سوپ و غذای گیاهی

خوشمزه ترین غذاهای گیاهی در کشور های مختلف

کلاهای ویژه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

یکی از هیجان انگیزترین تجربه سفر امتحان کردن غذا و آشپزی آن کشور است. ولی افرادی هستند که به مشکل بر می خورند.  این افراد گیاه خوار هستند. که ممکن است در پیدا  کردن یک غذای فوق العاده و سنتی که کاملا گیاهی باشد دچار مشکل شوند. به طور  کلی اکثر غذاهای  لذیذ و مشهور کشورهای مختلف با گوشت درست می شود. ما امروز بر آنیم تا چند غذای گیاهی  خوشمزه از کشور های مختلف  را به شما معرفی کنیم. تاکید می کنیم که یک غذایی لذیذ و خوشمزه حتما نباید یک غذای گوشتی باشد. این غذا ها بسیار خوش طعم هستند و در کشور خود یکی از پر طرفدار ترین غذا ها به حساب می آیند. اگر شما قصد سفر به هر کدام از این کشور ها را دارید می توانید از این غذا ها در سفر خود میل کنید.

غذای گیاهی هندی ،چانا ماسالا

یکی از بهترین کشور ها برای افراد گیاهخوار کشور هند است. زیرا مرذم هند بخاطر اعتقاد مذهبی که دارند اکثرا  گیاه خوارند و از غذای گوشتی استفاده نمی کنند. به همین خاطر  در آن جا با تنوع غذاهای گیاهی روبرو هستید. یکی از این غذاها چاناماسالا است . این غذا بسیار ساده است و از موادی مانندنخود، پیاز، گوجه، ادیویه کاری تهیه می شود و روی آن را با نعناع و پیازچه تزیین می کنند. این غذا، غذای سنتی هندوستان است و بیشتر با برنج یا نان خورده می شود و به خاطر موادی که در آن است نسبتا ارزان است. اگر هم گیاه خوار نیستید و به هند سفر می کنید این غذا را امتحان کنید و طعم بی نظیر آن استفاده کنید.

کشور و غذا

مکزیک غذای گیاهی تاکوی

تاکویکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای گیاهی در مکزیک است و به روش و ترکیبات مختلف تهیه می شود. این غذا با گوشت هم پخته می شود. ولی مدل گیاهی تاکو هم در مکزیک طبخ می شود. و بسیار پر طرفدار است. تاکو گیاهی از نان توریتلا لوبیا، آووکادو و سالسا تهیه می شود و بسیار خوش طعم و خوش مزه است. در شهر های مختلف مکزیک می توان از این غذای خوش مزه استفاده کرد و با خیال راحت  از این غذای گیاهی نوش جان کنید.

تایلند،کاری نارگیل

همه مردم تایلند را به عنوان یک کشور تفریحی ساحلی با سواحل زیبا، فیل سواری در جنگل و شنا می شناسند و اما برای افراد شکم پرست  غذای کاری نارگیل در تایلند بهترین غذای گیاهی است. این غذا در تایلند بسیار محبوب و پرطرفدار است. و از ترکیبات مختلف تشکیل شده است. این غذا با گوشت و مرغ درست می شود اما  نوع گیاهی این غذا نیز وجود دارد که بسیار خوش مزه و خوش عطر است. این غذا از ترکیب شیر نارگیل_کاریو سبزیجات مختلف تهیه می شود و بسیار خوشمزه است.

غذای گیاهی غذا

ایتالیا،سوپ ریبولیتا

سوپ ریبو لیتا یا سوپ لوبیا سفید از غذا های ایتالیا است که بسیار خوشمزه و گیاهی است. این روزها این سوپ را با سوسیس و پنیر هم می بینبد. اما طرز تهیه سنتی اصیل آن کاملا گیاهی است. این سوپ را دهقانان ایتالیایی برای این که به گوشت دست رسی  نداشتند  ابداع  کرده اند. و کسانی که دارای وضع مالی خوب نبودند با مواد گیاهی سوپی خوشمزه و خوش طعم تهیه کنند، از این نوع سوپ میخوردند. این سوپ از لوبیا سفید، پیاز، هویج، کرفس، اسفناج و سبزیجات تشکیل شده است و آن را با نان تست یا باگت میل می کنند.

شیلی، غذای گیاهی پورتوس گرانادوس

می توان گفت یکی از خوشمزه ترین غذا های گیاهی در کشور شیلی، پورتوس گرانادوس است. این غذای عالی از ترکیبات کدو حلوایی، پیاز، ذرت، لوبیا، ادویه و …  درست می شود. به این صورت که کدو حلوایی را به صورت پوره آماده می کنند و سپس بقیه مواد را خورد کرده به آن اضافه می کنند. ظاهر این سوپ غلیظ و شل است. برای بهتر شدن طعم این سوپ بی نظیر می توانید، پیاز ها را سرخ کنید.

غذای گیاهی اینجرا و وات، اتیوپی

در کشور اتیوپی یک نان تهیه می شود که طرفداران زیادی برای داشتن طعم بی نظیر خود دارد. نان اینجرا یک نان اسفنجی و سوراخ سوراخ است و به سبک اتیوپی آماده می شود. این نان را می توان با انواع غذاهای سنتی سرو کرد. سوپ وات هم بهترین غذایی است که همراه نان اینجرا سرو می شود. پایه اصلی تهیه سوپ وات، عدس و ادویه های زیاد است.

کشور

سالاد تبوله، لبنان

می توان گفت سالاد تبوله در کشور لبنان یکی از پر طرفدار ترین غذاها به شمار می رود. این سالاد از ترکیبات: بلغور، جعفری، نعنا، گوجه فرنگی، روغن زیتون، آب لیمو و خیار  است. این یک وعده غذایی گیاهی در لبنان محسوب می شود. در زمان عصرانه می تواند یک وعده خوب غذایی به حساب آید. سالاد تبوله را می توان کنار فلافل، حمص و زیتون صرف کرد. درست است که این سالاد طرز تهیه اش ساده است اما طعم بی نظیری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *