سبک زندگی

غذاهای کم کالری مناسب بدن است؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

خوردن غذا به عنوان یکی از بخش های مهم زندگی شناخته شده می باشد. انواع مختلف غذا در دنیا وجود دارد که بسته به ذائقه افراد بسیار متفاوت هستند. اما اصلی که در اینجا برای ما مهم هستند غذاهای کم کالری هستند.

همانطور که گفتیم انواع بی شماری غذا در دنیا وجود دارند اما همه آنها دارای کالری یکسان نیستند و گاهٱ پیش می آید یک غذا دارای کالری کم یا زیاد باشد.

در این مطلب در دکتراویل  سعی داریم بیشتر راجب غذاهای کم کالری صحبت نماییم و ببینیم آیا برای بدن مفید می باشد یا خیر.

کالری چیست؟

به مقدار انرژی که در غذاها وجود دارند کالری می گویند. به طور کلی کالری برای زنده ماندن و عملکرد بدن بسیار حیاتی است.

آیا خوردن غذاهای کم کالری کار درستی است؟

استفاده از غذاهای کم کالری برای بدن بسیار مفید می باشد. البته بگوییم که اگر مایل به کم کردن وزن خود هستید خوردن غذاهای کم کالری به تنهایی به شما کمک نمی کند و بایستی حتمٱ ورزش کردن و دیگر شاخص هایی که باعث داشتن یک زندگی سالم می گردد نیز توجه نمود.

غذاهای کم کالری

انواع غذاهای کم کالری

۱_ سبزی شاهی

شاهی به عنوان یک سبزی برگ دار با طعمی نسبتا تندی است که در بیشتر سفره های ایرانی همراه باقی سبزی خوردن ها قابل رویت می باشد. از این سبزی در تهیه سالاد نیز استفاده می گردد.

این سبزی عالی دارای: ویتامین K، فولات، کلسیم و پتاسیم بوده و ۱۰ گرم آن دارای حدود ۳ کالری می باشد.

۲_ مارچوبه

مارچوبه هم یک نوع سبزی است که در رنگ های: سبز، سفید و بنفش در طبیعت وجود دارد. از کالری آن نیز باید بگوییم که یک فنجان مارچوبه حدود ۲۷ کالری را دارا می باشد و سرشار از ویتامین K و فولات می باشد.

۳_ سیب

یک میوه کاملٱ مغذی است که در دسته بندی غذای کم کالری قابل قرار گرفتن می باشد.

۴_ بروکلی

بروکلی به عنوان یکی از سبزیجات پر خاصیت در تمام جهان شناخته شده می باشد. این سبزی برای مقابله با سرطان بسیار موفق عمل می نماید. همچنین دارای ویتامین C نیز می باشد.

۵_ آبگوشت و سبزیجات

آبگوشت و سبزیجات به عنوان یک غذای کم کالری شناخته شده می باشد و یک فنجان آن دارای حدود ۷ تا ۱۲ کالری می باشد.

۶_ چغندر

یک نوع از سبزیجات است که ریشه آن قابل استفاده می باشد و به رنگ های قرمز پرنگ یا بنفش قابل رویت می باشد. چغندر در پایین آوردن فشار خون بسیار خوب عمل نموده و یک فنجان چغندر حدود ۵۹ کالری را در بر دارد.

۷_ هویج

هویج با رنگ نارنجی که دارد یکی دیگر از سبزیجات محبوب شناخته شده می باشد. جالب است بدانید هویج در رنگ های دیگری همچون: بنفش، سفید، زرد و قرمز نیز وجود دارد و دارای ویتامین A و بتاکاروتن می باشد. یک فنجان هویج حدود ۵۳ کالری را در بر می گیرد.

غذاهای کم کالری

۸_ دمنوش، قهوه، دمنوش، آب، آب گازدار

بسیاری از نوشیدنی ها هم هستند که دارای کالری کمی می باشند.

به خصوص زمانی که هیچ افزودنی در آن وجود نداشته باشد.

به عنوان نمونه آب ساده دارای هیچ گونه کالریی نمی باشد. دمنوش ها و قهوه نیز تا وقتی افزودنی نداشته باشند مثل: شکر یا نبات از کالری ناچیزی فقط بهره می برند.

این گزینه هایی که نام بردیم موارد ناچیزی بودند که می توانستیم در این مطلب جای دهیم غذاهای کم کالری بی شماری هستند که می توان برای سلامت و تناسب اندام خود از آنها یاری گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *