پوست و مو

نکاتی برای داشتن مو‌های زیبا! چگونه مو زیبا داشته باشیم؟

موهای سالم
4.1/5 - (7 امتیاز)

نکاتی برای داشتن مو‌های زیبا

همه می دانیم که موهای سالم و براق یکی از مهمترین عوامل زیبایی است‎.
این یک مساله بسیار طبیعی و غریزی است که دوست داریم هر روز زیباتر و جذاب تر به نظر برسیم حتی از روز قبلی که پشت سر گذاشتیم.
برای دانستن روش ها و نکات ایده آل برای زیباتر شدن مو های شما با ما همراه باشید.

انواع مراقبت از مو

موهای سالم و براق یکی از ضروریات زیبایی و جذابیت است. به طوری که در عصر باستانی زیبایی زنان را بر اساس حجم، بلندی و کیفیت موهایشان ارزیابی می کردند. یکی از عوامل اصلی زیبایی و جذابیت چهره، داشتن موهای سالم و مراقبت شده است.

 

موهای زیبا

 

در زندگی امروزه با وجود این هوای آلوده با انواع آلاینده ها مطمئنا نیاز به مراقبت موها افزایش پیدا می کند و از اهمییت و توجه بالایی برخوردار است. ولی شما می توانید با داشتن عادت های مناسب و صبر و شکیبایی در طولانی مدت، دارای موهای جذابی باشید. مراقبت از مو بدون اینکه اطلاعات صحیح داشتن باشید یک کار بسیار اشتباهی است. چون ممکن است با چند اشتباه کوچک موجب از بین رفتن موهای سالم خود شوید.

۱_ بهتر است از شانه دندانه ریز برای مو استفاده نکنید

وقتی موهای شما کاملا خشک شده است برای شانه کردن آنها اقدام کنید، هرگز مو های خیس خود را شانه نکنید. و برای شانه کردن مو از شانه دندانه پهن استفاده کنید، و از شانه های داندانه ریز دارند پرهیز کنید. حتی شما می توانید از برس نرم برای شانه کردن استفاده کنید.
بهتر است موهایتان را زیاد شانه نزنید چون شانه زدن بیش از حد موها باعث شکنندگی و کشیدگی موهایتان می شود. بعد از شستشو موها اجازه دهید رطوبت موها خشک شود سپس به آرامی آنها را با انگشتانتان باز کنید. بعد از این عمل می توانید موهایتان را شانه کنید. و همان لحظه شروع به شانه زدن موهایتان نکنید و با لطافت با موهایتان رفتار کنید. چرا؟ چون مو ها بسیار حساس هستند و یک ناملایمتی باعث از بین رفتنشان می شود.

۲_ با بالشت پنبه ای خدا حافظی کنید.

یکی از عامل موخره کشیده شدن موها است. پس بهتر از بالشت پنبه ایی استفاده نکنید چون بالشت پنبه ای به موهای شما آسیب می زند و باعث می شود تارهای مو شما کشیده شوند و این امر عامل اصلی موخوره است. این مدل بالشت ها حتی چربی طبیعی پوست شما را هم جذب می کنند و باعث خشک و وز شدن موها می شوند.

برای مقابله کردن با این مشکل:

بهتر است رویه بالشتتان را به ابریشم یا ساتن تغییر دهید. موها روی این سطوح راحت تر حرکت می کنند و جایی کشیده نمی شوند و با هر حرکت سر شما لیز می خورند و این نوع پارچه کمتر چربی پوست را به خود جذب می کند.
با مو های خیس نخوابید. با این کار اصطکاک بین مو و بالش را افزایش می دهید. با حوله یا سشوار موهایتان را خشک کنید یا وقت یا حوصله خشک کردن ندارید با یک گیره سر آن را ببندید. این کار اصطکاک را کاهش می دهد و از آسیب به مو هایتان جلوگیری می کنید.

۳_ ماهی و مغزهای روغنی بخورید تا موهای سالم داشته باشید.

این مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که باعث میشوند شما موهای زیباتری داشته باشید. پس با ماهی ها مخصوصا ماهی قزل آلا و مغزها مثل آجیل بیشتر دوست باشید. واز آنها استفاده کنید، پروتئین موجود در آنها و همچنین داشتن چربی امگا ۳ که در آنها به وفور وجود دارد به حفظ سلامت پوست سر و تقویت موی سر بسیار کمک می کند.

بعد از ماهی و مغز ها، سبزیجات برگ سبز، لوبیاها، حبوبات و هویج از دیگر مواد غذایی مناسب برای سلامت و تقویت مو هستند. و می شود برای داشتن موی سالم از آنها استفاده کرد.

 

۴_ شامپو مناسب با موها‌یتان انتخاب کنید.

شما می توانیدبا توجه به جنس مو و همچنین بسته به منطقه آب و هوایی محل سکونت خود شامپو مناسبی برای مراقبت از موهایتان انتخاب کنید. بهتر است از تعویض زود به زود برند شامپو های خود اجتناب کنید و به برند شامپویی که با موهای شما سازگار دارد وفادار باشید.

 

موهای زیبا

۵_ مو های خود را بندید

اگر موهایی بلند و پر حجمی دارید، سعی کنید هرگز با موهای باز نخوابید، حتما قبل از اینکه به رختخواب بروید آنها را ببافید. این کار باعث می شود تا موهایتان از آشفتگی و درهم شدن در بیاید. از نتایج خوب بافتن این است که صبح دیگر احتیاج به زمان زیادی برای مرتب کردن موها و شانه کردن زیاد نخواهید داشت.

۶_ موهای سالم خود را همیشه تمیز نگه دارید.

اگر می خواهید موهایتانریزش پیدا نکند بهتر است۳ بار در هفته موهای خود را به شست و شوی با شامپو مخصوص سرتان عادت بدهید، با این کار از انباشته شدن خاک و گرد و غبار در فولیکول های مو جلوگیری می کنید. چون ذرات خاک فولیکول های سر شما را مسدود می کنند که این امر باعث ریزش مو و متوقف شدن رشد مجدد موهایتان می شود.

۷_ از گرما و آب داغ دوری کنید.

آب داغ با از بین بردن روغن طبیعی موجود در سطح مو، باعث کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود.و همچنین موهای شما را خشک و شکننده می کند پس بهتر است از شستن سر با آب بسیار گرم و در دفعات مکرر اجتناب کنید چون به راحتی باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها خواهد شد. منظور ما این نیست که شما حمام آب سرد داشته باشید و یا خیلی دیر به دیر حمام کنید. بلکه منظور ما این است که از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید و این نکته را حتما مورد توجه قرار دهید و فراموش نکنید که پوست سر خود را آرام بشویید.

مو

۸_ استفاده کردن از ویتامین برای مو

مصرف کردن ویتامین برای داشتن پوست و مو مناسب و زیبا بسیار ضروری است. خیلی از افراد هستند وقتی ویتامین استفاده نکنند و با کمبود ویتامین مواجه می شوند به شدت دچار ریزش مو می شوند. مشورت کردن با یک متخصص پوست و دریافت ویتامین های مخصوص می تواند این مشکل را برطرف کند. هر زمانی که احساس کردید پوست و مو شما از حالت طبیعی خارج شده است با مشورت یک متخصص پوست، ویتامین مناسب مصرف کنید.

 

این مطالب نیز برای شما مفید است :

درمان موخوره با سرکه

بهترین روغن گیاهی برای موهای خشک

چگونه روغن مناسب موهای خشک و آسیب دیده را پیدا کنیم؟

صاف کردن مو با روغن زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *