آرایشی و زیبایی, طب سنتی, محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

سفیدی زانو در یک هفته

درمان تیرگی زانو
5/5 - (2 امتیاز)

به یک مجلس خودمانی و دوستانه دعوت هستید و می خواهید لباس کوتاه تا زانو به تن کنید اما به دلیل اینکه زانویتان تیره است خجالت می کشید و فقط چند هفته وقت دارید یک فکری برای تیرگی زانو های خود کنید. اگر می خواهید باعث سفیدی زانو خود شوید.

پیشنهاد می کنیم تا انتها با عطاری آنلاین همراه شوید. مطمئن باشید اشتباه نمی کنید و ضرری برایتان نخواهد داشت. چرا که عطاری آنلاین با روش های طبیعی و خانگی بهترین پیشنهادات را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

درمان تیرگی زانو

علت تیرگی زانو

قبل از اینکه ببینیم چگونه می توان باعث درمان تیرگی زانو شد باید بدانیم به چه علت زانو تیره می گردد. تیرگی زانو به دلیل تجمع سلولهای مرده و مقدار زیاد ملانین بر روی پوست اتفاق می افتد. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سایدگی زانو، استفاده برخی از داروهای شیمیایی، وجود کک و مک، پیری، عارضه های پوستی همچون: اگزما، پسوریازیس و … نیز می تواند باعث ایجاد تیرگی زانو گردد.

درمان تیرگی زانو

درمان تیرگی زانو با روش خانگی

جوش شیرین

جوش شیرین یک روشن کننده خانگی بوده و به عنوان یک لایه بردار برای پوست عمل می کند و سلولهای مرده پوست را از سطح پوست می زداید. با این روش هم پوست نفس می کشد و هم روشن می گردد.

آبلیمو

آب لیمو نیز همچون لایه بردار عمل نموده و پوست مرده را ازبین می برد و باعث جوان شدن و شفاف شدن پوست می شود. برای تاثیرپذیری بهتر می توانید از ترکیب آبلیمو و عسل استفاده کنید.

گیاه آلوئه ورا برای سفیدی زانو

ژل آلوئه ورا دارای آلوئین بوده و به کاهش رنگدانه در پوست کمک بسزایی می کند. اگر می خواهید یک درمان موثر برای سفیدی زانو داشته باشید پیشنهاد می کنیم از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

گیاه آلوئه ورا

روغن زیتون

روغن طبیعی زیتون

روغن زیتون خواص نرم کنندگی داشته و پوست را مرطوب نگاه می دارد. به همین دلیل از خشک شدن پوست که یکی از علل ایجاد تیرگی پوست است جلوگیری می نماید. برای تاثیر پذیری بهتر می توان روغن زیتون را با شکر که خاصیت لایه برداری دارد ترکیب نموده و بر روی پوست زانو مالید تا تاثیرش زودتر نمایان گردد.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل دارا بودن آلفا هیدروکسی اسید ها و گلیکول به بهبود و سلامت پوست کمک نموده و بافت پوست را بهبود می بخشد. همچنین به عنوان یک لایه بردار عمل نموده و باعث روشن شدن و زیبایی پوست می گردد.

روغن طبیعی چوب صندل

روغن صندل آنزیم تیروزیناز را در پوست مهار نموده و باعث روشن شدن پوست می گردد.

برای تاثیر پذیری بهتر می توانید روغن چوب صندل را با روغن نارگیل ترکیب نموده و بر روی زانوی خود بمالید و اجازه دهید یک شب بر روی پوست باقی بماند.

استفاده از خیار

خیار و درمان تیرگی زانو

خواص سفید کننده ایی که خیار دارد به سفیدی زانو کمک نموده و پوست را مرطوب می سازد. همچنین، همچون یک لایه بردار عمل نموده و سلولهای مرده پوست را ازبین می برد.

نکات مهم

به این نکات نیز بهتر است برای درمان سیاهی زانوی خود توجه نمایید:

  • بهتر است زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • برای اینکه پوست دچار خشکی نشود بهتر است از مرطوب کننده های طبیعی همچون: ژل آلوئه ورا و روغن زیتون استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از تیره شدن زانو از شلوارهای بلند و نرم استفاده کنید و از سائیدگی آن جلوگیری نمایید.
  • نوشیدن آب همچون سم زدا عمل نموده و به سلامت بدن کمک می کند و هم پوست را زیبا، مرطوب و روشن می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *