زیبایی

حفظ و سلامت پوست در زمستان

این پست چقدر براتون مفید بود؟

حفظ و سلامت پوست در زمستان

فصل زمستان فصلی پر از سرما وجود گرماهای مصنوعی در خانه ها هستند. در این فصل پوست بدن زودتر خشک می شوند و حساس تر از قبل به نظر می رسند. با کمی دقت گذاشتن و استفاده کردن از چند قاعده کوچک می توان مشکلات پوستی را در این فصل کاهش داد و یا حتی از بین برد. بهتر است بدانید که پوستی که سالم و درخشان باشد نقش به سزایی در زیبایی شخص دارد.

چند راه کار ساده برای داشتن پوستی سالم و زیبا در فصل زمستان برای شما بیان می کنیم امیدوار هستیم که برایتان موثمر ثمر باشد.

۱_ تمیز نگه داشتن پوست در سرما

در فصل سرد زمستان، پوست افراد خشک تر از فصل های دیگر می شود. و باعث آسیب پذیرتر شدن پوست می شود. با استفاده کردن از لایه بردار های ملایم و یا حتی استفاده از یک اسفنج سلولزی نرم مخصوص برای تمیز کردن پوست بسیار مناسب است. تمیز کردن پوست آن هم به صورت آرام می تواند پوست را نرم و لطیف نگه دارد.

حفظ و سلامت پوست در زمستان

۲_مراقبت کردن از گردن

می توان گفت که سن خانم ها همیشه از طریق دست و گردن قابل فهمیدن است. بهتر است بدانید که پوست گردن هم مثل پوست صورت حساس است. به خصوص در فصل سرد زمستان مراقبت های به خصوصی احتیاج دارد. شما می توانید به وسیله کمی کرم صورت و ماساژ دادن پوست، سر کردن روسری، استفاده از شال گردن از پوست خود محافظت و مراقبت کنید. شما با اینکار جلوی سردی بدن و همچنین پیری زود راس برای پوست گردن را کاهش می دهید.

۳_ کرم ها در داشتن پوستی سالم در زمستان

بهتر است قبل از انتخاب کردن کرم برای فصل زمستان به این نکته توجه کنید که کرمی که انتخاب کرده اید دارای ژل مینرال یا همان روغن معدنی، وازلین یا همان ژل نفتی و همچنین پارافین مایع باشد. کرم های دارای  ویتامین E، ویتامین D، کره شیا و روغن آووکادو بسیار برای پوست در فصل سرما مناسب است و بهتر است کرم مورد استفاده برای تمیز کردن پوست دارای این خواص باشد.

اگر پوستی دارید که در آن ضایعات عروقی وجود دارد، استفاده کردن از یک کرم که دارای ویتامین K است می تواند بهترین باشد.

شما اگر دارای پوستی خشک هستید، ولی امکان استفاده کردن از کرم تونال یا تعلیق روی پوست (مربوط به مقابله با چروک های پوستاست) را ندارید، می توانید با اضافه کردن کمی کرم مرطوب کننده به آن این مشکل را حل کنید. بهتر است به یاد داشته باشید که حداقل ۳۰ دقیقه قبل از اینکه بخواهید بیرون بروید، از این کرم استفاده کنید تا موثر باشد.

اگر پوست شما حالت ترکیبی است، برایتان خوب است که از دو نوع کرم برای پوست استفاده کنید. میتواند یک نوع از مواد مغذی برای نواحی با پوست خشک استفاده شود و یک نوع هم از کرم مرطوب کننده استفاده شود، برای نواحی پوست که نرمال هستند.

پوستی سالم

۴_ آرایش کردن در زمستان

اگر عادت یا علاقه دارید که هر روز آرایش کنید، بهتر است در روزهای زمستانی از محصولات مایع به جای استفاده کردن از مواد آرایشی جامد استفاده کنید. این کار باعث می شود به پوست شما کمک بسیار خوبی شود. چون پوست با این وسایل آرایشی که مایع هستند سالم تر در زمستان باقی می ماند. استفاده کردن از یک کرم برای سرخی گونه ها، یک خط چشم مایع  هم برای چشم هایتان و همچنین یک کرم سایه چشم می تواند برای آرایش زمستانی شما کافی باشد.  فقط قبل از خروج از خانه خیلی کم کرم پودر برای پوست صورت خود انتخاب کنید.

۵_ مرطوب کننده هوا برای داشتن پوست سالم

اگر حس می کنید هوای خانتان خشک است و پوست شما در معرض این هوا دچار خشکی و مشکل می شود می توانید از یک دستگاه رطوبت ساز در منزل خود استفاده کنید و یا یک ظرف آب بر روی بخاری خود قرار دهید تا بخار آن رطوبت را به خانه شما برگرداند.

۶_ استفاده کردن از روغن های طبیعی در زمستان

راههای مختلفی باید برای تمیز نگه داشتن پوست در فصل زمستان انتخاب و استفاده کرد. نمی توان از راه هایی که در فصل تابستان برای تمیزی استفاده می کردید در فصل زمستان هم استفاده کنید.

می شود در فصل زمستان با لایه بردارهای ملایم، فوم های پاک کننده، شیر پاک کن های صورت و همچنین تقویت کننده بدون الکل برای پوست های حساس استفاده کرد. و نگران نابودی پوست در فصل زمستان نشد.

شما می توانید از روغن برای سالم بودن و تمیزی پوست و موی خود استفاده کنید.

روغن های مختلفی وجود دارند که می توان برای تغذیه پوست در فصل زمستان مورد استفاده قرار داد. می توان از این روغن ها: روغن دانه انگور، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن بذر هلو و روغن دانه زردآلو، برای پوست در فصل زمستان استفاده کرد. هم می توان این روغن های نام برده را با هم ترکیب کرد و یا جداگانه مورد استفاده برای پوست قرار داد.

می توانید چند قطره از روغنی که مایلید به پوست خود بزنید را به کرم صورت یا دست خود اضافه کرده و مورد مصرف قرار دهید؛ تا بتوانید به راحتی از خواص مقوی و مرطوب کننده غنی روغن و کرم کنار هم استفاده کنید. حتی از روغن ها می توان برای ماساژ دادن سر و همچنین تهیه ماسک برای موها نیز مورد استفاده قرار داد.

زمستان

۷_ تغذیه روزانه برای پوستی سالم

خوردن و اضافه کردن: ماهی، آجیل، آوکادو، زیتون و روغن کنجد در منوی غذایی روزانه بسیار مناسب و مفید برای پوست است، چون این مواد دارای بسیار زیاد چربی های غیر اشباع درون خود هستند که برای سلامت نگه داشتن پوست بسیار مفید و در اهمیت بالایی قرار دارند. به خصوص در فصل زمستان استفاده از این ها خالی از لطف نیست.

سبزیجات سبز و همچنین میوه های که مرکباتی هستند بسیار می تواند در این فصل پر از فایده باشند؛ چون در خود ویتامین C را داردند و باعث می شوند بدن کلاژن بیشتری تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *