درمان, درمان دندان, دهان و دندان, گیاهان دارویی

درمان خانگی دندان درد | ۱۲ درمان طبیعی برای دندان درد که بسیار موثر هستند.

بذر مرزنجوش
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی برای دندان درد را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن میخک” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

شاید اولین چیزی که بعد از درد دندان به ذهن فرد می رسد این است که راه حلی برای تسکین درد پیدا کند. دندان درد واقعا آزاردهنده می باشد و حتی می تواند کل شبانه روز شما را خراب کند. قطعا بعد از ابتلا به درد دندان بهترین راه مراجعه به یک دندانپزشک می باشد. ولی تا رسیدن به یک دندانپزشک شما می توانید با استفاده از چند روش ساده خانگی دندان درد را تسکین دهید. ما در این مقاله چند روش خانگی برای تسکین درد دندان برای شما بیان کرده ایم. پس با ما تا پایان همراه باشید.

درمان خانگی برای دندان درد

درمان خانگی دندان درد

پوسیدگی دندان، تحریک لثه از غذا، شکستگی دندان، حرکات تکراری مانند: جویدن، برداشتن دندان یا آبسه دندان باعث ایجاد دندان درد می شود. اگرچه اینها همه احتمالات هستند اما شایع ترین دلیلی که افراد دندان درد را تجربه می کنند تحریک عصب در ریشه دندان است.

بسیاری از درمان‌های زیر با آرام کردن التهاب در دهان، کشتن باکتری‌های مضر یا عمل کردن به عنوان یک عامل بی‌حس کننده برای مشکلات جزئی عمل می‌کنند. بسیاری از این نوع دندان دردها با: نخ دندان کشیدن منظم و مسواک زدن قابل پیشگیری هستند. پوسیدگی دندان می تواند به عصب تبدیل شود و حساسیت به گرما و سرما ایجاد کند. در صورت عدم مراقبت می تواند به درد یا احساس ضربان تبدیل شود. اگر دندان درد شدیدی را تجربه می کنید به درمان فوری نیاز دارد و حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

حتما باید توجه داشته باشید اگر باردار هستید، در دوران شیردهی هستید یا شرایط پزشکی دارید که ممکن است مانع استفاده از درمان‌هایی شود که از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

یخ

قرار دادن یخ در ناحیه دردناک دندان می تواند به کاهش درد کمک کند و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. مقداری یخ را در یک حوله بپیچید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و هر بار ۱۵ دقیقه در محل نگه دارید.

همچنین سعی کنید هر بار چند ثانیه آب یخ را در دهان خود نگه دارید ولی یخ را گاز نگیرید زیرا ممکن است دندان های شما را بشکند.

سر خود را بالا بیاورید.

ممکن است هنگام دندان درد خوابیدن مشکل باشد، اما دراز کشیدن می تواند درد شما را تشدید کند. زیرا فشار خون به سر زمانی که در وضعیت صاف قرار می گیرد افزایش می یابد. هنگام خواب سعی کنید سر خود را با بالش بالا نگه دارید یا در صورت امکان روی صندلی بخوابید.

داروهای بدون نسخه از درمان های خانگی برای دندان درد

داروهایی مانند: آسپرین و ایبوپروفن التهاب را هدف قرار می دهند و در نتیجه می توانند تا حدودی درد شما را تسکین دهند. ژل های خاصی را نیز می توان مستقیماً روی دندان و لثه ها اعمال کرد تا درد شما کاهش یابد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آبسه دندان | چگونه آبسه دندان را درمان می کنید؟[/info_box]

غرغره آب نمک

شستن دهان با آب نمک می تواند ۲ هدف داشته باشد اولا، عمل شستشو می تواند به خارج کردن مواد گیر کرده بین دندان ها کمک کند و دوما، از آنجایی که نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی است می تواند با کاهش التهاب به مقابله با هرگونه عفونت کمک کند. یک دوم قاشق چایخوری نمک را با آب گرم مخلوط کرده و مانند دهانشویه غرغره کنید.

شستشو با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن همچنین برای مقابله با التهاب و باکتری مفید است و هنگام استفاده از شستشوی پراکسید هیدروژن، ۱ قسمت ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با ۲ قسمت آب مخلوط کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید و مراقب باشید آن را قورت ندهید.

چای کیسه ای

می توانید یک چای کیسه ای سرد یا گرم را روی دندان خود بمالید. اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید مطمئن شوید که خنک شده باشد و داغ نباشد.به عبارتی ولرم باشد ولی اگر دوست دارید سرد استفاده کنید می توانید یک چای کیسه ای استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس آن را روی دندان خود بمالید. البته چای نعناع فلفلی به دلیل خاصیت مبارزه با باکتری ها ممکن است برای دندان درد مفید باشد.

سیر از درمان های خانگی برای دندان درد

سیر علاوه بر مبارزه با باکتری ها به عنوان مسکن نیز می باشد و می توانید از سیر له شده خمیر درست کنید و آن را روی دندان خود بمالید. شما همچنین می توانید یک تکه حبه سیر تازه را بجوید یا یک گلوله پنبه را در روغن سیر آغشته کنید و روی دندان خود قرار دهید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان درد دندان با سیر | آیا سیر می تواند دندان درد را درمان کند؟[/info_box]

عصاره وانیل

یکی دیگر از ضد التهاب های طبیعی وانیل می باشد که می تواند به کاهش درد ناشی از دندان درد کمک کند. سعی کنید مقدار کمی از آن را روی انگشت خود یا یک پنبه قرار دهید و چند بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

میخک

راه های مختلفی برای استفاده از این ادویه برای درمان دندان درد وجود دارد و از آنجایی که میخک یک ضد عفونی کننده است، برای کاهش التهاب و درد مفید می باشد. می توانید روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را روی ناحیه دردناک بمالید یا یک قطره از روغن را مستقیماً روی دندان خود قرار دهید و همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را در یک لیوان آب بریزید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

برگ گواوا

برگ های گواوا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی هستند که می توانند به تسکین دندان درد شما کمک کنند. می توانید از برگ ها برای تهیه چای استفاده کنید یا اجازه دهید خنک شود و به عنوان شستشو استفاده کنید یا به سادگی برگ ها را بجوید تا کمی تسکین پیدا کنید.

علف گندم

فواید بسیاری از سبزه گندم وجود دارد که آن را به وسیله ای مفید برای درمان دندان درد شما تبدیل می کند. مانند بسیاری از روش های دیگر ذکر شده برای مقابله با عفونت های ناشی از باکتری ها عالی است. بنابراین به سادگی مقداری آب سبزه گندم بگیرید و آن را چند بار در روز در دهان خود بشویید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان درد دندان | ۱۰ داروی خانگی و طبیعی برای درد دندان[/info_box]

آویشن

روغن آویشن را می توان به عنوان شوینده استفاده کرد یا مستقیماً روی دندان خود استفاده کرد. برای شستشو کافیست یک قطره روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. همچنین می توانید برای مالیدن روی دندان مقداری روغن را با آب رقیق کنید و یا چند قطره آن را روی یک گلوله پنبه بریزید و روی دندان خود بگذارید.

کلام آخر

در حالی که این درمان ها می توانند تسکین موقتی ایجاد کنند اما توجه داشته باشید نباید آنها را جایگزین مراقبت های دندانپزشکی حرفه ای در نظر بگیرید. اگر با درد دهان ناشی از دندان یا بیماری دیگری مواجه هستید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *