درمان, درمان دندان

درمان آبسه دندان | چگونه آبسه دندان را درمان می کنید؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی آبسه دندان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”نمک” link=”https://attarchian.com/product-category/%d9%86%d9%85%da%a9-%d9%87%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”شنبلیله” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a8%d9%84%db%8c%d9%84%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن پونه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%be%d9%88%d9%86%d9%87-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آویشن” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%88%db%8c%d8%b4%d9%86-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-3/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن میخک” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اغلب افراد با عفونت دندان روبرو شده اند. یکی از عفونت های دندان آبسه می باشد که در داخل دندان ایجاد می شود. اگر دندان شما شکسته شده باشد یا دارای پوسیدگی باشد باکتری ها در آن نفوذ می کنند. وقتی باکتری ها بتوانند به مرکز دندان برسند باعث عفونت دندان می شوند همین موضوع باعث جمع شدن چرک در همان ناحیه می شود و سپس درد دندان را به دنبال دارد.

اگر شما به درمان آن نپردازید این امکان وجود دارد که عفونت به لثه و حتی استخوان نیز وارد شود. دندانپزشک می تواند در درمان آبسه به شما کمک کند ولی برخی از داروهای خانگی نیز وجود دارند که می توانند عفونت را برطرف کنند.

درمان خانگی آبسه دندان

درمان آبسه دندان

شستشو با آب شور

برای درمان عفونت دهان استفاده از آب نمک گزینه مناسبی می باشد. شستشوی دهان با آب نمک یک گزینه آسان و مقرون به صرفه برای تسکین موقت دندان آبسه شما است. همچنین می تواند باعث بهبود زخم و لثه های سالم شود.

برای استفاده از این درمان:

یک دوم قاشق چایخوری نمک معمولی را با یک دوم فنجان آب گرم مخلوط کنید.دهان خود را با آب نمک بشویید. سعی کنید آن را حداقل ۲ دقیقه داخل دهان خود بچرخانید سپس آب را بیرون بریزید شما می توانید حداکثر ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]انواع و اقسام نمک ها در عطاری انلاین[/info_box]

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه برای درمان عفونت دندان می باشد. جوش شیرین به راحتی یافت می شود و حتی ممکن است قبلاً مقداری در کابینت آشپزخانه خود داشته باشید. جوش شیرین برای از بین بردن پلاک در دهان عالی است. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی نیز می باشد.

برای استفاده از این درمان:

یک دوم قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک دوم فنجان آب و کمی نمک مخلوط کنید. این مخلوط را تا ۵ دقیقه در دهان خود بچرخانید و سپس از دهان خارج کنید. این کار را تکرار کنید تا مخلوط تمام شود. می توانید این کار را حداکثر ۲ بار در روز تکرار کنید.

اسانس پونه کوهی از درمان های خانگی آبسه

برای درمان عفونت دندان اسانس پونه کوهی نیز گزینه مناسبی می باشد.روغن پونه کوهی یک ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. ممکن است تورم و درد دندان آبسه را کاهش دهد. اطمینان حاصل کنید که هر اسانس را با روغن حامل رقیق کنید تا از تحریک بیشتر جلوگیری شود.

برای استفاده از این درمان:

چند قطره اسانس پونه کوهی را با ۳۰ میلی لیتر روغن حامل مخلوط کنید. چند قطره از این مخلوط را روی پنبه بمالید. پنبه را ۲ تا ۳ دقیقه روی ناحیه آلوده نگاه دارید. مخلوط را حداقل ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید سپس کاملا بشویید. حداکثر ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد به کاهش درد و تورم کمک می کند.

برای استفاده از این درمان:

تکه های یخ را در یک حوله خشک قرار دهید. کمپرس را روی پوست خود در نزدیکی ناحیه آسیب دیده نگه دارید سپس از کمپرس را بردارید. می توان برای فواصل ۱۵ دقیقه ای از آن استفاده کرد. این ممکن است چندین بار در روز تکرار شود.

چای شنبلیله

یکی دیگر از درمان ها برای عفونت دندان استفاده از شنبلیله می باشد. شنبلیله دارای خواص ضد باکتریایی و سابقه طولانی استفاده به عنوان یک درمان خانگی برای بهبود زخم ها و کاهش التهاب است.

برای استفاده از این درمان:

با گرم کردن یک فنجان آب در یک قابلمه و یک قاشق چایخوری شنبلیله آسیاب شده یک چای شنبلیله درست کنید. بگذارید مخلوط خنک شود و مقدار کمی از آن را با استفاده از یک پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. شما می توانید حداکثر ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

اسانس میخک از درمان های خانگی آبسه دندان

روغن میخک از زمان های قدیم به عنوان یک درمان طبیعی برای دندان درد و درمان عفونت دندان استفاده می شده است. روغن میخک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابیمی باشد. به شکل رقیق شده و همچنین اسانس میخک بسیار غلیظ موجود است.

در صورت استفاده از فرم اسانس به یاد داشته باشید که آن را رقیق کنیدسه تا پنج قطره اسانس در ۳۰ میلی لیتر روغن حامل مخلوط کنید تا رقیق شود.

برای استفاده از این درمان:

روغن رقیق شده را با قرار دادن چند قطره روی پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید با قرار دادن چند قطره روغن در یک لیوان کوچک آب یک دهانشویه روغن میخک تهیه کنید. روغن میخک را می توانید تا ۳ بار در روز استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید روغن میخک در دکتر اویل [/info_box]

اسانس آویشن

یکی دیگر از درمان های عفونت دندان استفاده از روغن آویشن می باشد. روغن آویشن یکی دیگر از اسانس های قوی است که ممکن است انگل ها را از بین ببرد با باکتری ها مبارزه کرده و تورم را کاهش دهد. قبل از استفاده حتما آن را با روغن حامل رقیق کنید.

می توانید از این روش درمانی به چند روش استفاده کنید:

روغن آویشن رقیق شده را می توان با پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.همچنین می توانید با افزودن چند قطره روغن آویشن رقیق شده به یک لیوان کوچک آب دهانشویه تهیه کنید.از روغن آویشن حداکثر ۳ بار در روز استفاده کنید.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن نیز به عنوان یک درمان عفونت دندان می باشد. پراکسید هیدروژن یک درمان عالی برای مبارزه با عفونت باکتریایی است. همچنین می تواند به کاهش پلاک و خونریزی لثه کمک کند.

برای استفاده از این درمان:

پراکسید هیدوژن را با نسبت مساوی با آب مخلوط کنید تا یک دهان شویه داشته باشید. محلول را در دهان خود بچرخانید و سپس از دهان خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از محلول ها را قورت ندهید. پراکسید هیدروژن ممکن است چندین بار در روز استفاده شود.

روغن کشیدن

کشیدن روغن یکی دیگر از ابزارهای قدیمی بهداشت دهان است که برای درمان بیماری های دهان استفاده می شود. اعتقاد بر این است که روغن کشیدن سموم را از دندان ها و لثه ها حذف می کند. مطالعات محدود نشان می دهد که روغن کشیدن ممکن است درمان خوبی برای خونریزی لثه، بوی بد دهان و کاهش باکتری ها باشد.

با این حال شواهد علمی کافی برای تأیید موثر بودن آن در سلامت دهان و دندان وجود ندارد.روغنهای خوب برای روغن کشیدن عبارتند از: روغن نارگیل خام، روغن کنجد وروغن زیتون. روغن کشیدن صبح با معده خالی توصیه می شود.

برای استفاده از این درمان:

یک قاشق غذاخوری روغن انتخابی خود را به دهان برسانید. روغن را تا ۲۰ دقیقه به طور قوی از طریق دندان های خود بچکانید. روغن را قورت ندهید برای جلوگیری از گرفتگی لوله های سینک روغن را در سطل زباله بریزید.

سیر از درمان های خانگی آبسه دندان

سیر یکی دیگر از داروهای طبیعی برای درمان عفونت دندان می باشد. سیر با سابقه ای قدیمی با بسیاری از کاربردهای درمانی مفید از جمله به عنوان مسکن درد و کشنده باکتری است.

برای استفاده از این درمان:

با خرد کردن یک حبه تازه سیر یک خمیر درست کنید و خمیر را روی ناحیه آلوده بمالید. این روش را می توان چندین بار در روز تکرار کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید سیر در عطاری انلاین[/info_box]

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

آبسه دندان یک عفونت جدی است که در صورت عدم درمان ممکن است به سایر نقاط صورت و چشم گسترش یابد. اگر آبسه دندان دارید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. درمانهای خانگی ذکر شده در بالا به عنوان درمانهای مکمل درمانهایی است که توسط پزشک تجویز شده است. ممکن است به آنتی بیوتیک فوری و مراقبت از دندان نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *