پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی

خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی
2.5/5 - (2 امتیاز)

روغن طبیعی هسته انگور یک روغن کاملا طبیعی می باشد که از دانه های انگور گرفته می شود. محققان این روغن را به عنوان یک شگفتی زیبایی طبیعی، همچنین با فواید سلامتی برای بدن یاد کرده اند. با دکتر اویل همراه شوید تا با خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی آشنا گردید و بسته به نیاز خود می توانند از آن استفاده نمایند.

خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی

روغن هسته انگور چیست؟

روغن هسته انگور روغنی است که از هسته انگور استخراج می گردد. سرشار از مواد مغذی مانند: اسیدهای چرب امگا ۶، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. همچنین روغن هسته انگور اکنون به یک مکمل محبوب در جهان تبدیل شده است.

خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی

اسیدهای چرب امگا ۶

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ می باشد. بدن ما توانایی ساخت این چربی های سالم را ندارند و به همین دلیل بایستی موادی که دارای این چربی ها هستند را مصرف نمود تا بدن از این طریق اسیدهای چرب امگا ۶ خود را تامین کند.

رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ با محافظت بهتر در برابر نور خورشید مرتبط است. زیرا این ترکیبات می توانند التهاب را در بدن کاهش دهند و درد و تورم در آفتاب سوختگی را بهبود بخشند. همچنین می تواند از پوست ما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت بهتری کند.

یکی دیگر از دلایل مصرف روغن هسته انگور ضد التهاب بودنش می باشد. این روغن با دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۶ در خود به عنوان یک ضد التهاب شناخته و به بهبود زخم کمک شایانی می نماید.

همچنین از ایجاد چین و چروک ها و خشکی پوست جلوگیری نموده و باعث جوان تر و روشن تر شدن پوست می گردد.

ویتامین E

از دیگر خواص خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی باید به آنتی اکسیدان بودن آن اشاره نمود. آنتی اکسیدان هایی مانند: ویتامین های C، D و E و همچنین پلی فنول ها را در خود جای داده است. به عبارت دیگر آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نمایند و از بروز انواع سرطان نیز جلوگیری می نمایند.

به عبارت دیگر آنتی اکسیدان ها می توانند سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنند و سطح کلسترول بد (LDL) را نیز کاهش دهند. همچنین این روغن به ضد التهاب بودن مشهور بوده و در برابر بیماری های مزمن همچون بیماری قلبی و دیابت از بدن محافظت می نمایند.

کلاژن ساز: خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی

این روغن بهترین خواص زیبایی و سلامتی را در خود جای داده است. روغن هسته انگور به دلیل خواص کلاژن سازی که در خود دارد به سلامت و بهبود پوست کمک می نماید. به عبارت دیگر زمانی که سن افزایش می یابد کلاژن نیز در پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه پوست دچار چین و چروک و افتادگی پوست می گردد. روغن هسته انگور با کمک خواص کلاژن سازی خود می تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری نموده و باعث جوانی و درخشندگی پوست گردد.

مرطوب کننده طبیعی

روغن هسته انگور به لطف ترکیب اسیدهای چرب خود، یک روغن فوق العاده در محصولات زیبایی به حساب می آید چرا که نقش یک آبرسان برای پوست را به راحتی ایفا می کند. اگر پوست خشک دارید، می توانید از مرطوب کننده هایی که دارای روغن هسته انگور هستند یا خود روغن را استفاده نمایید. می توانید برای خاصیت بیشتر این روغن آن را پس از دوش گرفتن یا پس از شستن دست ها از این روغن بهترین استفاده را ببرید.

کاهش اسکار

طبق تحقیقات انجام شده محققان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در روغن باعث کاهش التهاب در بدن می گردد. روغن هسته انگور می تواند به بهبود سریعتر زخم ها و همچنین کاهش اسکار که ناشی از التهاب مزمن زخم است کمک نماید.

سلامت و تقویت مو: خواص روغن هسته انگور برای پوست،مو و سلامتی

خواص مرطوب کنندگی و مغذی این روغن به بهبود و تقویت مو نیز کمک می کند. به عبارتی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن از ایجاد DH جلوگیری می نماید و در نتیجه باعث افزایش رطوبت ریشه مو می شود. همچنین از ایجاد طاسی سر که ناشی از کورتیزول است پیشگیری می نماید.

کاهش بیماری قلبی و عروقی

همین آنتی اکسیدان و ویتامین ها در کنار سلامت و زیبایی پوست و مو به سلامت بدن نیز کمک شایانی می نمایند. یکی از این کمک ها، سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا می باشد. همچنین از بروز انواع سرطان ها نیز پیشگیری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *