ادویه جات, تناسب اندام, خواص گیاهان دارویی, دانه ها, درمان, روغن طبیعی, سلامت, محصولات طبیعی

زیره برای کاهش وزن | آیا زیره می تواند به من در کاهش وزن کمک کند؟

عرق شش گیاه ترکیبی فشارخون
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه زیره برای لاغری و کاهش وزن را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=” ادویه زیره سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عرق زیره سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیره سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل قرمز خشک” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%ae%d8%b4%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه ریحان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

زیره از دانه های گیاهی به همین نام تهیه می شود و از خانواده جعفری است و یک ادویه محبوب در آشپزی در سراسر جهان است. زیره متابولیسم بدن را افزایش می دهد، سطح کلسترول را کاهش داده و به کاهش قند خون کمک می کند. مصرف زیره آسیاب شده به برخی از افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند کمک می کند. اما توجه داشته باشید هیچ مطالعات علمی تاثیر زیره بر کاهش وزن را تائید نمی کند ولی امتحان آن نیز مشکلی ندارد.

زیره برای کاهش وزن

نحوه استفاده از پودر زیره برای کاهش وزن

تیموکینون موجود در زیره به عنوان یک ماده فعال، زیره را به یک ماده شیمیایی طبیعی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و پتانسیل کمک به کاهش وزن را نیز دارد تبدیل کرده است. تیموکینون می تواند رادیکال های آزاد را در بدن شما هدف قرار دهد و به بدن را در پاکسازی سموم کمک کند. زیره به سلول های شما کمک می کند تا به انسولین و گلوکز پاسخ دهند که قند خون را ثابت نگه می دارد.

زیره می تواند با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش رسوب چربی و کاهش التهاب در بدن شما کار کند. جالب است بدانید علائم: نفخ، تورم و خستگی با مصرف زیره کاهش می یابد. افزودن زیره و لیموترش به برنامه کاهش وزن به طور قابل توجهی کاهش وزن را تسریع می کند.

باورهای غلط در مورد نتایج کاهش وزن زیره

در حالی که زیره ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند محدودیت‌های واقعی برای میزان وزنی که می‌توانید انتظار استفاده از آن را داشته باشید وجود دارد. تصورات نادرستی در مورد نحوه عملکرد آن نیز وجود دارد. زیره نمی‌تواند یک ناحیه از بدن شما، مانند معده، را هدف قرار دهد تا چربی‌ها را از بین ببرد. در حالی که زیره باعث بهبود یا کاهش التهاب می شود، می تواند به ظاهر منجر به لاغری شود، زیره در واقع نمی تواند چربی را پاک کند. فقط می تواند رسوبات چربی را در بدن هدف قرار دهد.

نحوه استفاده از زیره برای کاهش وزن

نوشیدنی زیره سبز

ابتدا ۲ قاشق چای‌خوری زیره را در یک و نیم لیتر آب جوش دم کنید و سپس دانه‌ها را صاف کنید و آبی را بنوشید که با روغن‌ها و عصاره‌های سالم زیره دم کرده است. آب زیره ممکن است متابولیسم شما را شروع کند و به تعادل قند خون کمک کند و همچنین علاوه بر آن هیدراتاسیون شما را افزایش می دهد. شما می توانید ۲ بار در روز با معده خالی آب زیره را بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مکمل های زیره سبز در کاهش وزن

شما می توانید از مکمل های زیره  که حاوی دانه های زیره آسیاب شده یا روغن دانه زیره سیاه استفاده کنید. این مکمل ها را با غذا یک بار در روز یا طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی مکمل مصرف کنید. مکمل های زیره ممکن است به تثبیت قند خون کمک کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه ریحان مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

استفاده در رژیم غذایی

یکی از روش های بسیار آسان استفاده از زیره استفاده آن در رژیم غذایی می باشد. پودر فلفل قرمز، دانه های زیره و حتی زیره آسیاب شده همگی حاوی آنتی اکسیدان و قابلیت های افزایش متابولیسم زیره هستند. شما می توانید زیره را به غذاهای مانند: برنج، عدس و سبزیجات اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

فواید دیگر زیره سبز

زیره فقط به عنوان یک کمک کننده برای کاهش وزن مناسب نیست و دارای مزایای دیگری نیز می باشد. زیره سرشار از آهن است که این ماده معدنی در رژیم غذایی بسیاری از افراد یافت نمی شود. زیره می تواند نسبت کلسترول خوب و بد را بهبود بخشد. زیره به دلیل خواص ضد میکروبی و آنتی بیوتیکی که دارد می تواند از مسمومیت غذایی جلوگیری کند. زیره همچنین از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند و از ابتلای شما به دفعات بیشتر جلوگیری می کند و از همه مهمتر خاصیت مبارزه با سرطان را دارد.

حاوی آنتی اکسیدان است.

دانه های زیره حاوی مواد طبیعی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. این بدان معناست که این مواد از رادیکال های آزاد کوچکی که به سلول های سالم حمله می کنند جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند تا احساس سلامتی و انرژی بیشتری داشته باشید و همچنین از پیری پوست جلوگیری می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه زیره سبز مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

خاصیت ضد سرطانی دارد.

زیره این توانایی را دارد که از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند. از میان ۹ گیاه و ادویه محبوب، ریحان و زیره قوی ترین گیاهان ضد سرطان هستند.

به درمان اسهال کمک کند.

پزشکان طب سنتی برای قرن ها زیره را برای درمان اسهال توصیه می کنند و حتی طب غربی شروع به استفاده از این مزیت زیره کرده است.

به کنترل قند خون کمک می کند.

روغن زیره یک عامل کاهش قند خون است و زیره به عنوان بخشی از یک آزمایش دارویی گیاهی برای دیابت استفاده می شود. این دارو با موفقیت به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

روغن زیره سبز با باکتری ها و انگل ها مبارزه می کند.

از سالها قبل از زیره به عنوان یک نگهدارنده غذا استفاده می شده است. روغن استخراج شده از دانه های زیره به عنوان یک لاروکش موثر و عامل ضد عفونی کننده استفاده شده است. این روغن حتی گونه هایی از باکتری ها را که در برابر سایر ضد عفونی کننده ها مقاوم هستند از بین می برد. زیره می تواند به کشتن باکتری های مضری که سعی در حمله به سیستم ایمنی بدن شما دارند کمک کند.

اثر ضد التهابی دارد.

مواد فعال موجود در دانه های زیره دارای اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده هستند. اگر درد یا التهابی دارید که باعث ایجاد بیماری‌های دیگر می‌شود زیره در رژیم غذایی شما ممکن است با اثرات آن مقابله کند. اسانس زیره به تنهایی دارای خواص ضد التهابی نیست اما خود دانه های زیره درد و التهاب را کاهش می دهند.

ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند.

هیپولیپیدم یک ماده ای است که به بدن شما کمک می کند تا سطوح بالای چربی هایی را که به قلب و سطح کلسترول شما آسیب می زنند را کنترل کند. در نظر گرفته می شود که زیره دارای خواص کاهش چربی خون است و مکمل غذایی پودر زیره مخلوط شده در ماست به کاهش کلسترول کمک می کند.

زیره سبز به کاهش وزن کمک می کند.

زیره می تواند به کاهش وزن کمک کند و زنان دارای اضافه وزن که پودر زیره استفاده کرده اند و رژیم غذایی سالمی داشتند بهبودی در وزن و آمار حیاتی خود نشان دادند.

علائم سندرم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشد.

عصاره زیره برای درمان: گرفتگی عضلات، اسپاسم گوارشی، حالت تهوع و نفخ مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر مفید می باشد. زیره سبز می تواند جایگزین موثری برای افرادی باشد که نمی توانند داروهای تجویزی گران قیمت برای درمان سندرم روده تحریک پذیر خود را بپردازند.

حافظه را تقویت می کند.

زیره می تواند با تحریک سیستم عصبی مرکزی به بدن شما کمک کند تا موثرتر باشد. این می تواند منجر به حافظه قوی تر و کنترل بیشتر بر اندام شما شود. زیره حتی ممکن است بتواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند زیرا در عملکرد سیستم عصبی مرکزی بدن نقش دارد.

کلام آخر

زیره دارای فواید مختلفی از کمک به بهبود هضم تا تقویت حافظه است. زیره همچنین ممکن است از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده و با خواص ضد التهابی خود به کاهش درد کمک کند. حتما قبل از استفاده از زیره به عنوان یک درمان در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *