درمان مشکلات استخوان, درمان و رفع درد مفاصل, مفصلی و عضلانی

درمان زانو درد | ۸ درمان خانگی طبیعی برای درد زانو

گیاه دارویی برای نفخ
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه ۸ درمان خانگی برای زانو درد را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بید” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کنجد” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اگر دچار درد خفیف تا متوسط ​​زانو هستید در اغلب مواقع می توانید آن را در خانه درمان کنید، حتی اگر به دلیل پیچ خوردگی یا آرتروز باشد نیز روش های مختلفی برای کنترل آن وجود دارد. درد ناشی از التهاب، آرتروز یا آسیب دیدگی جزئی اغلب بدون کمک پزشک برطرف می شود. درمان های خانگی زانو درد می توانند سطح درد شما را بهبود بخشیده و به شما در مدیریت علائم کمک کنند. اما اگر درد متوسط ​​تا شدید است یا علائم ادامه دارد و یا بدتر می شود ممکن است لازم باشد برای ارزیابی کامل به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر پای خود را پیچانده یا زمین خورده اید یا روی زانوی خود فشار آورده اید و یا پایتان رگ به رگ شده است می توانید از موارد زیر برای درمان و تسکین درد استفاده کنید.

درمان خانگی زانو درد

درمان زانو درد

کمپرس سرد

یک کمپرس سرد یا  یک کیسه یخ  روی زانو بگذارید. اگر یخ ندارید از سبزیجات منجمد مانند: نخود فرنگی نیز می توانید استفاده کنید. برای جلوگیری از تورم زانوی خود را با یک باند فشاری ببندید اما نه خیلی محکم که مانع از گردش خون شود.

نکته: اگر در حال استراحت هستید بهتر است پای خود را بالا نگاه دارید.

عصاره زنجبیل برای درد زانو

زنجبیل به اشکال مختلف در دسترس است، از جمله: مکمل زنجبیل، چای زنجبیل، ریشه زنجبیل وادویه آسیاب شده زنجبیل برای افزودن طعم به غذاها

در یک مطالعه ایی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد دریافتند که این گیاه تند به کاهش درد زانو و آرتروز کمک می کند.

تای چی

تای چی یک فرم باستانی چینی از ورزش ذهن و بدن است که تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. در یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۰۹ محققان دریافتند که تمرین تای چی به ویژه برای افراد مبتلا به آرتروز بسیار مفید است. تای چی می تواند به کاهش درد و افزایش دامنه حرکت کمک کند. همچنین شامل تنفس عمیق و آرامش است. این جنبه ها همچنین ممکن است به کاهش استرس کمک کرده و به شما در مدیریت درد مزمن کمک کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید عرق شش گیاه ترکیبی درد مفاصل از عطاری انلاین[/info_box]

پماد گیاهی

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد محققان اثرات تسکین دهنده درد یک ماده نمکی ساخته شده از: دارچین، زنجبیل، بنه و روغن کنجد دریافتند که این نمک به همان اندازه کرمهای آرتروز بدون نسخه حاوی سالیسیلات به عنوان یک درمان موضعی برای تسکین درد موثر است. برخی از افراد این نوع درمان ها را موثر می دانند اما شواهد کافی برای اثبات تأثیر هر گونه درمان گیاهی بر درد زانو وجود ندارد. بهتر است قبل از استفاده از روش های درمانی جایگزین، با پزشک یا داروساز مشورت کنید

ورزش کردن از درمان های خانگی زانو درد

ورزش روزانه می تواند به شما در تقویت ماهیچه ها و حفظ تحرک کمک نماید. این یک ابزار ضروری برای درمان و سایر دلایل درد زانو است. استراحت دادن به پا یا محدود کردن حرکت ممکن است به شما کمک کند تا از درد جلوگیری کنید اما همچنین می تواند مفصل را سفت کرده و بهبودی آهسته را ایجاد کند. ورزش کافی ممکن است سرعت آسیب به مفصل را تسریع نماید. متخصصان دریافته اند که تمرین با یک شخص دیگر می تواند بسیار مفید باشد. این فرد می تواند یک مربی شخصی یا یک دوست باشد. کارشناسان همچنین به افراد توصیه می کنند فعالیتی را که از آن لذت می برند را انجام دهند.

شما می توانید فعالیت هایی مانند: دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا یا ورزش در آب، تای چی یا یوگا را انجام دهید. وقتی پس از آسیب دیدگی به فعالیت خود بازگشتید ممکن است لازم باشد گزینه ملایم تری نسبت به آنچه معمولاً استفاده می کنید انتخاب کنید. از دکتر خود یا یک فیزیوتراپیست بخواهید تا به شما کمک کند برنامه ای مناسب برای شما طراحی کند و با تغییر علائم آن سازگار شوید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع گیاهان دارویی و ادویه جات از عطاری انلاین! با کیفیت ترین ها را با ما تجربه کنید.[/info_box]

مدیریت وزن

اضافه وزن و چاقی می تواند فشار بیشتری به مفاصل زانوی شما وارد کند. طبق آمار بنیاد آرتروز، ۱۰ کیلو وزن اضافی می تواند بین ۱۵ تا ۵۰ کیلو فشار به یک مفصل وارد کند. اگر یک مشکل سلامتی طولانی مدت باعث درد زانو شود مدیریت وزن ممکن است با کاهش فشار روی علائم به شما کمک کند. پزشک می تواند در تعیین وزن معین به شما کمک کند و برنامه ای برای کمک به شما در رسیدن به هدفتان تنظیم کند. این احتمالاً شامل تغییرات رژیم غذایی و ورزش خواهد بود.

گرما و سرما درمانی

یک پد گرم کننده می تواند در هنگام استراحت زانوی شما و کاهش درد کمک کند. هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

قبل از استفاده بررسی کنید که پد حرارتی خیلی گرم نباشد. اگر در حین درد مفصل شما گرم است از گرما درمانی استفاده نکنید. دوش آب گرم یا حمام صبح ممکن است باعث سفت شدن مفاصل شود. پارافین و پمادهای حاوی کپسایسین از دیگر روشهای اعمال گرما و سرما است.

پوست بید

بعضی اوقات افراد از پوست بید به عنوان یک درمان خانگی زانو درد برای دردهای مفصلی استفاده می کنند زیرا ممکن است به تسکین درد و التهاب کمک نماید. با این حال  منابع و شواهد سازگار کافی برای اثبات کارکرد آن پیدا نشده است. برخی از موارد ایمنی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

نکته: قبل از اینکه پوست بید را امتحان کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

سایر روش های درمانی که افراد گاهی اوقات به عنوان درمان از آن استفاده می کنند شامل: مکمل های گلوکوزامین، مکمل های سولفات کندرویتین، هیدروکسی کلروکین، تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست و کفش و کفی مناسب.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع روغن طبیعی در مجموعه دکتر اویل امکان پذیر است. بیش از ۵۰۰ نوع روغن درمانی و با کیفیت [/info_box]

با این حال دستورالعمل های فعلی به افراد توصیه می کنند که از این روش های درمانی استفاده نکنند. این بدان معناست که شما نمی توانید از آنچه حاوی یک محصول است یا از تأثیر آن مطمئن باشید .قبل از انجام هرگونه درمان مکمل با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است یا خیر. شما می توانید بسیاری از دلایل درد زانو را در خانه درمان کنید اما برخی از آنها نیاز به مراقبت پزشکی دارند. پزشک معاینه بدنی انجام می دهد. آنها ممکن است برخی آزمایشات مانند آزمایش خون یا اشعه ایکس را انجام دهند. اگر مشکلی دارید که به کمک پزشکی نیاز دارد هرچه زودتر ارزیابی و درمان را شروع کنید.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید.

  • درد و تورم شدید
  • تغییر شکل یا کبودی شدید
  • علائم در سایر قسمت های بدن
  • علائمی که بیش از چند روز ادامه دارد یا به جای بهتر شدن بدتر می شوند.
  • عفونت و تب می تواند بهبودی را پیچیده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *