خواص گیاهان دارویی, درمان, گیاهان دارویی

سلامتی در زمستان با گیاهان | چه گیاهانی در زمستان برای سلامتی مفیدند؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه سلامتی در زمستان با گیاهان دارویی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه ریحان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%b9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بذر آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a8%d8%b0%d8%b1-%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”بذر ریحان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a8%d8%b0%d8%b1-%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

مصرف گیاهان تازه نه تنها طعمی خوب و خوشمزه دارند بلکه برای سلامتی ما نیز بسیار مفید و اززنده می باشند. ما می توانیم این گیاهان را در وعده غذایی خود بگنجانیم. گیاهان در زمستان سرد می توانند تحرک و جنب و جوش را به آشپزخانه ما هدیه دهند.

همچنین بسیاری از این گیاهان را می توانیم داخل خانه خود پرورش دهیم و از آن استفاده نماییم. گیاهانی وجود دارند که در داخل خانه و روی طاقچه اتاق نیز رشد خوبی دارند. به گفته یک متخصص باغبانی: زمان های زیادی برای ما وجود دارد که قلمه هایی از باغ را نگهداری نماییم و گیاهان خود را تعویض کنیم.

زمانی فرا می رسد که گیاه از بین می رود و قلمه هم نمی توان از آن زد. پس باید از بذر یا نهال استفاده نمود یا در مواقعی گیاهان را در گل خانه یا خانه نگهداری نموده و در فصل بهار به بیرون انتقال داد.

به فرموده کارشناس باغبانی اگر گیاهانی را که دوست دارید را انتخاب می کنید. بهتر است گیاهانی مانند: آویشن ریحان، رزماری و نعناع را که راحت می توان پرورش داد را نیز خود پرورش دهیم و سلامتی خود را در فصل زمستان با این گیاهان دارویی تضمین کنیم.

سلامتی در زمستان با گیاهان دارویی

سلامتی در زمستان با گیاهان دارویی

ریحان

ریحان غذایی جهانی محسوب می شود. در ایتالیا تا تایلند، ریحان از مواد اولیه سس پستو می باشد. سالادهای دلپذیری با آن درست می شود. ریحان دارای ویتامین های مهمی مانند: ویتامین K، ویتامین A، پتاسیم و کلسیم می باشد. ریحان عموما در درمان آیورودا استفاده می شود. برای کاهش التهاب و درمان بیماری آرتریت نیز بسیار مفید است.

ریحان رنگدانه های کاروتنوئیدی مانند: بتاروتن و آنتی اکسیدان دارد که برای سلامت قلب و عروق مفید است و از رشد باکتری ها با مصرف اسانس ریحان پیشگیری می شود.

آویشن: سلامتی در زمستان با گیاهان

یکی دیگر از گیاهانی که در آشپزی مصرف فراوانی دارد و برای طعم دادن مرغ و گوشت همچنین سس گوجه فرنگی استفاده می شود آویشن نام دارد که گیاهی دارویی محسوب می شود و در طب سنتی بسیار معروف است.

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که گیاه آویشن دارد برای درمان گلو درد، ناراحتی معده و همچنین یک ادرار آوری قوی می باشد. برای درمان بیماری های دهانی، چون میکروب زا هستند به عنوان دهان شویه مصرف می شود.
با اسانس آویشن می توان التهابات و انقباض راه هوایی که از COPD به وجود می آید را درمان می کرد. به عبارتی این گیاه نوعی قدرت شفا بخشی دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه آویشن مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

رزماری

رزماری جزء گیاهان معطر است که برای طعم دادن به انواع گوشت ها و چاشنی ها استفاده می شود رزماری گیاهی چند ساله و گل دار می باشد. در آشپزی ها بخصوص نان تا بستنی بسیار موثر و گیاهی اصلی برای کار می باشد.

محققان دریافتند که بوییدن روغن رزماری باعث یادآوری کارها در افرادی که زود فراموش می کنند را افزایش می دهد و طبق تحقیقات عطر و بوی رزماری باعث خلق و خوی خوش در افراد می شود. برای درمان میگرن از دیرباز از آن گیاه استفاده می کردند و مشکلات گوارشی و بیماری های دیگر نیز با گیاه رزمازی بهبود پیدا می کند.

نعناع: سلامتی در زمستان با گیاهان

نعناع گیاهی همه کاره محسوب می شود که طعم خارق العاده ای دارد. برای طعم دادن به خیلی از غذاها مفید است و در غذاهای شیرین نیز مصرف می شود.

ویتامین C و آهن یکی از ویتامین های موجود در گیاه نعناع می باشد. با دم کردن چای برگ نعناع مشکلات گوارشی قابل درمان می شود. خصوصا سندروم روده را تحریک می کند. چون خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و علایم آسم و آلرژی را نیز می تواند درمان نماید.

نعناع یک هضم کننده می باشد و محرک های ذهنی را هم با این گیاه درمان می کنند. به عبارتی گیاه نعناع خاصیت ضد التهابی دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع بذر  مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

برای پرورش این گیاهان چه کنیم؟

ظرفی را برای کاشت گیاه انتخاب نموده که حداقل ۴ سانت ارتفاع داشته باشد. ته ظرف را سوراخ نموده تا زهکشی راحت صورت گیرد. یک سینی کوچک زیر ظرف گذاشته تا آب اضافه را جمع نماید. ظرف مورد نظر را در معرض آفتاب قرار دهید.

یک پنجره آفتاب گیر در خانه برای پرورش گیاه مهم است.  گیاه کاشته شده را وقتی که خاک آن کاملا خشک شد آبیاری نمایید.

اگر با چشم تشخیص خشکی خاک مشکل است می توانید انگشت را به خاک بچسبانید تا مشخص شود. اگر آب زیادی به گیاه داده شود ممکن است پشه یا کپک بزند. برای آنکه زود رشد کند بهتر است که مرتب کوتاه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *