پوست, روغن طبیعی

روغن گل سرخ برای صورت | چگونه برای صورت از روغن گل سرخ استفاده کنیم؟

روغن گل سرخ برای صورت
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه طرز استفاده از روغن طبیعی گل سرخ برای صورت را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

روغن گل رز از گلبرگ های گل رز بدست می آید. این روغن به دلیل فواید زیادی که دارد از قدیم الایام به عنوان دارویی درمانی مورد استفاده قرار می گرفت. ویتامین های بسیار زیادی که سرشار از مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری است در آن وجود دارد و دارای فنل هایی است که خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی فراوانی دارد.

این روغن به عنوان یک روغن حامل شناحته می شود و بهتر است با یکی از روغن های ضروری ترکیب و پس از آن بر روی پوست اعمال شود.

خواص روغن گل سرخ برای صورت

روغن گل سرخ برای صورت

۱- آبرسانی

برای داشتن پوستی نرم و لطیف می توان از روغن گل سرخ استفاده کرد. چون با افزایش سن یا آب و هوای خشک پوست به کمبود هیدراتاسیون دچار می شود و پوست مشکل پیدا می کند. روغن گل سرخ مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری مانند: اسید لینولئیک و لینولنیک در خود دارد که باعث محکم نگه داشتن دیواره سلولی پوست می شود. این اسیدها آب رسانی به پوست های خشک را به راحتی انجام داده و از خارش پوستی جلوگیری می نماید.

۲- مرطوب کنندگی

خواص مرطوب کننده ای که در روغن گل سرخ وجود دارد برای خفظ رطوبت طبیعی پوست صورت و جذب هر گونه چربی به پوست کمک می نماید. با مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ بر روی پودر گل سرخ متوجه شده اند که گل سرخ خاصیت ضد پیری دارد و می تواند پوست صورت را مرطوب نگاه دارد.

۳- روشن کننده پوست و لایه برداری از خواص روغن گل سرخ برای صورت

روغن گل سرخ به صورت لایه برداری می تواند پوست های تیره را روشن نماید و پوستی درخشان به شما هدیه دهد. چون سرشار از ویتامین A و C می باشد که اولی باعث تشویق گردش سلولی پوست می شود و دومی به باز سازی سلولی کمک می نماید و باعث درخشندگی کلی پوست می شود.

 

آکنه و روغن گل رز | چگونه می توان از روغن گل رز برای درمان آکنه و لک ها استفاده کرد؟

۴- کلاژن سازی

بلوک های ساختمانی پوست را کلاژن گویند که باعث استحکام پوست می شود. با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کم می شود. به دلیل ویتامین A و C که در روغن گل سرخ به وفور یافت می شود. برای تولید کلاژن بسیار ضروری هستند و از آنزیمی که باعث تجزیه کلاژن در بدن می شود جلوگیری می نماید.

۵- کاهش التهاب

با پلی فنول و آنتوسیانین موجود در روغن گل سرخ التهاب کاهش پیدا می کند. با وجود ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در این روغن ضد التهابی قوی است. این روغن با فواید و ویتامین هایی که دارد تحریکات پوستی را که از: آکنه روزاسه، پسوریازیس، اگزما و درماتیت می باشد را آرام می کند.

۶- ضد آفتاب: روغن گل سرخ برای صورت

آسیب هایی که از نور خورشید بر پوست ایجاد می شود می تواند خیلی زود انسان را به پیری برساند. چرا که کسانی در معرض اشعه ماورای بنفش قرارمی گیرند در تولید کلاژن دچار مشکل خواهد شد.

به دلیل آنتی اکسیدان هایی مانند: ویتامین های A ، C و C که در روغن گل سرخ وجود دارد با آسیب های که از نور خورشید ایجاد می شود مبارزه می نمایند و از پیری نور جلوگیری می کنند.

اثرات منفی را که از ماورای بنفش ایجاد می شود را نیز کاهش می دهد. فقط بهتر است قبل از استفاده با پزشکی که در این حیطه فعالیت می کنند صحبت نمایید.

۷- کاهش هایپرپیگمانتاسیون

ملانین اضافه وقتی در پوست صورت ایجاد لک هایی می کند که هایپرپیگانتاسیون نام دارد. این بیماری از عواملی زیادی مانند: در معرض نور خورشید قرار گرفتن، تغییرات هورمونی مثل: بارداری یا یائسگی، برخی داروها مانند: قرص ضد بارداری و داروهای شیمی درمانی ناشی می شود.

به دلیل ویتامین A که از ترکیب تغذیه ای مانند: رتینوئیدها تشکیل شده که این رتینوئید ها که هایپرپیگمانتاسیون را می تواند کاهش دهد و از پیری جلوگیری نماید. همچنین لیکوپن و بتاکاروتن که در گل سرخ موجود است روشن کننده گی پوست صورت را ایجاد می کنند.

خواص روغن گل رز | خواص و عوارض روغن گل رز را بشناسیم.

روغن گل سرخ برای صورت

۸- بهبود جای زخم ها و خطوط ریز در پوست از خواص روغن گل سرخ

اسیدهای چرب و آنتی اکسیدانی که در روغن گل رز موجود است بافت و سلول های پوستی را بازسازی می کند و از این روغن از دیر باز برای درمان زخم و کاهش زخم های خطوط ریز بسیار استفاده می شد.

در سال ۲۰۱۴ با تحقیقی که صورت گرفت پودر گل سرخ خطوط ریز دور چشم که پای کلاغی مشهور است را پس از ۸ هفته کاهش داد. همچنین زخم ها بعد از عمل جراحی به این گونه که روزی ۲ بار در روز به صورت موضعی استفاده شود بعد از ۱۲ هفته هم از لحاظ رنگ و هم التهاب کاهش پیدا می کند.

۹- تقویت ایمنی

با وجود آنتی اکسیدان ها و اسید های غیر اشباع مثل: اسید لینولئیک سرشاری که در روغن گل سرخ موجود است برای پیشگیری از تجزیه شدن غشای سلولی در پوست صورت بسیار مناسب می باشد و از نفوذ باکتری به پوست جلوگیری می کند و از عفونت پیشگیری می نماید.

طریقه مصرف از روغن گل سرخ

این روغن بسیار خشک می باشد و خیلی راحت جذب پوست می شود و برای هر پوستی مناسب می باشد. ولی برای اولین بار استفاده باید یک بار آزمایش شود تا حساسیتی از آن نداشته باشید برای این کار کمی از روغن گل رز را روی ساعد یا مچ دست امتحان کنید و آن قسمت را با گاز استریل بپوشانید. بعد از ۲۴ ساعت اگر علایم تحریکی ایجاد نشد و روی پوست خارش یا التهابی بوجود نیامد از آن استفاده نمایید. اما اگر علایم خارش یا سوزش ادامه دار شد به پزشک مراجعه کنید.

بعد از تست کردن روغن گل سرخ روزی ۲ بار در روز آن را روی پوست صورت خود بمالید این روغن را به تنهایی، با روغن حامل رقیق نمایید یا اینکه با مرطوب کننده مخلوط کرده و مصرف کنید.

روغن گل سرخ زود فاسد می شود پس به خاطر اینکه مدت زیادی ماندگاری داشته باشد در جای خنک و تاریک قرار گیرد و در یخچال نیز می توان نگهداری نمود. روغن گل سرخ با آنکه خیلی گران می باشد ولی برای داشتن نتایج عالی توصیه می شود از آن استفاده نمایید.

غذاهای کلاژن ساز | کدام ماده غذایی در بدن شما به تولید کلاژن کمک می کند؟

عوارض و خطرات

  • روغن گل سرخ بی خطر می باشد ولی امکان دارد آلرژی ایجاد نماید. پس قبل مصرف آزمایش شود.
  • پوست قرمز، خارش دار، خراش گلو آبریزش، حالت تحوع و استفراق به پزشک مراجعه شود.
  • اگر فوریت های پزشکی مانند: مشکل تنفسی، خس خس سینه، دهان و گلو یا تورم در آنها، ضریان قلب سریع و دل درد خود را به پزشک برسانید.

در آخر

روغن گل سرخ یک داروی درمانی و زیبایی برای پوست صورت مشهور است چون آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری در خود دارد و برای تغذیه پوست مناسب می باشند. از پیری زودرس، بهبود زخم و از بین بردن جای زخم روی پوست مفید است و مصرف روغن گل سرخ برای هر پوستی بی خطر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *