تناسب اندام, خواص گیاهان دارویی, رژیم غذایی, گیاهان دارویی, لاغری

دمنوش خانگی برای لاغری | چگونه با دمنوش خانگی می توان وزن را کم نمود؟

علایم یبوست
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه دمنوش خانگی برای کاهش وزن و لاغری را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه مریم گلی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%85-%da%af%d9%84%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه قاصدک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%82%d8%a7%d8%b5%d8%af%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در حال حاضر بیشتر مردم دچار اضافه وزن می شوند چون سبک زندگی ها عوض شده و تغییراتی در زندگی روزمره ایجاد شده که باعث چاقی و اضافه وزن در بدن می شود. این تغییرات عبارتند از: خوب استراحت نکردن، به طور منظم ورزش نکردن، استرس های بی مورد و خوردن غذاهای پر چرب.

چاقی بیش از اندازه امکان دارد که برای بدن یا استخوان ها خطرناک باشد و سلامتی فرد را به خطر بی اندازد.
چاقی باعث می شود که در هورمون های بدن اختلال ایجاد شود و منجر به التهاب و تورم در بدن شود.

چاقی چگونه ایجاد می گردد؟

چاقی عموما بر اثر خوردن غذای زیاد و کم تحرکی به وجود می آید. اگر مقدار زیادی از غذاهای پر چرب را با شیرینی مصرف نمایید ولی هیچ تحرک و ورزشی انجام ندهید این انرژی نمی سوزد و به صورت چربی به بدن اضافه شده و چاقی را شامل می شود.

کسانی که به این طریق به چاقی رسیده اند علایم زیادی از جمله: بدن درد، فشار خون بالا، تنگی نفس، اسیدیته مکرر، افسردگی و … را در خود مشاهده می کنند. اگر نتوانید این چاقی را درمان نمایید بیماری هایی مانند: کاهش میل جنسی، انزوای اجتماعی، بهره وری در کار کاهش پیدا می کند. همچنین بیماری قلبی و مغزی، انواع سرطان ها و استوآرتریت و دیابت نوع ۲ ممکن است از این طریق در فرد ظهور کند.

چاقی نوعی مشکل است که هم سلامتی و هم در روابط انسان ها تآثیر گذار است. برای آنکه چاقی را از خود دور نمایید بهتر است وزن خود را در حالت نرمال قرار دهید. برای این کار بهتر است مواد طبیعی و سالمی را برای آشپزی در نظر بگیرید تا وزن شما کاهش یابد. کسانی که BMI بالا دارند نشان دهنده چاق بودن آنها است.
استاندارد این کار این است که اگر کمتر از ۱۸٫۵ باشد نشانه وزن کم می باشد. اگر بین ۵٫۱۸ تا ۲۴٫۹ باشد وزن مناسبی است و در آخر اگر ۲۹٫۹ تا ۲۵ باشد نشانه کمی اضافه وزن می باشد. بالاتر از ۳۰ نیز چاقی را شامل می شود.

دمنوش خانگی برای لاغری

انواع دمنوش های خانگی و روش های طبیعی برای لاغری

گیاهانی در طبیعت وجود دارند که به کاهش وزن کمک می کنند. شما می توانید در کنار رژیم غذایی خود از این درمان های خانگی نیز برای کاهش وزن خود استفاده نمایید.

عسل و لیمو

در صبح اگر مقداری عسل را در آب گرم مخلوط نمایید و مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید نوشیدنی خوبی برای بدن تهیه کرده اید. این نوشیدنی متابولیسم بدن و سوزاندن چربی شکم را به همراه دارد و برای کاهش وزن مناسب است.

عسل طبیعی چون چربی و کلسترول ندارد پس سدیمی هم در خود ندارد در لیمو هم که کالری کمی وجود دارد و باعث سیری در فرد می شود اگر این دو با هم ترکیب شوند باعث درمان هضم غذا، برای سوخت و ساز و سوختن چربی در بدن می شود. اگر مصرف این نوشیدنی قبل غذا انجام شود برای: یبوست، بهبود یافتن هضم غذا و دفع سم های بدن و داشتن پوستی سالم بسیار مفید خواهد بود.

طریقه مصرف

نصف لیمو را در آب گرم اضافه کرده و ۲ قاشق چای خوری عسل را در آن مخلوط نموده و در روز ۲ فنجان از این ترکیب را میل کنید تا بهبود یابید.

چای سبز

چای سبز مقدار زیادی کافئین در خود دارد و باعث تحریک و سوزاندن چربی در بدن می شود. همچنین به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

ماده ای به نام تیانین که اسید آمینه است در چای سبز وجود دارد که برای آرامش ذهنی بسیار مفید می باشد و باعث کاهش استرس می شود.

استرس باعث افزایش وزن می شود چون کورتیزول ترشح می نماید و اگر کورتیزول بالا باشد وزن را زیاد می کند. چای سبز نوشیدنی خوبی برای کاهش استرس است و وزن را کاهش می دهد.

طریقه مصرف

چای سبز را در ۱ فنجان آب به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و سپس صاف نموده با ۱ قاشق عسل، ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید تا نتیجه خوبی به دست آورید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید چای سبز مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

چای اولانگ از دمنوش های خانگی برای لاغری

چای اولانگ یک نوشیدنی چینی که به متابولیسم چربی کمک می کند و از زیاد شدن چربی بدن جلوگیری می کند چون آنتی اکسیدان فراوانی دارد و باعث کاهش وزن می شود.

طریقه مصرف

چای اولانگ را در یک فنجان آبی که در حال جوش است ریخته و ۷ تا ۸ دقیقه دم کنید و بعد خنک شدن با عسل مخلوط نموده روزی ۲ بار میل نمایید.

چای زنجبیل

چای زنجبیل برای کاهش گرسنگی گزینه خوبی است و به فرد احساس سیری را القا می دهد. یک رژیم غدایی بسیار مناسب برای کاهش وزن است. همچنین برای گرما زایی و سوزاندن چربی مفید می باشد، چون این چای سرشار از خواص ضد التهابی و ضد فشار خون می باشد.

طریقه مصرف

زنجبیل رنده شده را به اندازه ۱ قاشق در ۱ فنجان آب جوشانده بریزید. مقداری عسل به آن اضافه و مخلوط نمایید. روزی ۲ بار میل کنید تا وزن شما کاهش یابد.

چای دارچین

از چای دارچینی نیز می توان برای درمان اضافه وزن کمک گرفت.

طریقه مصرف

۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را در ۱ لیوان آب جوش ریخته و به صورت گرم میل کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید دارچین کاسیا مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

قاصدک و نعنا فلفلی

برای سم زدایی و حفاظت از کبد مفید می باشد. به متابولیک بدن کمک می کند که بتواند وزن بدن را کم کند. این گیاه برای جذب چربی و تولید صفرا در کبد موثر می باشد. دمنوش مناسبی از این گیاه تولید می شود که بسیار مغذی می باشد و در رژیم غذایی گنجانده می شود تا کاهش وزن صورت گیرد.

طریقه مصرف

قاصدک و نعناع را در آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بپوشانید تا دم بکشد. بعد لیمو را به آن اضافه نمایید روزی ۲ فنجان از این دمنوش را میل کنید تا وزن نرمال گردد.

مریم گلی از دمنوش های خانگی برای لاغری

مریم گلی اثر آرام بخشی دارد، استرس را از فرد دور می کند و یک دمنوش مسکن نیز به شمار می رود.

طریقه مصرف

دمنوش مریم گلی به این صورت است که: آب را بجوشانید مریم گلی را در آن ریخته و هر روز میل کنید تا اضافه وزن از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *