خواص گیاهان دارویی, درمان, دمنوش و چای, سلامت, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی

خواص درمانی چای سبز | مزیت استفاده ازچ چای سبز

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی و دارویی چای سبز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فواید سلامتی بسیاری دارند و به عنوان یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی کره زمین شناخته می شود. بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، محافظت در برابر سرطان و کاهش خطر بیماری قلبی از جمله فوائد اصلی استفاده از چای سبز می باشد. البته مزایای سلامتی بالقوه بیشتری نیز وجود دارد که ما در این مطلب ۱۰ خواص درمانی چای سبز برای سلامتی را برای شما بیان کرده ایم.

خواص درمانی چای سبز

خواص درمانی چای سبز

  1. حاوی ترکیبات زیست فعال سالم است.

چای سبز فقط یک نوشیدنی ساده نیست. بلکه گیاه چای سبز حاوی طیف وسیعی از ترکیبات سالم است که آن را به یک نوشیدنی عالی تبدیل می کند. چای سبز سرشار از پلی فنول ها است که باعث کاهش التهاب و به مبارزه با سرطان کمک می کند.

چای سبز حاوی کاتچینی به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات است. کاتچین ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کنند و فواید دیگری را ارائه می دهند. این مواد می توانند تشکیل رادیکال های آزاد را در بدن کاهش دهند و از سلول ها و مولکول ها در برابر آسیب محافظت کنند. رادیکال های آزاد در پیری و بسیاری از انواع بیماری ها نقش دارند. چای سبز همچنین دارای مقادیر کمی از مواد معدنی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

  1. ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از چای سبز تقویت عملکرد مغز می باشد. چای سبز دارای ماده اصلی فعال به نام کافئین است که یک محرک شناخته شده است. چای سبز به اندازه قهوه حاوی کافئین نیست اما به اندازه کافی برای ایجاد پاسخ بدون ایجاد اثرات تحریک آمیز دارای کافئین می باشد.

کافئین با مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی به نام آدنوزین بر مغز تأثیر می گذارد. به این ترتیب، شلیک نورون ها و غلظت انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد. کافئین می تواند جنبه های مختلف عملکرد مغز، از جمله خلق و خو، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه را بهبود بخشد.

کافئین تنها ترکیب تقویت کننده مغز در چای سبز نیست زیرا چای سبز حاوی اسید آمینه است که می تواند از سد خونی مغزی عبور کند. همچنین دوپامین و تولید امواج آلفا را در مغز افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که کافئین و ال تیانین می توانند اثرات هم افزایی داشته باشند. این بدان معنی است که ترکیب این دو می تواند اثرات بسیار قدرتمندی در بهبود عملکرد مغز داشته باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]سلامتی با گیاهان | ۱۰ گیاه و ادویه خوشمزه با فواید قدرتمند سلامتی[/info_box]

  1. افزایش چربی سوزی از خواص درمانی چای سبز

اگر به لیست مواد تشکیل دهنده هر مکمل چربی سوزی نگاه کنید، به احتمال زیاد چای سبز در آن وجود خواهد داشت. چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش داده و سرعت متابولیسم را افزایش دهد. مصرف عصاره چای سبز باعث افزایش ۴ درصدی سوختن کالری می شود. کافئین موجود در چای سبز همچنین ممکن است با بسیج اسیدهای چرب از بافت چربی و در دسترس قرار دادن آنها برای استفاده به عنوان انرژی عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد. همچنین جالب است بدانید کافئین ممکن است عملکرد فیزیکی را تقریباً ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

  1. آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهند.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است و به دلیل رشد کنترل نشده سلول ها ایجاد می شود. آسیب اکسیداتیو می تواند منجر به التهاب مزمن شود که منجر به بیماری های مزمن از جمله سرطان شود. چای سبز منبع عالی آنتی اکسیدان های قوی است و آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند.

  • سرطان پستان

زنانی که بیشتر چای سبز می‌نوشند تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه که یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان می باشد قرار می گیرند.

  • سرطان پروستات

مردانی که چای سبز می نوشند خطر کمتری برای سرطان پیشرفته پروستات دارند.

  • سرطان روده بزرگ

کسانی که چای سبز می نوشند حدود ۴ ۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. تحقیقات و مطالعات زیادی برای تاثیر گذاری چای سبز بر سرطان ها نیاز است.

  1. ممکن است از مغز در برابر پیری محافظت کند.

چای سبز نه تنها می تواند عملکرد مغز را در کوتاه مدت بهبود بخشد، بلکه ممکن است با افزایش سن از مغز شما نیز محافظت کند. بیماری آلزایمر یک بیماری شایع عصبی و شایع ترین علت زوال عقل در افراد مسن است. بیماری پارکینسون یکی دیگر از بیماری‌های رایج تخریب‌ کننده عصبی است و شامل مرگ نورون‌های تولید کننده دوپامین در مغز می‌شود. ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند اثرات محافظتی مختلفی بر روی سلول‌های عصبی داشته باشد که احتمالاً خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص چای سیلان | تغذیه، فواید و مضرات بالقوه چای سیلان[/info_box]

  1. کاهش بوی بد دهان از خواص درمانی چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز نیز برای سلامت دهان و دندان مفید است. کاتچین ها می توانند رشد باکتری ها را سرکوب کنند و به طور بالقوه خطر عفونت را کاهش دهند. استرپتوکوک موتانس یک باکتری رایج در دهان است که باعث تشکیل پلاک می شود و عامل اصلی ایجاد حفره و پوسیدگی دندان است. کاتچین‌های موجود در چای سبز می‌توانند از رشد باکتری‌های دهان جلوگیری کنند.

  1. ممکن است به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند.

دیابت نوع ۲ در چندین دهه اخیر در حال افزایش می باشد و این بیماری افراد زیادی را درگیر خود کرده است. دیابت شامل افزایش سطح قند خون است که ممکن است به دلیل مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین ایجاد شود.

چای سبز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد. کسانی که بیشتر چای سبز می‌نوشیدند تقریباً ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

  1. ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

یکی از اصلی ترین علت های مرگ و میر در دنیا بیماری های قلبی عروقی از جمله بیماری قلبی و سکته مغزی می باشد. چای سبز ممکن است برخی از عوامل خطر اصلی این بیماری‌ها را بهبود بخشد، که شامل بهبود کلسترول تام و کلسترول بد می‌شود. چای سبز همچنین ظرفیت آنتی اکسیدانی خون را افزایش می دهد که از ذرات کلسترول بد در برابر اکسیداسیون محافظت می کند که باعث بیماری قلبی می شود. مصرف چای سبز باعث می شود تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی قرار بگیرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان میگرن | درمان میگرن با گیاهان داروی[/info_box]

  1. کمک به کاهش وزن از خواص درمانی چای سبز

با توجه به اینکه چای سبز می تواند در کوتاه مدت میزان متابولیسم را افزایش دهد منطقی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. چای سبز ممکن است به کاهش چربی بدن به خصوص در ناحیه شکم کمک کند.

  1. ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

با توجه به اینکه برخی از ترکیبات موجود در چای سبز ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی کمک کندمنطقی است که به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

کلام آخر

چای سبز دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است که برای کمک به احساس بهتر، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن بسیار مفید است. شما هم می توانید چای سبز را بخشی از زندگی خود بدانید و از آن برای بهبود سلامتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *