پوست و مو, روغن های طبیعی, نسخه های گیاهی

تاثیر بی نظیر روغن کرچک بر روی چروک های دور چشم

تاثیر بی نظیر روغن کرچک بر روی چروک های دور چشم
4.1/5 - (7 امتیاز)

تاثیر روغن کرچک برای چروک دور چشم؟ اکثر مردم برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و پیشانی به سمت کرم های زیبایی گران قیمت، درمان های زیبایی و جراحی روی می آورند. در صورتی که مواد طبیعی نیز می توانند برای بهبود چروک های پوستی موثر باشند و کمک کنند تا پوست دوباره خاصیت ارتجاعی و لطافت از دست رفته خود را بازیابد.

یکی از مزایای استفاده از درمان های طبیعی می تواند ارزان و بی خطر بودن این درمان ها باشد. همچنین درمان های طبیعی هیچگونه عارضه ای به همراه ندارد. یکی از این درمان ها تاثیر روغن کرچک برای چروک دور چشم است.

لایه های داخلی پوست به دلیل افزایش سن منقبض و نازک می شوند و خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهند. به مرور نیز شروع به تشکیل چین و چروک و خطوط ریز در پوست می کند.

عوامل دیگری هم بر چروک صورت موثر هستند همانند: حالت های مکرر صورت همچون: اخم کردن، لبخند زدن و یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، مصرف الکل، سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ویتامین کم نیز می تواند منجر به ایجاد چین و چروک روی: پیشانی، گردن و زیر چشم شود.

 فواید و تاثیر روغن کرچک برای چروک دور چشم

روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک گرفته می شود و دارای فواید سلامتی زیادی است. روغن کرچک غلیظ را می توان مستقیماً روی پوست صورت اعمال نمود و یا می توان آن را با روغن های حامل دیگر رقیق و برای از بین بردن چین و چروک و بهبود علائم پیری استفاده کرد.

روغن کرچک خالص

روغن گیاهی کرچک اصل را می توان برای پاکسازی پوست صورت استفاده کرد. چون پوست هر لحظه در معرض آلودگی های زیادی قرار می گیرد. همچنین، پوست انسان به طور منظم هزاران سلول مرده را از بین می برد. به خاطر همین امر است که پاکسازی و لایه برداری بخش مهمی از مراقبت از پوست به شمار می رود.

روغن کرچک موجب از بین رفتن چین و چروک های پیشانی و زیر چشم می شود و به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند.

نحوه استفاده:

روغن کرچک را می توان مستقیماً روی پوست مالیده و چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست بماند، سپس آن را به آرامی با یک توپ پنبه ای پاک کرده و با آب بشویید. برای از بین بردن بوی روغن هم می توان از گلاب استفاده کرد.

مزایا و تاثیر روغن نارگیل و روغن کرچک برای چروک دور چشم

روغن نارگیل نیز همانند روغن کرچک سرشار از مواد مغذی، مانند: ویتامین A و E است که موجب افزایش کلاژن می شود و پوست را سفت و محکم‌ می‌ سازد. اما روغن کرچک برای چین و چروک های پیشانی و زیر چشم مفید هستند. روغن نارگیل با خاصیت نرم کنندگی خود به مرطوب کردن پوست خشک و جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند.

روغن کرچک هم همانند روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. شما می توانید ۲ قطره روغن کرچک را با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید تا مخلوطی صاف تشکیل شود. این مخلوط را با انگشتان تمیز روی پیشانی و زیر چشم بمالید و بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود بعد از چند بار استفاده تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

تاثیر روغن کرچک برای چروک دور چشم

تاثیر آب لیمو و روغن کرچک

اگر از آب لیمو رقیق شده به صورت موضعی استفاده شود می تواند به سفت شدن منافذ پوست و کاهش خطوط ریز کمک کند. زیرا ویتامین C موجود در آب لیمو باعث افزایش تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و پوست را محکم تر می کند. آب لیمو، فوایدی مثل: فعالیت اسیدی، خاصیت سفید کنندگی، روشن شدن لکه های تیره، کاهش چین و چروک و پاکسازی پوست می شود.

تاثیر عسل و این روغن برای چروک دور چشم

عسل دارای خواص درمانی زیادی است. زمانی که عسل با روغن کرچک استفاده می شود، برای چین و چروک پیشانی و زیر چشم بسیار موثر عمل می کند.
همچنین استفاده موضعی از عسل می تواند پوست را جوان کند. شما می توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل خام، چند قطره آب لیمو و مقدار لازم روغن کرچک را با هم مخلوط کنید تا محلول صافی بدست آورید. صورت خود را خوب بشویید و این مخلوط را روی صورت به خصوص زیر چشم ها، پیشانی و دور گردن بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

تاثیر این روغن و زردچوبه

پودر زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی است و مزایایی مانند: حذف ناخالصی های پوست، از بین بردن رادیکال های آزاد و پوست را با مواد مغذی ضروری تغذیه می کند. از این مخلوط می توان برای ایجاد یک ماسک صورت برای چین و چروک های خود استفاده کنید.

مثلا: ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک و کمی پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آید و این ماسک را به آرامی روی صورت مالیده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. زردچوبه بخاطر خواص ضد عفونی کنندگی خود و روغن کرچک نیز برای از بین بردن چین و چروک پیشانی و زیر چشم مفید است.

تاثیر این روغن و آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص کلاژن سازی، التیام بخش و مرطوب کنندگی است. همچنین ژل آلوئه ورا نیز موجب کاهش چین و چروک صورت می شود. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به از بین بردن آلودگی ها و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

همچنین، این گیاه، دارای: ویتامین های A، B و C است که می تواند پوست را درخشان و جوان سازد. می توان پوست برگ تازه آلوئه ورا را کند و ژل داخل آن را جمع کنید و سپس این ژل باید له شود و با کمی روغن کرچک مخلوط گردد تا خمیری صاف به دست آید. سپس خمیر را به درستی روی صورت از قبل شسته شده بمالید، این مخلوط برای چین و چروک های پیشانی و زیر چشم بسیار مفید است.

تاثیر روغن کرچک و زرده تخم مرغ برای چروک دور چشم

تخم مرغ ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به تولید کلاژن و سطح آلبومین برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند. برای تهیه ماسک می توان از یک قاشق چایخوری روغن کرچک به همراه یک زرده تخم مرغ مخلوطی درست کرد و این مخلوط را روی صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب بشویید. برای از بین بردن بوی بد صورت می توانید از گلاب استفاده کنید.

تاثیر روغن کرچک و روغن زیتون خالص

روغن زیتون و روغن کرچک دارای ترکیب آبرسان بسیار قوی هستند که باید هر شب قبل از رفتن به رختخواب روی صورت مالیده شود تا پوست به طور کامل مرطوب شود. روغن زیتون را با روغن هسته انگور نیز می توان جایگزین کرد و با روغن کرچک مخلوط کرد تا بهترین نتیجه را برای چین و چروک پیشانی و زیر چشم به دست آورد.

افراد دارای پوست خشک

برای مراقبت از پوست صورت خود، می توانید از ترکیب ۶ قطره روغ۲ن کنجد و ۲ قطره روغن کرچک روی پوست استفاده کنید.

افراد دارای پوست چرب

برای مراقبت از پوست خود از ۶ قطره روغن جوجوبا با ۲ قطره روغن کرچک استفاده کنید و پوست را به خوبی مرطوب نمایید.

تاثیر روغن ویتامین E با این روغن

تحقیقات نشان داده است که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پیری پوست دارد. روغن ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و به کاهش استرس اکسیداتیو و حذف رادیکال های آزاد کمک می کند. پس استفاده موضعی از این ویتامین و مصرف مکمل های ویتامین E می تواند به طور موثری از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

برای نتیجه بهتر شما ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک کپسول روغن ویتامین E مخلوط کنید تا ماسکی صاف تشکیل شود این ماسک را باید با حرکات دایره ای روی صورت تمیز و خشک استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا به طور طبیعی خشک شود.

تاثیر سیب زمینی و این روغن

مخلوط سیب زمینی و روغن کرچک برای برطرف کردن چین و چروک پیشانی و زیر چشم موثر است. سیب زمینی فقط برای تهیه غذاهای خوشمزه استفاده نمی شود، بلکه فواید زیبایی نیز دارد. این سبزی سرشار از ترکیبات ضروری است که برای جوان نگه داشتن پوست مورد نیاز است.

سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی داشته و نشاسته موجود در سیب زمینی می تواند به روشن شدن جای زخم کمک کند، سیب زمینی را باید له یا مخلوط کرد تا آب آن به دست آید. ۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و به درستی روی صورت، پیشانی و اطراف گردن بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، تا به طور طبیعی خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید.

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK551626/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *