غذاها

بهترین ادویجات مخصوص افرادی که می خواهند آشپزی ماهر شوند.

بهترین ادویجات آشپزخانه
1/5 - (2 امتیاز)

ما در اینجا به چند ادویه که می تواند شما را در آشپزی همراهی و موفقتان کند را میشناسانیم. البته در صورت تمایل می توانید این ادویجات یا سایر ادویه هایی که مد نظرتان است را نیز از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین سفارش داده و خریداری نمایید. این فروشگاه باسابقه بالای خود بهترین و مرغوبترین: ادویجات، گیاهان دارویی، حبوبات و … را به عزیزان ارائه می نماید. با ما در بهترین ادویجات آشپزخانه همراه باشید.

بهترین ادویجات آشپزخانه

بهترین ادویجات آشپزخانه

زنجبیل

ادویه زنجبیل که از ریشه زنجبیل تهیه می شود. می توان زنجبیل را بسته به نوع غذا خود به صورت: پودر و خشک، یا تازه مصرف نمود. یک ادویه ملایم با طعم تند و شیرین می باشد و می توان به طرق مختلف از آن استفاده نمود.

در غذاهای آسیایی کاربرد فراوانی داشته و می توان در انواع: خورشت ها مثل فسنجان، سرخ کردنی ها، پخت ماهی و مرغ و … استفاده نمود. البته می توان دمنوش زنجبیل را نیز تهیه و از خواص درمانی و لاغری آن نیز به این صورت بهره برد.

زیره سبز

زیره سبز دانه های خشک شده از یک گیاه یک ساله از خانواه جعفری می باشد. طعم زیره: تند و کمی آجیلی می باشد و در بیشتر دستور پخت غذاهای: ایرانی، هندی و مکزیکی می توان از آن استفاده نمود.

در صورتی که تا کنون از این ادویه خوش طعم و بو استفاده نکردیدهاید یک نکته را برایتان بیان کنیم: در صورت تمایل برای کمی آن را تفت دهید تا بتواند بوی خود را ساطع و آزاد کند.

برای طعم دادن به: مرغ، لوبیا، عدس، سیب زمینی، گوشت، خورشت، تخم مرغ و … می توان از زیره سبز استفاده نمود.

دانه های خشک یک گیاه یک ساله از خانواده جعفری به دست می آید. زیره خاکی، تند و کمی آجیلی یک ادویه رایج در غذاهای آسیایی، هندی، خاورمیانه و مکزیکی است. به صورت کامل یا زمینی فروخته می شود. پیشنهاد می کنیم دانه های زیره را تفت دهید تا طعم کامل آن آزاد شود. زیره طعم بسیاری از انواع ظروف را افزایش می دهد که اغلب در پودر کاری گنجانده می شود. از آن برای طعم دادن به مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، سوسیس، سوپ، خورش، تخم مرغ، لوبیا، عدس، نخود، سیب زمینی، کوسکوس، فلفل قرمز و غیره استفاده کنید.

ریحان از بهترین ادویجات آشپزخانه

برای تهیه غذاهای ایتالیایی و تایلندی بهترین گزینه استفاده از ریحان است. گیاه ریحان دارای برگ هایی با عطر فوق العاده و طعمی ملایم و لطیف می باشد. البته کمی تند و فلفلی نیز است. می توان این گیاه را به صورت: تازه، خشک یا منجمد استفاده نمود.

برای طعم دهی به: گوشت، مرغ، ماهی، بادمجان، کدو سبز و … از آن بهره برد و در تهیه انواع: سوپ، خورش، سس: سس ایتالیایی و ماردینا استفاده کرد.

بهترین ادویجات آشپزخانه

زردچوبه

از ادویجات محبوب در آشپزخانه ها می توان به زردچوبه اشاره کرد. این ادویه بومی هند بوده و در آشپزخانه ما ایرانی ها بسیار کاربرد دارد.

از خانواده زنجبیل بوده و به صورت: خشک، پودر و تازه در دسترس می باشد. طعم گرم فلفلی داشته و رنگ آن به زعفران شباهت دارد. دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامت بدن بسیار مهم و مفید می باشد.می توان از این ادویه محبوب در انواع غذاها استفاده نمود و در صورت تمایل می توان چای زردچوبه تهیه و از خواص درمانی آن به این صورت بهره برد.

فلفل سیاه از بهترین ادویجات آشپزخانه

از پر مصرف ترین و محبوب ترین ادویجات آشپزخانه بایستی به فلفل سیاه اشاره نمود. فلفل در انواع مختلف در جهان موجود است که فلفل سیاه از مشهورترین فلفل ها در جهان است. بومی آسیا بوده و می توان در انواع غذاهای خورشتی، سوپ، سالاد، سرخ کردنی و … استفاده کرد.

پونه کوهی

پونه کوهی با طعم دلچسب و قوی که دارد برای سرو و پخت انواع غذا قابل استفاده می باشد. می توان در تهیه اسپاگتی، پیتتزا و کوفته از این گیاه خوش طعم استفاده نمود. پونه کوهی تازه دارای طعم ملایم و لطیف می باشد و می توان به صورت خشک و تازه در مصارف آشپزی از آن استفاده نمود.

دارچین

دارچین

اگر به دنبال یک طعم عجیب و فوق العاده می باشید پیشنهاد ما استفاده از دارچین است. از دارچین می توان برای تهیه انواع غذاها استفاده نمود . همچنین برای تهیه چای دارچینی نیز فوق العاده می باشد. فزقی نمی کند در حال تهیه غذا با طعم شور هستید یا غذای شیرین مثل کیک هستید این ادویه فوق العاده بهترین طعم و عطر را به غذایتان خواهد داد.

رزماری از بهترین ادویجات آشپزخانه

اگر به دنبال عطر کاج، طعم تند و متمایز هستید پیشنهاد ما استفاده از رزماری می باشد. فرقی ندارد چه به صورت خشک شده و چه به صورت تازه طعم منحصربه فردی به غذاهایتان خواهد داد.

رزماری را می توان در انواع غذاهای گوشتی یا سبزیجاتی استفاده نمود. اگر می خواهید یک گوشت بره را طعم دار و فوق العهاده خشمزه کنید کافی است از رزماری استفاده نمایید.

 هل

از ادویجات معروف آشپزخانه باید به هل نیز اشاره کرد. یک رایحه ی فریبنده داشته و یک عنصر رایج در انواع غذاهای ایرانی و هندی می باشد. اغلب این ادویه با: زیره، گشنیز، زنجبیل، سیر، زردچوبه ترکیب و مورد استفاده قرار می گیرد. در خاورمیانه برای طعم دهی به قهوه نیز از آن استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *