آرایشی و زیبایی, محصولات بهداشتی

روغن طبیعی برای رشد مو

روغن طبیعی برای رشد مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

سلامت و زیبا نگاه داشتن مو یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها و آقایون دچار آن هستند و به طور درستی نمی دانند چگونه از موهای خود مراقبت نمایند. همانطور که می دانید داشتن موهای سالم و زیبا باعث زیباتر شدن و جذابیت بیشتر فرد می گردد. اما اینکه بخواهیم برای رشد مو و تقویتش از مواد شیمیایی استفاده نماییم یک فکر و کار کاملٱ اشتباهی می باشد. یکی از راههای مراقبت مو استفاده از مواد طبیعی می باشد. می توان گفت انواع روغن های طبیعی برای رشد مو وجود دارند که به غیر از اینکه رشد مو را تسریع می بخشد بیماریهایی که مو دچار آن می شود را نیز بهبود می بخشد.

در این مطلب می خواهیم راجب چند نمونه از روغن های طبیعی که مناسب تقویت و رشد موها هستند صحبت نماییم و ببینیم چگونه می توان با روغن مشکلات موی سر را برطرف نمود. با ما در عطاری همراه باشید.

چرا روغن های طبیعی برای رشد مو مفید هستند؟

یکی از بهترین گزینه ها برای سلامت و تقویت موها روغن های طبیعی می باشند. کافی است نوع مویی که دارید را شناسایی کنید و روغن طبیعی مناسب موی خود را پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

به طور کلی روغن های طبیعی دارای مواد مغذی، اسید های چرب، املاح و ویتامین ها می باشند و به راحتی می توانند نیازهای مو را برطرف نمایند.

روغن طبیعی برای رشد مو

انواع روغن طبیعی

حال که دانستیم چرا روغن طبیعی برای رشد مو مناسب است بهتر است

چند نمونه از روغن های طبیعی مناسب رشد مو را هم نام ببریم.

۱_ روغن آووکادو

یکی از روغن های مغذی مناسب مو و همچنین پوست روغن آووکادو می باشد. این روغن از ویتامین‌های A، D، E ، ۶B ،آمینو و فولیک اسید سرشار است. اینها ویتامین‌ها باعث سلامت پوست مو می گردند.

برای افرادی که موهایشان سست و نازک شده مناسب بوده و باعث تقویت این موها می گردد. همچنین به دلیل نگته داشتن آب و رطوبت درون خود می تواند به آبرسانی پوست سر و موها کمک شایانی کند.

یکی دیگر از خواص این روغن بر روی مو این است که از اشعه های مضر خورشید بر روی موها محافظت می نماید.

به غیر از روغن طبیعی آواکادو می توان از محصولات دیگر آواکادو همچون ماسک و صابون آواکادو نیز استفاده نمود و باعث تقویت و سلامت موها شد.روغن طبیعی برای رشد مو

۲_ روغن بادام تلخ

روغن بادام به عنوان یکی از روغن های رایج شناخته شده می باشد و ممکن است بارها درباره نام و خواص آن را شنیده باشید. این روغن برای پوست و موهای خشک مناسب بودن و می توان به راحتی آن را خریداری نمود و مورد مصرف قرار داد.

مزیتی که این روغن دارد این است که باعث بازسازی پوست و موهای سر می گردد. از خواص دیگر این روغن می توان به: درخشان نمودن، چرب و همچنین مقاوم کردن موها استفتاده نمود.

نکته

روغن بادام تلخ برای موها مناسب است و روغن شیرین مناسب پوست صورت پس حتمٱ به این نکته توجه نمایید.

از بادام تلخ محصولات دیگری نیز بدست می آید که دارای همین خواص و یا بیشتر از این خواص باشد و آن محصول صابون و ماسک طبیعی بادام تلخ می باشد.

۳_ روغن هفت مغز

یک روغن طبیعی تقویت مو دیگری نیز وجود دارد که از ترکیب چند دانه(مغز) گیاهی بدست می آید و فوق‌العاده هم برای تقویت موها مناسب و مثمر ثمر می باشد.

دانه یا همان مغزهای گیاهی که در بدست آمدن این روغن سهیم می باشند شامل: بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه‌دانه، پسته، کنجد و کرچک است.

همانطور که می دانید هر کدام از این مغزها جداگانه باعث تقویت مو می گردند. حال اگر با هم ترکیب شوند ببیننید چه خواص معجزه گری پیدا می نمایند.

که تک‌تک آنها از بهترین تقویت‌کننده‌ها هستند. روغن هفت مغز بیشترین مواد مغذی و ضروری پوست و مو را در خود دارد و یکی از بهترین انتخاب‌های برای تقویت مو است.

۴_ روغن زرده تخم‌مرغ

شاید پیش خود بگویید که مگر روغن زرده تخم مرغ هم داریم؟ برای جواب این سوال باید بگوییم بله روغن زرده تخم مرغ یکی از بهترین روغن های طبیعی می باشد که دارای پروتئین و انواع ویتامین ها همچون: ویتامین A ،B وD و همچنین املاح معدنی است که بسیار برای تقویت نمودن موها مناسب هستند. حتی از زرده تخم مرغ صابون نیز به دست م آید و تمام خواص زرده تخم مرغ را نیز داراست. جهت خرید صابون زرده تخم مرغ کلیک کنید.

روغن های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که می تواند در تقویت و رشد موها کمک نمایند و بیماری هایی که مو دچار آن می گردند را نیز درمان نمایند.

شما می توانید بسته به سلیقه و نوع موی خود یکی از روغن های طبیعی را برای سلامت مو خود انتخاب و استفاده نمایید و باعث تقویت موی خود گردید. بدون شک استفاده از روغن، صابون و هر آنچه که از طبیعت بدست می آیند و خواصی برای موها دارند انتخاب مناسب‌تری نسبت به مواد شیمیایی که در رابطه با محافظت مو و پوست در بازار عرضه می شوند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *