ادویه جات, زیبایی, سلامت, کاهش وزن

طریقه مصرف زیره برای لاغری | چگونه با زیره سبز می‌توان لاغری یا کاهش وزن ایجاد نمود؟

طریقه مصرف زیره برای لاغری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

یک نوشیدنی عالی و خوب که برای هر زمانی می توان آن را مصرف نمود و برای سلامتی بسیار مفید است آب زیره یا جیرا می باشد که خیلی از بیماری ها را درمان می کند. یکی از مشکلاتی که برای بدن بوجود می آید اضافه وزن می باشد که می توان با مصرف زیره وزن را کاهش داد و برای هضم هم بسیار موثر است. این نوشیدنی با مقداری آبلیمو و زیره تهیه می شود.

طریقه مصرف زیره برای لاغری

طریقه مصرف زیره برای لاغری

دانه های زیره به صورت ریز و نازک و به رنگ قهوه ای وجود دارند و در بیشتر آشپزخانه ها موجود است. تقریبا در بیشتر غذاها کاربرد داشته و طعم و عطر بی نظیری را به غذا می دهد.

بیشتر افراد از اضافه وزن رنج می برند و برای آن که وزن خود را کاهش دهند کاری که سلامتی را به خطر می اندازد را گاها انجام می دهند. اما یکی از راههای بی خطر برای کاهش وزن مصرف زیره می باشد.

برای کاهش وزن راه های مختلفی مانند: ورزش کردن منظم، حذف چربی از غذاها و … می باشد ولی در کنار این موارد بعضی مواد مانند: زیره، آجوین، زنجبیل، عسل و آبلیمو برای کاهش وزن بسیار مهم و مناسب هستند.

اگر این مواد را با معده خالی میل کنید به سوزاندن کالری کمک می کند چون مواد گرم هستند. این مواد درمان های خانگی می باشند و باعث صاف شدن شکم می گردند. به جرات می توان گفت ۱ تا ۲ کیلوگرم در ۳ ماه می تواند وزن را کاهش دهد.

زیره برای کاهش وزن | آیا زیره می تواند به من در کاهش وزن کمک کند؟

اما خوب افرادی که بدن شان مناسب نباشد نباید از زیره استفاده کنند.

زنان باردار، کسانی که به زیره آلرژی دارند نباید مصرف نمایند و در صورت لزوم باید با پزشک مشورت شود. ولی کسانی که سالم هستند مشکل خاصی با مصرف زیره برایشان پیش نخواهد آمد.

جیرا را در هند در سبزیجات سرخ شده و نوشیدنی ها مصرف می کنند به صورت: ادویه، پودر و تمپر استفاده می شود. به دلیل عطر و طعم مطبوعی که دارد برای هضم غذا در دوغ نیز می توان از آن استفاده نمود.

این ادویه ارزش دارویی خاصی دارد که یکی از آنها برای لاغری مناسب است و به کاهش وزن کمک می کند. آب زیره بسیار برای لاغری مفید است.

طریقه مصرف زیره برای لاغری

فواید مصرف نوشیدنی

۱- از اسیدیته پیشگیری می کند.
۲- برای درمان و تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.
۳- برای عملکرد دستگاه گوارش مناسب است.
۴- برای شاداب کردن پوست و هیدراته شدن مفید است و باعث پیشگیری از پیری می شود.
۵- وزن را کاهش می دهد.
۶- اسهال را درمان می کند.
۷- برای سلامت مو بسیار مفید است و از شوره سر پیشگیری می کند.
۸- برای درمان سطح قند مفید بوده و از سرطان جلوگیری می نماید.
۹- به دلیل داشتن آهن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
۱۰-متابولیسم بدن را تقویت می کند.

زیره با مقداری عسل و آبلیمو می تواند یک شربت عالی برای کاهش وزن باشد. ولی مصرف بیش از اندازه سلامتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر بخواهید به طور منظم از زیره استفاده نمایید باید اول با پزشک مشورت نمایید.

خواص درمانی زیره | ۹ فایده قدرتمند زیره برای سلامتی

طرز تهیه آب زیره برای کاهش وزن

زیره یا آب زیره را در یک قابلمه ریخته و یک لیوان آب به آن اضافه نمایید روی یک شعله به مدت ۵ دقیقه قرار داده تا عطر و طعم زیره به خورد آب رود و سپس آن را صاف نمایید و برای آن که زیاد داغ نباشد مهلت دهید تا کمی ولرم شود سپس نوشیدنی را مصرف نمایید.

برای این که نوشیدنی به کاهش وزن کمک بیشتری نماید یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه نمایید تا ارگانیک و طبیعی باشد البته عسل باید خالص باشد وگرنه فایده ای ندارد.

به آب زیره مقداری لیمو اضافه نمایید که باعث پاکسازی و سم زدایی شکم می شود. همچنین اگر این نوشیدنی را ولرم مصرف نمایید برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *