درمان, درمان دندان

درمان بوی بد دهان | با این روش ها از بوی بد دهان خلاص شوید.

عرق طارونه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بوی بد دهان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر رازیانه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر انسیون” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جعفری خشک شده” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ac%d8%b9%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d8%b4%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

خیلی از افراد دارای بوی بد دهان می باشند ولی چون بسیار سخت است که خود انسان متوجه بوی بد دهان خود شود پس نمی دانند. بهتر است از کسی که به او اطمینان دارید بخواهید تا به شما کمک کند و به شما بگویید آیا دهان شما دارای بوی بد می باشد یا خیر. البته بهتر است بعد از خوردن غذا این سوال را از دوست تان نپرسید. اگر دچار بوی بد دهان بودید می توانید با استفاده از چند درمان خانگی این بوی بد را درمان کنید. با ما درادامه این مقاله همراه باشید.

منشا بوی بد دهان

منشا بوی بد دهان از خود دهان می باشد چون باکتری ها همیشه در آن وجود دارند. باکتری ها بر روی تکه های غذاهای به جا مانده در لایه دندان ها رشد می کنند و ترکیبات گوگرد بدبو را آزاد می سازند.

بهداشت ضعیف دندان شایع ترین علت بوی بد دهان است. اگر اغلب مسواک نمی زنید و نخ دندان نمی کشید باکتری های موجود در دهان شما به رشد خود ادامه می دهند و یک لایه نازک از باکتری ها به نام پلاک روی دندان های شما ایجاد می کند.

وقتی پلاک دندان حداقل ۲ بار در روز مسواک نشود بوی بد ایجاد و منجر به یک فرآیند دیگر یعنی پوسیدگی دندان می شود. اغلب غذاها در دندان گیر می کنند اما غذاهای خاصی مانند: پیاز و سیر بیشتر باعث بوی بد دهان می شوند.

هضم این غذاها ترکیبات گوگردی را در جریان خون شما آزاد می کند. وقتی خون به ریه های شما می رسد بر نفس شما تأثیر می گذارد.

بیش از نود درصد علت بوی بد دهان از خود دهان می باشد ولی بعضی اوقات جاهای دیگر بدن نیز بر بوی بد دهان تاثیر دارند. ممکن است در نتیجه برگشت اسید باشد که منجر به برگشت مجدد جزئی مایع بد مزه در دهان می شود. سایر علل احتمالی را می توان به: عفونت، عوارض دیابت و نارسایی کلیه مرتبط دانست.

درمان بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان به روش خانگی

جلوگیری از تجمع پلاک کلید حفظ سلامت دهان است. شما باید دندانهای خود را با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید به مدت ۲ دقیقه حداقل ۲ بار در روز (صبح و شب) مسواک بزنید. برخی معتقدند مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی برای جلوگیری از پوسیدگی و بوی بد دهان ضروری است.

برای جلوگیری از رشد باکتری ها روی تکه های غذا که در دندان شما گیر کرده است حداقل یکبار در روز نخ دندان بکشید. باکتری ها همچنین می توانند روی زبان تجمع کرده و باعث ایجاد بوی بد شوند. حداقل یکبار در روز با استفاده از مسواک یا سوهان مخصوص زبان، زبان خود را مسواک زده یا خراش دهید.

جعفری

یکی از داروهای گیاهی و محبوب بین مردم برای رفع بوی بد دهان استفاده از جعفری می باشد. رایحه تازه و محتوای کلروفیل بالا نشان می دهد که می تواند اثر خوشبو کننده داشته باشد. جعفری می تواند به طور موثر با ترکیبات گوگرد ناخوشایند مبارزه کند. برای استفاده از جعفری برای بوی بد دهان برگهای تازه را بعد از هر وعده غذا بجوید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه جعفری خشک شده در عطاری انلاین[/info_box]

آب آناناس

بسیاری از مردم معتقدند که آب آناناس سریعترین و موثرترین درمان برای بوی بد دهان است. شما می توانید بعد از هر وعده غذا یک لیوان آب آناناس ارگانیک بنوشید یا یک تکه آناناس را به مدت یک تا دو دقیقه بجوید.

آب برای درمان بوی بد دهان

خشکی دهان اغلب باعث بوی بد دهان می شود. بزاق نقش بسیار مهمی در تمیز نگه داشتن دهان شما دارد. بدون بزاق باکتری ها رشد می کنند. به طور طبیعی دهان شما در هنگام خواب خشک می شود به همین دلیل است که معمولاً بوی بد دهان صبح بدتر می شود.

با هیدراته نگه داشتن بدن از خشکی دهان جلوگیری کنید. نوشیدن آب بدون کافئین یا نوشیدنی های شیرین در طول روز به ترشح بزاق کمک می کند. حداقل ۸ لیوان آب در روز مصرف کنید.

ماست

از درمان های طبیعی و خانگی دیگر برای درمان بوی بد دهان استفاده از ماست می باشد. ماست حاوی باکتری های سالم به نام لاکتوباسیلوس است. این باکتری های سالم می توانند به مبارزه با باکتری های بد در قسمت های مختلف بدن شما مانند روده کمک کنند.

پروبیوتیک های موجود در ماست در کاهش شدت بوی بد دهان موثر هستند. برای استفاده از ماست برای مقابله با بوی بد دهان حداقل یک وعده ماست معمولی و بدون چربی در روز به مدت ۶ هفته بخورید.

شیر

شیر یک درمان شناخته شده برای بوی بد دهان است. نوشیدن شیر پس از خوردن سیر می تواند به طور قابل توجهی نفس “تار” را بهبود بخشد. یک لیوان شیر کم چرب یا کامل در طول یا بعد از غذا حاوی غذاهای با بوی قوی مانند سیر و پیاز بنوشید.

دانه رازیانه یا انیسون

از قدیم از دانه رازیانه و انیسون برای خوشبو کردن دهان استفاده می شده است. در بخشهایی از هند دانه های رازیانه بو داده هنوز به عنوان “بخوا” یا خوشبو کننده دهان برای تمیز کردن نفس بعد از شام استفاده می شود. آنها طعم شیرینی دارند و حاوی اسانس های معطر هستند که بوی تازه ای به تنفس می دهند.

پرتقال

پرتقال نه تنها یک دسر سالم ایجاد می کند بلکه بهداشت دندان را نیز ارتقا می بخشد. بسیاری از مردم بوی بد دهان دارند زیرا بزاق کافی برای شستشوی باکتری های بد بو تولید نمی کنند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به افزایش تولید بزاق کمک می کند که می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. پرتقال سرشار از ویتامین C است.

فلز روی

روی عنصری است که در برخی از دهان شویه ها و منبع آدامس می توانند با بوی بد دهان مقابله کنند. روی باعث کاهش تعداد ترکیبات گوگردی در تنفس شما می شود. شستشوی منظم با محلول حاوی روی می تواند حداقل تا ۶ شش ماه در کاهش بوی بد دهان موثر باشد. از آدامس روی استفاده کنید که برای افرادی که دهانشان خشک است طراحی شده.

چای سبز

چای سبز یک درمان خانگی موثر برای بوی بد دهان است. چای سبز دارای خاصیت ضد عفونی کننده و خوشبو کننده است که می تواند به طور موقت نفس را تازه کند. نعنا نیز اثرات مشابهی دارد بنابراین یک فنجان چای نعنا سبز ممکن است یک خوشبو کننده ایده آل برای نفس باشد. قبل از خواب ۲ فنجان چای دم کنید و آن را یک شب در یخچال نگه دارید. چای خنک خود را در یک بطری آب بریزید و سر کار بیاورید. در طول روز به آرامی آن را میل کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه چای سبز در عطاری انلاین[/info_box]

سیب

یک منبع معتبر مطالعه نشان داد که سیب خام تأثیر قوی بر نفس سیر دارد. برخی ترکیبات طبیعی موجود در سیب ترکیبات بدبو در سیر را خنثی می کند. این امر به ویژه برای افرادی که نفس سیرشان ادامه دارد مفید است، زیرا ترکیبات موجود در جریان خون را خنثی می کند، نه اینکه فقط دهان را خوشبو کند.

دهانشویه خانگی با جوش شیرین

جوش شیرین همچنین به عنوان بی کربنات سدیم شناخته می شود و می تواند باکتری های موجود در دهان را به طور موثری از بین ببرد. خمیر دندان های حاوی غلظت بالای جوش شیرین بوی بد دهان را بطور موثری کاهش می دهد. برای تهیه دهانشویه جوش شیرین ابتدا ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. دهانشویه را حداقل ۳۰ ثانیه در دهان خود بچرخانید سپس از دهان تخلیه کنید.

دهانشویه خانگی با سرکه

سرکه حاوی یک اسید طبیعی به نام استیک اسید است. باکتری ها دوست ندارند در محیط های اسیدی رشد کنند بنابراین دهانشویه سرکه ممکن است رشد باکتری ها را کاهش دهد. شما می توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه غرغره کنید.

زمان مراجعه به پزشک برای درمان بوی بد دهان

بیشتر بوی بد دهان از دهان سرچشمه می گیرد و با بهبود بهداشت دندان قابل درمان است. در برخی موارد بوی بد دهان نشانه بیماری جدی تری مانند کتواسیدوز دیابتی، نارسایی کلیه یا عفونت است. اگر بوی بد دهان شما با درمان خانگی بهبود نمی یابد با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *