درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت

فواید روغن شبدر قرمز برای پوست | خواص روغن شبدر قرمز و خاصیت ارتجاعی پوست

فواید روغن شبدر قرمز برای پوست
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه فواید درمانی روغن شبدر قرمز برای پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

شبدر قرمز، دارای شکوفه های بنفش است، روغن آن با افزایش تولید کلاژن، موجب خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک می شود. همچنین، با خواص ضد التهابی خود می تواند به اگزما یا پسوریازیس کمک کند. گل‌های بنفش، شبدر بیشترین میزان مواد مؤثر را دارا می باشد.

شبدر قرمز، حاوی سطح بالایی از ایزوفلاونوئیدها (ماده ای که به عنوان استروژن عمل می کند) است و به همین دلیل، برای تسکین علائم یائسگی استفاده می شود.

فواید روغن شبدر قرمز برای پوست

فواید روغن شبدر قرمز برای پوست

ایزوفلاونوئیدهای موجود در شبدر قرمز به کاهش علائم پیری روی پوست کمک می کنند. ایزوفلاونوئیدها که به عنوان فیتواستروژن عمل می کنند، تولید کلاژن را افزایش می دهند و به پوست رطوبت می بخشند. آن ها موجب ضخامت پوست، خاصیت ارتجاعی پوست، هیدراتاسیون و کاهش چروک شدن پوست می شوند.

شکوفه های شبدر به دلیل خاصیت شفابخشی که دارند باعث شده شبدر قرمز به گیاهی ایده آل برای انواع: تحریکات پوستی، زخم ها، زخم های پوستی، سوختگی ها و نیش حشرات تبدیل گردد. ایزوفلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی هستند و شرایط پوستی، مانند: اگزما و پسوریازیس را بهبود می بخشند.

ایزوفلاون ها و سایر فیتواستروژن ها به عنوان ضد سرطان پیشنهاد شده اند. مشاهده شده است که کاهش بروز سرطان سینه در ارتباط با رژیم غذایی وجود دارد. البته، دانشمندان مکانیسم هایی را بر روی شبدر قرمز بررسی کردند که می تواند اثرات پیشگیری از سرطان داشته باشد.

رژیم غذایی مناسب افراد چهل سال | با این خوراکی ها سلامت بمانیم.

ترکیب شبدر با سایر روغن ها

روغن شبدر قرمز، برای تهیه مومیایی لب استفاده می شود و از آن برای ماساژ گاه به گاه می توان استفاده کرد. روغن نارگیل به عنوان روغن حامل مناسب است، زیرا، بدن و لب های شما را کاملاً مرطوب می کند و به راحتی جذب می شود، بوی آن عالی است. پوست را صاف و کاملا آبرسانی می کند. روغن نارگیل، همچنین یک درمان مناسب برای موهای خشک است که با ترکیب شبدر قرمز موها را قوی تر می کند و پوست سر را درمان می کند و شوره سر را کاهش می دهد.

ضد پیری

شبدر قرمز، خواص ضد پیری دارد. از روغن شبدر قرمز برای تهیه کرم ضد پیری یا مرهم نیز استفاده می کنند. ایزوفلاونوئیدهای موجود در شبدر قرمز تولید کلاژن را افزایش داده و پوست را جوان و نرم می کند. این روغن حاوی کلسیم و منیزیم است که باعث تقویت و آرامش سیستم عصبی می شود و تنش ناشی از استرس و اضطراب را از بین می برد. به راحتی در سیستم جذب می شود.

فواید روغن شبدر قرمز برای پوست

ضد التهاب: فواید روغن شبدر قرمز برای پوست

از روغن شیدر قرمز، برای درمان یک توده یا تومور خوش خیم و یا برای سرطان سینه استفاده نکنید، زیرا، تومور ممکن است به دلیل استروژن بدتر شود. روغن شبدر قرمز به دلیل عملکرد گیاهی تصفیه‌کننده‌ای که دارد، روغنی فوق‌العاده برای بثورات پوستی، مانند: اگزما و پسوریازیس است.

شبدر قرمز، به دلیل خواص ضد التهابی عالی که دارد، پوست شما را نرم و جوان می کند. قدرت التیام بخشی آن باعث می شود این روغن برای التیام: بریدگی ها، زخم ها و تحریکات کوچک پوستی موثر باشد.

همچنین، از آن برای کیت کمک های اولیه، برای سوختگی های خفیف در دسترس می توانید داشته باشید. از روغن شبدر قرمز، برای پوست سر و موهای خود استفاده کنید. این روغن همراه با روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده عالی برای موهای خشک است. از خواص این روغن برای مو می توان گفت: شوره سر و احتمال عفونت پوست سر را کاهش داده و رشد سریع و سالم مو را افزایش می دهد.

ادویه های ضد التهاب | چگونه ادویه های ضد التهاب را مصرف کنیم؟

موارد منع مصرف روغن شبدر قرمز

شبدر قرمز، برای افرادی که به بیماری های هورمونی، مانند: سرطان سینه، رحم، تخمدان یا اندومتریوز دچار هستند، مناسب نیست. شبدر قرمز اثراتی مشابه استروژن دارد و می تواند در درمان اختلال ایجاد کند.

بیمارانی که از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده می کنند نباید از شبدر استفاده کنند، زیرا ممکن است اثر پیشگیری از بارداری را کاهش دهد. سعی کنید در یائسگی از درمان جایگزین هورمونی خودداری کنید و
در دوران بارداری یا شیردهی نیز از آن استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *