طب سنتی, مراقبت و سلامتی

چه گیاهان دارویی برای لاغری مفید هستند؟

گیاهان دارویی برای لاغری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

امروزه راه و روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هر فردی می تواند به نسبت وضع جسمانی، روحی و … یکی از آنها را انتخاب و برای پایین آوردن وزن خود از آن استفاده نماید. یکی از این راه ها استفاده از گیاهان دارویی برای لاغری می باشد. همه گیاهان دارویی برای سلامت بدن مفید و موثر می باشند اما فقط برخی از آنان هستند که می توانند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک نمایند. با ما در عطاری همراه باشید تا با این گیاهان دارویی آشنا شویم.

آیا چاقی و اضافه وزن بیماری است؟

چربی های اضافه ایی که در بدن وجود دارد باعث چاق دیده شدن فرد می گردد. درست است همه افراد چربی در بدنشان دارند اما اگر این چربی از حد معمول و متعارف بیشتر باشد می تواند یک زنگ خطر برای سلامت فرد باشد. امروزه چاقی همه گیر شده و فقط مختص بزرگسالان یا افراد خاص نمی گردد و هر کودک، زن و مردی را می تواند تحت شعاع خود قرار دهد.
چربی اضافه ایی که در بدن بوجود می آید و موجود است می تواند به سلامت شخصی فرد اثر بگذارد. به همین دلیل یک بیماری شناخته می شود و بایستی در پی درمان و جلوگیری از ایجاد آن شد.

گیاهان دارویی برای لاغری

چگونه گیاهان دارویی برای لاغری مناسب می باشند؟

همانطور که گفته شد گیاهان دارویی می توانند به کاهش وزن کمک نمایند و اندامی متناسب را به فرد هدیه دهند. چرا که:

  • به دفع سریع غذا کمک می کنند.
  • اشتها را در بدن کاهش می دهند.
  • باعث سوزانده شدن چربی اضافه بدن می شوند.
  • از ایجاد چربی اضافه در بدن جلوگیری می نماید.

انواع گیاهان دارویی برای تناسب اندام

گیاهان دارویی بسیاری هستند که می توانند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک نمایند. به عنوان نمونه به چند از آنها اشاره خواهیم نمود:

گیاهان دارویی برای لاغری

گیاه دارویی هل

در طب سنتی هند به عنوان یک چربی سوز شناخته می شود و می توان به صورت: ادویه هل، دمنوش و نبات هل از هل استفاده و بهره برد.

گیاه دارویی زردچوبه

به هضم غذا کمک کرده و بسیار برای کاهش چربی و لاغری مناسب می باشد. استفاده از ادویه زردچوبه در تمام غذاها و حتی سالاد توصیه می شود.

گیاه دارویی سیاه دانه

سیاهدانه جزو گیاهان دارویی برای لاغری به حساب می آید و برای رسیدن به اندام و وزن دلخواه کمک شایانی می نماید.

گیاه دارویی زنجبیل

استفاده از دمنوش زنجبیل یا پودر زنجبیل و حتی عرق زنجبیل در تهیه غذا می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک نماید و تناسب اندام را برای فرد به ارمغان بیاورد.

گیاه دارویی چای سبز

گیاه دارویی چای سبز

به دلیل ترکیباتی که در چای سبز موجود است به سوخت و ساز و همچنین متابولیسم بدن کمک کرده و چربی اضافه را در فرد کاهش می دهد. اگر مایل هستید وزنتان پایین بیاید و تناسب اندام چشمگیری داشته باشید توصیه می کنیم به صورت روزانه از این چای استفاده کنید.

در آخر اضافه کنیم که اگر می خواهید کاهش وزن اصولی و مناسب داشته باشید و هیچ عوارضی را نیز برای خود بوجود نیاورید بهتر است با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بهترین روش را به نسبت نوع بدنی که دارید به شما مشاوره دهد. چرا که استفاده از هر روش یا هر گیاهی برای لاغری نمی تواند مناسب باشد و ممکن است در همان ابتدا یا دراز مدت عوارض مخربی را برای فرد به همراه داشته باشد.

عرق شش گیاه لاغری را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *