روغن طبیعی

فواید روغن میخک | چه چیز هایی در مورد روغن میخک باید می دانید؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه فواید درمانی روغن میخک را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن طبیعی میخک” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گل میخک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از روغن های ضروری روغن میخک می باشد. از جوانه های خشک شده از درخت میخک طی فرایند تقطیر به دست می آید. البته از ساقه و برگ درخت نیز امکان دارد بتوان روغن میخک را تهیه کرد.

این درخت بومی آسیای جنوب شرقی می باشد و اکنون در بیشتر نقاط جهان رشد دارد. اسانس میخک به رنگ های زرد روشن و بی رنگ وجود داشته که عطر و بوی تندی دارد. همچنین از آن برای کارهای مختلف می شود استفاده نمود.

فواید روغن میخک

فواید روغن میخک

فعالیت ضد میکروبی

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ بر روی روغن میخک به این نتیجه رسیده اند که توانایی زیادی در کشتن سلول های باکتری استاف در بیوفیلم دارد که جزء باکتری می باشد که با لایه ای لزج محافظت می شود.

خیلی از آنتی بیوتیک ها نمی توانند در بیوفیلم و کشتن باکتری موثر باشند. ولی روغن میخک در این کار بسیار مفید می باشد.

ضد قارچ از فواید روغن میخک

در سال ۲۰۱۷ نیز روی بسیاری از روغن های ضروری برای بیماری قارچی مطالعاتی انجام داده اند که غیر از میخک بقیه چندان مفید نبودند روغن میخک سریع از رشد قارچ ها جلوگیری کرده است.

نوعی مخمر که از عفونت های قارچی می باشد و در پای ورزشکاران یا برفک دهان و عفونت های واژن مشاهده می شود با کمک روغن میخک که اوژنول از اجزای اصلی آن است می توان باعث ازبین رفتن و درمان آنها شد.

طبق تحقیق صورت گرفته باکتری هایی که باعث عفونت های تنفسی می شود مانند: ذات الریه و آنفولانزا توسط روغن ضروری میخک درمان خواهد شد. پس اسانس میخک رشد باکتری ها و قارچ ها را متوقف خواهد ساخت.

به وسیله مولکول های روغن میخک می توان از فرسایش دندان جلوگیری نمود و نقشی مانند فلوراید را در دندان برای پیشگیری از پوسیدگی انجام داد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]ادویه های ضد التهاب | چگونه ادویه های ضد التهاب را مصرف کنیم؟[/info_box]

بی حس کنندگی

 کسانی که روغن میخک یا بنزوکائین را در درمان استفاده می کنند نسبت به بیمارانی که دارونما مصرف می کنند درد کمتری را در خود دارند. چرا که به عنوان یک بی حس کننده موضعی شناخته می شود. می توان با استفاده از روغن میخک این ارگانیسم هایی که در دهان ایجاد می شوند را مهار کرد.

پس اسانس میخک یک پیش گیری کننده خوبی برای پوسیدگی دندان و مسکنی برای درد دهان می باشد.

خواص ضد سرطانی

روغن میخک طبق آزمایش انجام شده برای درمان سلول های سرطانی موثر بوده است و چندین رده از سلول های سرطانی مانند: سرطان سینه، رحم و روده بزرگ را متوقف خواهد کرد و مرگ سلولی را افزایش و تقسیم سلولی را در روده بزرگ دچار اختلال می کند.

فواید روغن میخک برای پوست

در سال ۲۰۱۷ با آزمایشی که در مقایسه با روغن نفتی روغن میخک انجام شد. دریافتند که به طور خاصی مسکن خوبی برای خارش می باشد.

در ۲۰۰۷ با مطالعه ای که صورت گرفته روغن میخک را برای درد مقعدی با نرم کردن مدفوع و کرم لیگنوکائین مقایسه نموده اند. بعد از ۳ ماه ۶۰ درصد کسانی که روغن میخک مصرف کرده اند مشاهده شده است و نرم کننده مدفوع و لینوکائین فقط ۱۲ درصد بهبود یافته اند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان درد دندان | ۱۰ داروی خانگی و طبیعی برای درد دندان [/info_box]

نحوه استفاده

روغن میخک را در خانه با روش های مختلف می توان استفاده نمود.

افشانه

با انجام اسپری در اتاق می توان رایحه تند میخک را در اتاق پخش نمود و در کنار رایحه از خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده آن نیز استفاده  نمود.

برای تهیه اسپری: چند قطره روغن میخک را به آب اضافه نمایید و چون اسانس در آب حل نمی شود مقداری عامل پخش کننده سولوبول را به آن اضافه نمایید. قبل از مصرف اسپری آن را خوب تکان دهید.

ماساژ با روغن میخک

روغن میخک را با یک روغن حامل مانند: نارگیل، زیتون و جوجوبا رقیق کنید سپس روی موضع مورد نظر مالش دهید.

دندان

روغن میخک درد دندان را تا به زمانی که نزد پزشک بروید کاهش می دهد.

طریقه مصرف: روغن میخک را با روغن حامل رقیق نموده روی یک گلوله پنبه تمیز آغشته کنید و مواظب باشید که به لثه برخورد نکند و روی دندانی که درد دارد بگذارید چند دقیقه ای طول می کشد تا احساس آرامش ایجاد شود. اگر لازم باشد هر ۲ ساعت یک بار تکرار نمایید. اگر بعد مصرف روغن میخک احساس سوزش روی دندان ایجاد شد استفاده ان را قطع نمایید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان قارچ ناخن پا | بهترین روغن ضروری برای قارچ ناخن پا [/info_box]

عوارض جانبی

احتمال اینکه روغن میخک عوارض داشته باشد بسیار زیاد است. مانند: تحریک پوست

در بعضی افراد اسانس میخک باعث تحریک پوستی می شود. برای اینکه بدانید حساسیت دارید یا خیر، باید آزمایش نمایید. به این صورت که مقداری از روغن میخک رقیق شده را داخل آرنج بمالید اگر بعد از مدتی قرمزی، تورم و خارش ایجاد شد آن را کنار بگذارید. واکنش های آلرژیکی علایم آنافیلاکسی که تهدید جدی در زندگی ایجاد می کند. مانند:

  • کهیر زدن که خارش دار است.
  • مشکل تنفسی
  • خس خس سینه یا سرفه
  • ناراحتی گوارشی
  • استفراغ، گرفتگی عضلات و اسهال را شامل می شود.
  • تداخل دارویی: کسانی که داروهای: ضد انعقاد، مهار کننده های انتخابی با جذب سروتونین و مهار کننده مونوآمین اکسید را مصرف می کنند از مصرف روغن میخک اجتناب نمایند.
  • کسانی که به تازگی عمل جراحی بزرگ انجام داده اند.
    زخم معده دارند.
  • اختلالات خونریزی مانند هموفیلی هستند نباید از روغن میخک مصرف نمایند.

در آخر

روغن میخک برای کاهش: ناراحتی گوارشی، کاهش درد برای بیماران تنفسی بسیار مناسب است. همچنین فواید زیادی برای دردهای دندان و عفونت ها و مبارزه با سرطان دارد.

برای اینکه اسانس میخک را مانند هر اسانس دیگری با خیال راحت مصرف نمایید باید از آن اطمینان حاصل نمایید و برای اینکه خیالتان راحت شود و نگرانی نداشته باشید و سوالی دارید قبل مصرف با پزشک مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *