوم هستند.

ترکیبات گوگرد طعم خاصی به غذاها می بخشد. آنها همچنین گازهای متمایز را هنگام برش یا له شدن و مخلوط شدن با باکتری های گاز سوزان آزاد می کنند و باعث ایجاد بوی معطر می شوند. سیر و پیاز می توانند ساعت ها بعد از غذا باعث بوی بد دهان شوند.

پس از مصرف سیر یا پیاز، این دو جذب جریان خون می شوند و به ریه ها منتقل می گردند و باعث بوی بد دهان می شوند. شما نباید بخاطر بوی بد سیر و پیاز از خوردن آنها خود داری کنید زیرا این دو دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن می باشند پس بیایید راه های برطرف کردن بوی بد آنها را در این مطلب یاد بگیرید.

  1. محصولاتی مانند سیب، اسفناج یا نعنا بخورید.

شما می توانید بعد از خوردن سیر مقداری سیب بخورید یا از برگهای تازه نعناع  و حتی اسفناج برای خوشبو کردن دهان استفاده کنید. حتی می توانید از چای سبز داغ یا آب لیمو نیز استفاده کنید.

  1. مسواک بزنید و بعد از غذا نخ دندان بکشید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از خوردن پیاز یا سیر می تواند به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو و باقی مانده غذا کمک کند. بسیاری از باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند در زیر خط لثه و در تجمع پلاک روی دندان ها زندگی می کنند. استفاده از مسواک برقی می تواند به شما در مسواک زدن زیر خط لثه و کاهش پلاک کمک کند. همچنین مسواک زدن ملایم سقف دهان و زبان نیز بسیار مفید است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون فرابکر بی بو در دکتر اویل[/info_box]

  1. از دهانشویه دی اکسید کلر استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های رفع بوی بد دهان ناشی از سیر و پیاز استفاده از دهانشویه دی اکسید کلر می باشد. دهانشویه های حاوی دی اکسید کلر برای بوی بد دهان موثر هستند. دی اکسید کلر می تواند به حذف پلاک، باکتری های پوشش دهنده زبان و ذرات غذا کمک کند. معمولاً دهانشویه بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بهتر عمل می کند. سعی کنید بیش از حد از این دهانشویه استفاده نکنید تا باعث سوزش دهان نشود.

  1. از روغنهای ضروری استفاده کنید.

روغن های ضروری را می توان به دهانشویه های حاوی الکل اضافه کرد. برخی علاوه بر طراوت بخشیدن به نفس، خواص ضد باکتریایی نیز دارند. همچنین می توانید دهانشویه خانگی خود را با اسانس و روغن حامل: نارگیل، بادام شیرین یا زیتون تهیه کنید. روغنهای اساسی مانند: نعناع تند، رزماری و اوکالیپتوس با مزایای اثبات شده برای از بین بردن بوی بد دهان قابل استفاده هستند.

یک قاشق چایخوری روغن حامل را با یک قطره روغن نعناع در دهان خود بچکانید تا به خلاص شدن از شر ذرات غذا، باکتری ها و بو کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن اکالیپتوس در دکتر اویل[/info_box]

  1. پاک کننده های زبان را امتحان کنید.

یکی از مکان هایی که باکتری ها در آنجا رشد می کنند و تکثیر می شوند پشت زبان می باشد. این قسمت جایی است که امکان مسواک زدن وجود ندارد. زبان سفید می تواند سلول های مرده، ذرات میکروسکوپی غذا و باکتری ها را نشان دهد.پاک کننده های زبان، مانند برس زبان می تواند به شما در رسیدن به پشت زبان کمک کنند.

آنها همچنین برای از بین بردن بقایای ایجاد کننده بو موثر هستند. برای استفاده از تراشنده زبان از پشت زبان خود شروع کرده و به آرامی به جلو بکشید. شستشو را ادامه دهید و این عمل را تا زمانی که هیچ اثری قابل مشاهده روی خراشنده وجود نداشته باشد، ادامه دهید. می توانید روزانه یا بعد از خوردن وعده های غذایی حاوی سیر یا پیاز از برش زن استفاده کنید.

  1. هیدراته بمانید.

یکی از راه های ساده برای خلاصی از بوی بد دهان بعد از مصرف سیر یا پیاز خوردن مایعات می باشد. نوشیدن مقدار زیادی مایعات در طول روز می تواند یک استراتژی عالی برای جلوگیری از بوی بد دهان باشد.

این تا حدی به این دلیل است که خشکی دهان می تواند تولید گوگرد را افزایش دهد و می تواند منجر به بوی بد دهان شود. همچنین می تواند از کم آبی بدن جلوگیری کرده و اطمینان حاصل کند که شما قادر به تولید بزاق کافی هستید.

علاوه بر این نوشیدن آب یا مایعات دیگر نیز می تواند به شستشوی دهان شما کمک کند تا ذرات معلق یا باکتری های غذا را از بین ببردکه هر ۲ می توانند در ایجاد بو موثر باشند.

  1. چای سبز بنوشید.

بعد از غذا یک فنجان چای داغ بنوشید تا بوی آن بطور موقت کاهش یابد تا بتوانید برای مسواک زدن به دستشویی برسید. چای سبز می تواند بوی بد دهان را کاهش داده و از رشد باکتری ها جلوگیری کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید چای سبز در عطاری انلاین[/info_box]

  1. آدامس نعناع بجوید.

جویدن آدامس نعناع می تواند به طور موقت بوی سیر را خنثی کند. همچنین ممکن است رفلاکس اسید را کاهش دهد که می تواند اثرات ماندگار سیر و پیاز را پس از هضم کاهش دهد.

کلام آخر

بوی سیر برای همیشه دوام نمی آورد حتی اگر اثرات آن ماندگار باشد. شما می توانید قبل از مصاحبه شغلی از خوردن یک پیاز برای صبحانه اجتناب کنید. به طور متناوب می توانید این درمان های خانگی را آزمایش کنید تا ببینید کدام برای شما مفید است و از آن روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *