نسخه های گیاهی

درمان درد قاعدگی با بهترین روغن های قاعدگی زنان

1/5 - (2 امتیاز)

زنان ماهیانه دچار پریود می شوند که بسیار برای سلامت آنها مفید است. اما خوب گاهٱ این پریود شدن با درد هایی در ناحیه: شکم، ران و کمر پدیدار می گردد و حتی می تواند بسیار دردناک باشد. اما با روغن های قاعدگی زنان تا حدی این درد ها کاهش پیدا می کند.

در این مقاله سعی داریم به انواع روغن های طبیعی که برای دردهای قاعدگی مناسب هستند بپردازیم و ببینیم چه روغن هایی برای این زمان مناسب است. پس با ما همراه باشید.

به چه علت درد های قاعدگی بوجود می آیند؟

همه زنان در زمان پریود دچار درد نمی شوند و اکثر زنان به این مشکل بر می خورند و تا کنون هم متخصصان علت واضح آن را پیدا ننموده اند.

اما به طور شایع علت هایی که باعث درد قاعدگی می شوند به این عوامل بستگی دارد:

_ خونریزی شدید

_ سن کمتر از ۲۰ سال داشتن

_  تولید بیش از اندازه هورمون پروستاگلاندین

_ بچه دار شدن

گاهٱ هم به غیر از درد دچار: تهوع، سردرد و سرگیجه و اسهال نیز می گردند.

اما با چند روش ساده می توان این درد را تا حد لازم کاهش داد.

انواع بهترین روغن های قاعدگی زنان

برای تسکین دادن درد های قاعدگی می توان از چند روش استفاده کرد مثلٱ می توان از داروهای ضد درد شیمیایی استفاده کرد یا از داروهای خانگی که طبیعی هستند استفاده نمود که استفاده از روغن های طبیعی بسیار برای این مشکل موثر می تواند باشد.

از انواع بهترین روغن های قاعدگی زنان می توان به این موارد اشاره نمود:

بهترین روغن های قاعدگی زنان

روغن طبیعی مرزنجوش

روغن مرزنجوش دارای خواص ضد درد بوده و تا حد امکان باعث گشاد شدن عرق خونی بدن می گردد. تا حد ممکن التهابات رحم را نیز کاهش می دهد. همچنین خاصیت تسکین دهندگی درد را نیز دارا می باشد.

روغن طبیعی مریم گلی

با کمک گرفتن از روغن مریم گلی می توان تا حد ممکن از درد های قاعدگی جلوگیری نمود و حتی به کاهش علائم یائسگی هم کمک بسزایی می تواند کند.

روغن طبیعی رز

در این روغن طبیعی ماده ایی به نام emmenagogues وجود دارد که بسیار برای زمانهای پریود مناسب است و باعث تسکین گرفتگی ها در این دوران می شود. همچنین نشاط آور بوده و افسردگی را نیز برطرف می نماید.

روغن طبیعی زردچوبه

یکی دیگر از بهترین روغن های قاعدگی زنان ، روغن کاملٱ طبیعی زرد چوبه می باشد. این روغن به دلیل آنتی اکسیدان قوی که در خود دارد از آسیب های رادیکال های آزاد پیشگیری می نماید. همچنین خواص ضد التهابی و ضد درد را دارد. بهتر است برای اسپاسم های قاعدگی حتمٱ از روغن زردچوبه استفاده گردد.

روغن طبیعی اسطوخودوس

 

روغن اسطوخودوس به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی بسیار برای دوران قاعدگی موثر می باشد. همچنین برای درمان درد میگرد، اظطرابات موثر است.

 روغن طبیعی شمعدانی

خواص تسکین دهندگی این روغن بر کسی پوشیده نیست و می توان از این روغن برای درد های پریود استفاده نمود. روغن شعمدانی همچنین به بهبود جریان خون در طول زمان قاعدگی کمک فراوانی می نماید.

 روغن بابونه

خواص روغن بابونه بسیار زیاد است که می توان به خاصیت ضد التهابی

آن برای دورانقاعدگی اشاره نمود. برای افرادی هم که قاعدگی نامنظم دارند نیز مناسب می باشد و همچنین استرس و اضطراب را تا حد ممکن کاهش می دهد.

روغن دارچین

روغن دارچین به دلیل اثرات ضد التهابی و ضد دردی که دارد بسیار برای بدن مفید می باشد. استفاده از این روغن در زمان های قاعدگی می تواند دردهای شدید شکم، ران و کمر را کاهش دهد.

روغن های طبیعی اگر به درستی استفاده شوند بسیار مناسب حال افراد می باشد و لازم نیست حتمٱ به سراغ داروهای شیمیایی برویم. حال لیست کاملی از روغن های مفید برای درمان درد قاعدگی را برای شما فراهم کرده ایم آن را از دست ندهید.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”1917″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *