پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

خواص روغن رزماری برای تقویت و رشد ریش و سبیل آقایان

خواص روغن رزماری برای تقویت و رشد ریش و سبیل آقایان
4.3/5 - (27 امتیاز)

روغن رزماری برای ریش کاربرد دارد؟ قطعا بله! یکی از دغدغه هایی که بیشتر مردان دارند در مورد زیبایی، این است که ریش و سبیل زیبا و جذابی داشته باشند. برخی از مردان به دلیل: ژنتیک، نوع کاری که دارند، آب و هوا، استفاده از ماد شیمیایی و … ریش زبر و نامرتبی دارند وزیباییشان در این حالت مخفی می گردد.

یکی از روش هایی که آقایان می توانند برای: تقویت، مرتب کردن و زیبایی ریش و سبیل خود از آن استفاده نمایند و هیچگونه عوارض منفی برایشان به همراه نداشته باشد روغن طبیعی رزماری می باشد. 

این روغن از عصاره گیاه رزماری تهیه شده و خواص درمانی و زیبایی فراوانی برای پوست و مو به همراه دارد. با دکتر اویل همراه شوید تا با روغن رزماری برای ریش آشنا گردیم و ببینیم چگونه این روغن مناسب برای ریش و سبیل است؟

چگونه از روغن رزماری برای ریش خود استفاده کنیم؟

برای بهره بردن از خواص این روغن ابتدا پوست صورت را با مواد شوینده شسته تا آلودگی ها از پوست و مو خارج شود. سپس مقداری از روغن رزماری را به روی پوست و ریش خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا خوب جذب پوست شود.

اگر می خواهید باعث بیشتر شدن خواص روغن رزماری گردید می توانید روغن رزماری را به روغن کرچک یا روغن بادام بی افزاید و روی پوست و ریش و سبیل خود اعمال نمایید.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید بهتر است از این روغن به صورت روزانه استفاده کنید و در صورتی که در آب و هوای مرطوب زندگی می نمایید می توانسید ۳ بار در هفته از روغن رزماری استفاده کنید.

روغن رزماری

چه عواملی باعث ریزش ریش و سبیل می شود؟

علت متفاوتی وجود دارد که می تواند باعث ریزش و کاهش ریش و سبیل در آقایان گردد. علتی که در ادامه از آنها خواهیم نام برد به مرور باعث کاهش جریان خون و نابودی فولیکول های مو می گردد. این عوامل به مرور روی ریشه، زبری و خشنی مو و … اثر گذاشته و در آخر یک چهره نازیبا در فرد ایجاد می کند. همچنین می تواند روی اعتماد به نفس .و آینده فرد هم تاثیر بسزایی بگذارد. عللی که باعث ریزش مو می گردند شامل:

  • استرس و اضطراب
  • ژنتیک
  • آلودگی هوا
  • آب و هوای منطقه ای که زندگی می کند.
  • تغذیه نامناسب
  • استفاده از محصولات بهداشتی شیمیایی یا نامرغوب
  • و … .

خواص روغن رزماری برای ریش

تقویت ریشه مو

برای آنکه رشد مو بهبود پیدا کند بایستی به تقویت فولیکول مو کمک نمود. روغن رزماری با بهبود جریان خون به تغذیه فولیکول های مو کمک نموده و از ریزش مو جلوگیری می نماید. کافی است روغن رزماری را به پایه موهای صورت خود به صورت روزانه بمالید و به آرامی ماساژ دهید. تا دوباره اطراف مو پر گردد. جالب است بگوییم این روغن مناسب با هر نوع مویی است.

یک آنتی اکسیدان طبیعی

خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی که در روغن رزماری موجود است به پاکسازی موها کمک می نماید. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی برای کاهش قرمزی و التهاب در پوست نیز مناسب مسی باشد. شما می توانید از این روغن برای تقویت و بهبود موی سر خود نیز استفاده نمایید و رادیکمال های آزاد را ازبین می برد.

یک روغن همه کاره

روغن رزماری یک روغن سبک بوده  و می توان به صورت خوراکی و یا موضعی مصرف نمود. امروزه این روغن را می توان در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی یافت نمود و آن هم به دلیل خواص منحصربه فردی است که به همراه دارد.

کافی است روزانه چند قطره از روغن رزماری را برای ریش و سبیل و سایر نقاط پوست صورت و حتی سر خود استفاده نمایید و از خواص درمانی و زیباییش اینگونه بهرمند گردید.

مرطوب کننده

روغن رزماری به دلیل خواص مرطوب سازی و آبرسانی که برای پوست به همراه دارد کمک می کند تا پوست خشن و خشک نگردد و یک تقویت کننده عالی برای فولیکول های مو باشد. این روغن به دلیل جذب سریعی که دارد به راحتی به پوست نیز جذب می شود.

فواید روغن رزماری آنقدر بسیار است که نمی توان تمام آنها را در یک مطلب جای داد. این روغن فوق العاده نشان داد که می تواند بهترین محصول طبیعی برای بهبود، تقویت و زیبایی ریش و سیبیل باشد. همچنین روغن رزماری برای پوست و موی سر نیز فوق العاده مفید و با ارزش می باشد.

روغن رزماری

روغن رزماری از گیاهی به همین نام و از برگ ها و سرگل های این گیاه استخراج می گردد. گیاه رزماری زیستگاهش در مدیترانه بوده و در کنار خواص خوراکی خواص درمانی و زیبایی را نیز به همراه دارد. یک داروی طبیعی است که می توانید برای درمان: درد های عضلانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت ریشه مو، بهبود گردش خون و … استفاده نمایید. همچنین یک پاک کننده و تقویت کننده هم می باشد.

ترکیب این روغن با سایر روغن های حامل همچون: کرچک و یا بادام می تواند باعث ۲ برابر شدن خواص این روغن بر روی ریش و سبیل گردد.

شما می توانید این روغن را بصورت انلاین از عطارچیان تهیه کنید. کلیک کنید

خرید روغن رزماری خالص

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *