پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

چگونه از خواص شگفت انگیز روغن شترمرغ برای پوست و مو استفاده کنیم؟

خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو
5/5 - (1 امتیاز)

از سالیان سال تا کنون شترمرغ به مانند یک منبع گوشت، چرم و محصول مراقبتی از پوست استفاده می شود. این پرنده بزرگ جسه، قادر به پرواز نیست اما منبع با ارزشی برای مردم جهان بشمار می رود. منابع مهمی از شتر مرغ تهیه می شود که با ارزش بوده و قابل استفاده است.

حقیقتاً، محصولات مراقبتی حاصل از این پرنده اغلب بهتر از محصولات مدرن است که در بازار وجود دارد. مثلاً، خواص روغن طبیعی شترمرغ برای پوست و مو و محافظت از بدن ما از طرق مختلف استفاده می شود. با دکتر اویل در ادامه این مطلب همراه باشید.

روغن شترمرغ چیست؟

روغن شترمرغ روغنی سالم و کاربردی برای انسانها است که از چربی‌های غنی بدن شترمرغ بدست می آید و خواص درمانی بسیاری را نیز به همراه دارد.

امروزه شترمرغ به عنوان یکی از منابع تامین گوشت قرمز سالم، قبل پرورش شده است، از طرفی هم چون دارای چربی‌های غنی و فراوانی است، برای محصولات مراقبت از پوست آن نیز استفاده می شود و به این صورت از کل اجزای پرنده استفاده می شود.

برای دانستن اینکه چگونه از روغن شترمرغ استفاده کنیم یا بهترین فایده روغن شترمرغ چیست؟ به مشروحات ذکر شده مربوط به شترمرغ در ادامه توجه کنید.

خواص روغن شتر مرغ

 

خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو

سرشار از اسیدهای چرب

بزرگترین خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو، سرشار بودن آنها از اسیدهای چرب ضروری است. با تغذیه شترمرغ ها از گیاهان و دانه ها، بدن پرنده سبزی ها را به چربی مفید و حیوانی تبدیل می کند که سرشار از این اسیدهای چرب است. این چربی های حاصل از سبزیجات، سرشار از امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و … است.

از طرفی هم اسیدها جزو ضروری محصولات مراقبت از پوست هستند و از غشای سلولی سالم در پوست ما حمایت می کنند. اگر این اسیدها در رژیم غذایی نباشد و بصورت موضعی برای مراقبت از پوست مصرف نشوند، احتمال دارد که پوست خشک شود. عواملی چون ترک، التهاب پوست و لکه های زیاد پوستی نیز  بیشتر می شود.

روغن شترمرغ دارای آنتی اکسیدان فراوان

ترکیبات فراوانی در خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو وجود دارد که شامل: کاروتنوئیدها، فلاون ها، پلی فنول ها، توکوفرول و فسفولیپیدها می شود. همه اینها جزو آنتی اکسیدان های قوی هستند و جهت مبارزه با رادیکال های آزاد بدن کاربرد دارند.

وقتی آنتی اکسیدان هایی موجود در روغن شترمرغ، جذب پوست شود نه تنها پوست را بهبود والتیام می بخشد، بلکه با رادیکال های آزاد پس از جذب شدن توسط بدن مبارزه می کنند.

خواص روغن شترمرغ برای جوانسازی پوست و سلامت مو

باید گفت که خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو خیلی فراوان است و کاربرد زیادی دارد که باعث بهبود و جوانسازی پوست می شود. با وجود اسیدهای چرب موجود در این روغن، رشد جدید در پوست انجام می شود.

همچنین با وجود ویتامین‌ های مفید در این روغن، اثر با طراوت و شادابی پوست باز می گردد و پوستی جوان و سالم خواهید داشت.

کاهش التهابات پوستی

اثر ضد التهابی روغن شترمرغ بطور خاصی اثرگذار است. این روغن باعث تسکین پوست و ماهیچه ها می شود.

از طرفی خواص روغن شترمرغ برای پوست و مو برای ماساژ و رفع درد یا گرفتگی عضلات، درد بدن، رگ به رگ شدن یا مفاصل ملتهب استفاده می شود. گفته می شود که این روغن در آرتریت، روماتیسم و ​​ام اس هم‌ موثر عمل می کند.

مرطوب کننده پوست

به خاطر وجود اسیدهای چرب و دیگر اجزای روغن شترمرغ، این روغن فوق العاده اثر مرطوب کنندگی دارد. در پوست شما احساس خوبی ایجاد می کند. تاثیر مثبت این روغن در عمیق پوست نفوذ می کند و باعث تسکین واقعی و طولانی مدت آن در پوست سر می شود.

خاصیت ناخوشایند چربی و چسبندگی در آن وجود ندارد تا روی لباس یا ملحفه ها بمالد بلکه روغنی بسیار متعادل و ملایم است. اگر هم از این روغن چندین بار در طول روز استفاده کنید، همه افراد خانواده و حتی حیوانات خانگی از آن لذت می برد.

بهبود روند پیری از خواص روغن شترمرغ

شما می توانید از این روغن برای التیام پوست و ظاهری جوان بهره ببرید. این روغن علائم متداول در پیری پوست مانند: چین و چروک و کیسه های زیر چشم را بسیار کاهش می دهد.

با استفاده منظم از روغن شترمرغ پوست نرم می شود و سلول ها سریع تر بهبود می یابند و رشد می کنند.

تقویت سیستم: عصبی، قلبی و ایمنی بدن

وجود اسیدهای چرب ضروری (EFAs) که در این روغن موجود است می توانند از سیستم عصبی و قلبی حمایت کند. آنها باعث بهبود: فشار خون، ضربان قلب و التهاب می شود.

از سوی دیگر اسیدهای چرب امگا موجود در این روغن، سوخت و ساز را تنظیم می کند و موجب تنظیم سیستم تولید مثل و عملکرد بهتر بدن می شود. همچنین برای مبارزه با عفونت مناسب می باشد.

درمان واکنش های آلرژیک و باز کننده منافذ

روغن شترمرغ ضد حساسیت است. یعنی احتمال هر نوع واکنش آلرژیک در این روغن بسیار کم است. پس می توان در مورد کسانی که دارای پوست حساس هستند، از مزایای روغن شترمرغ بهره برد.

روغن شترمرغ غیر کومدون زا است، یعنی روزنه های پوست شما را نمی بندد و به این طرق از ایجاد جوش های بیش از حد و آکنه جلوگیری می کند.

کسانی که دچار بیماری های پوستی مانند: اگزما یا روزاسه هستند معمولاً برای گرفتن این محصول تلاش می‌کنند.

به‌ علت وجود یکسری ترکیبات منحصر به فرد در روغن شترمرغ، اثرات خارش تسکین می یابد و قرمزی ناشی از اگزما کم یا حتی کلاً درمان می شود.

حالت دهنده مو

روغن شترمرغ برای حالت دهی به موهای سالم استفاده می شود. این روغن دارای خواص رطوبت رسانی به پوست سر است و خشکی پوست را تسکین می دهد. شوره سر کمتر می شود.

برای حالت دادن به موها، مقدار کمی از روغن را قبل از خواب به انتهای موها بزنید و سپس موها را به خوبی بشویید.

نتیجه گیری

برای پرورش شترمرغ به آب و زمین کمتری نیاز است و انتشار گازهای گلخانه ای کمتری هم نسبت به پرورش گوشت گاو وجود دارد. این در حالی است که کشور ما هم از یک رویکرد کلی نگر برای کشاورزی استفاده می کند، در نتيجه اطمینان حاصل می کنیم که هیچ بخشی از شتر مرغ هدر نمی رود.

همچنین، شترمرغ سالم ترین گوشت قرمز را دارد که چربی و کلسترول کمتری نسبت به خوش گوشت گاو به همراه دارد. امروزه با انتخاب گوشت شترمرغ و دیگر محصولات آن، بررسی می شود تا از همه بخش‌های مختلف این پرنده شگفت انگیز، بهره ببرید.

 

شاید این مقالات هم برای شما مفید باشد:

چگونه از روغن شترمرغ برای بهبود استخوان ها استفاده کنیم؟

چگونه از روغن شتر مرغ برای ناحیه تناسلی و واژن استفاده می شود؟

خواص روغن شتر مرغ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *