طب سنتی, مراقبت و سلامتی

گیاهان دارویی برای کاهش خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان

گیاه دارویی برای درمان لثه
5/5 - (1 امتیاز)

بعد از اینکه دندان کشیده می شود حفره ایی در دندان ایجاد می گردد که همراه با خونریزی است. به همین علت بعد از خارج کردن دندان از لثه باید به مراقبت آن پرداخت تا جای زخم و لثه دچار مشکل نگردد. در این مطلب می خواهیم ببینیم عطاری آنلاین چه گیاه دارویی برای درمان لثه به ما می تواند پیشنهاد کند. اگر شما هم دندان خود را کشیده اید و می خواهید خونریزی لثه و دندان را بند بیاورید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها همراهی کنید.

دندان وقتی کشیده می شود خود به خود دچار خونریزی می گردد و باید برای بند آوردن آن راه های مختلفی را انجام یا از انجام برخی از کارها پرهیز کرد. مثلاً: از خوردن مایعات داغ خوداری نمود و از کمپرس سرد برای کاهش خون لثه استفاده کرد.

کشیدن دندان

به چه علت بعد از کشیدن دندان دچار خونریزی می شویم؟

برای اینکه دندانپزشک بتواند دندان را از لثه خارج کند بایستی مقداری از بافت لثه را برش دهد. که خونریزی از همان ابتدا شروع می گردد و پزشک نیز برای بند آوردن آن اقداماتی را انجام می دهد.

فرقی نمی کند: کشیدن دندان، جراحی پریودنتال و یا ایمپلنت انجام شده، در هر صورت ایجاد خونریزی لثه یک چیزی عادی و طبیعی است اما کمی آزار دهنده می باشد. راه های مختلفی برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان وجود دارد که استفاده از گیاه دارویی برای درمان لثه یکی از راه های درمانی می باشد.

گیاه دارویی برای درمان لثه

بهبود و درمان خونریزی لثه و دندان

برای بند آوردن خونریزی لثه راهکارهای ساده و راحتی همچون: استفاده از گاز استریل بر روی لثه جراحی شده، استفاده از چای کیسه ایی، استفاده از کمپرس سرد و … وجود دارد. اما گیاهان دارویی نیز در این رابطه و در بهبود زخم و خونریزی لثه کمک شایانی می توانند کنند که در ادامه به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

گیاه دارویی سیاه دانه

سیاه دانه یک گیاه معجزه گر است که خواص درمانی معجزه آسایی را برای بدن به همراه دارد. یکی از این خواص، ضد باکتری بودن آن است

و برای بهره بردن این خواص دارویی می توان گیاه سیاه دانه را به صورت دهانشویه برای بند آوردن خونریزی لثه استفاده نمود.

کافی است کمی از آن را در آب گرم حل و سپس مورد استفاده قرار دهید.

گیاه دارویی سیر

گیاه سیر خواص آنتی بیوتیکی داشته و به غیر از اینکه باعث بهبود خونریزی می گردد به ضدعفونی کردن دهان و لثه نیز کمک می کنند.

روغن طبیعی میخک

از دیگر گیاه دارویی برای درمان لثه می توان به میخک اشاره نمود. استفاده از روغن میخک به جلوگیری از خونریزی و تورم کمک می کند. البته از گیاه میخک نیز می توان برای کاهش خونریزی استفاده نمود.

می توان میخک را جوید یا روغن میخک را به وسیله یک پنبه بر روی لثه آسیب دیده قرار داد.

 

گیاه دارویی آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتری بوده و به همین دلیل به غیر از اینکه به سلامت پوست کمک می کند به ازبین رفتن خونریزی و تورم لثه نیز کمک شایانی می نماید. کافی است آلوئه ورا را بر روی لثه ماساژ دهید تا کم کم خونریزی کاهش و بند بیاید.

گیاه دارویی برای درمان لثه

عسل درمان کننده خونریزی لثه و دنداندرمان تورم لثه

البته عسل یک گیاه دارویی نیست اما به عنوان یک ماده طبیعی برای مشکلات لثه مناسب می باشد.

استفاده از عسل نیز به دلیل خواص ضد باکتری برای درمان خونریزی لثه و دندان مناسب می باشد. فقط توجه کنید بر روی دندان به طور طولانی قرار نگیرد چون ممکن است به مرور باعث آسیب به دندان ها گردد.

 

استفاده از آب نمک نیز به درمان تورم و بند آوردن خونریزی لثه کمک شایانی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *